tisdag 18 december 2012

always in my bag

 
 
Vad har du i din väska som betyder något extra för dig?
 
Du vet det där lilla extra som trots städning alltid får ligga kvar där...
 
 
 
 
 
Kan avslöja att min väska har alldeles för många sådana prylar som alltid får hänga med och som gör att väskan alltid är galet tung...
 
 
 
 
 
Här är några av dessa pryttlar jag alltid bär med mig.
 

 






 

Storfavoriten just nu är min New York guide!
 
Den ganska nyligen utkomna "ett annat New York" är något alldeles extra utöver de vanliga guideböckerna som finns. Jag önskar bara att jag hade haft den med mig på mina tidigare NY resor för den här, den är ruskigt bra! 
 
Boken är skriven av Daniel Svanberg som utbildat sig i San Fransico inom filmproduktion och historia och som bott i USA sedan 1994 och bosatt i NY sedan 2008 där han nu arbetar som nyhetsproducent på tv stationen Abc.
 
I den här färgsprakande boken ger Daniel dig tips på godbitarna som inte vanliga guideböcker tar upp, utan i den här får du tips som får dig att känna dig som en tvättäkta New Yorkbo.
 
Boken är så finurligt uppdelad med ett kapitel för varje stadsdel. Man bjuds först på en skön beskrivning av varje område med alldeles lagom långa texter som hela tiden varvas med coola New York bilder och tips på vad du inte får missa i just det området när det gäller shopping, sevärdheter, bästa drinkarna och restaurangerna. 
 
 
Besöker man New York för första gången tycker jag absolut att man ska besöka en del av de största turistattraktionerna också, men de är ganska snabbt avklarade och då kan jag lova er att efter det är det toppen med "Ett annat New York" i dina händer.
Annars är nog risken väldigt stor att man missar gobitarna och istället irrar omkring i denna underbara stad och värdefull tid går till spillo.
 
Det var också Daniel Svanberg som startade den populära bloggen "Ett annat New York".
Bloggen kom egentligen till från början för att Daniel skulle kunna ge sina kompisar olika tips på vad de kunde göra när de kom över och hälsade på i NY.
 
Jag kan varmt rekommendera er att ge bort denna bok i julklapp. Kanske är det i senaste laget att hinna få hem den över nätet, men ni hittar den också i bokhandeln.
 
Kram Susanne 
 

3 kommentarer:

Mia sa...

Har den vi med! Skitbra faktiskt.
/M

Aratorps Lena sa...

En av mina absoluta favvo-bloggar! Ska genast köpa boken! ;) Kram Lena

Gabriella sa...

Underbar väska! Och finfina saker i=)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin