onsdag 25 mars 2009

Wonderful Wednesday!

I dag har det varit en fantastisk dag! Även om det är vääldigt kallt på morgonen så blir det fint sedan under dagen...

Här är ett par av mina favvoljusstakar. Dom är Franska, gamla och skruttiga! Precis så jag vill ha dom och dom är som så mycket annat en gåva av sambon...I förmiddags var det motigt att pallra sig i väg till spinningen, men väl där så gick det som en dans. När jag sedan kom ut i den underbara solen, ja då var allt toppen!
Nu ska jag snart gå och fixa lite god middag åt oss och sedan ska jag övertala barnen att ta en kort prommis med mig... Vår gård ser inte rolig ut för tillfället vill jag lova. Här är hela gräsmattan upp och nervänd. Det är geggamojja, gräs och snö blandat om vartannat. Det grävs för ett nytt miljöavlopp! Inte särskilt rolig renovering. Dessutom en kostsam historia... Så ni som åker förbi utanför.... Vi håller inte på och gräver en pool!!! *fniss*

In this post I show you my favoritecandlesticks. They are old and French and some of you surely think they have had their golden days... Hi,hi... That´s why I like them...
Today it´s been a beautiful and sunny day... Hope you had the same!


En stor kram och en liten puss från er kompis Suss

25 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Underbara ljusstakar, hoppas ni kommer iväg på prommis. Här blir det våfflor till middag.
Kram Kram
Åsa

rosenskära sa...

Jösses vilka najsa ljusstakar - du vet vem du kan höra av dig till om du tröttnar på dem! Fast då vill väl Alice ha dem förstås...

Idag har vi tryckt i oss chokladvåfflor med hallongrädde så att det har stått härliga till. Så nu skulle jag behöva gå på minst tre spinningpass i rad!

Kram/Lena

Unknown sa...

Fina bilder du bjuder på! Ljusstakarna är verkligen härliga! Ha det gott. Kram Lenita

n o r d i n g å r d e n sa...

Ursnygga ljusstakar, och ovanliga! Din skåp är så vacker också....Mari.

Millas hem sa...

Såå vackra ljusstakar!

Kram C

♥ Fyra årstider sa...

Det kommer jag ihåg när vi gjorde..puh.
Kram Lotta

Skatan sa...

Vad duktig du är som går på spinning...själv försöker jag lyfta skrot. Det är dock lite trist så jag funderar på att börja hojja jag med. Jag behöver musik när jag tränar...

Önskar en fin kväll.

Från ett kallt och soligt Umeå.

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina ljusstakar..!

TACK för din kommentar!

STOR kram,

Jenny

<3

Les Cotrions sa...

You're right! Your candlesticks are lovely! I like your armchair too!
Happy to hear you had a beautiful day!
Warm hugs
Vale

Lauras gård sa...

Underbara ljusstakar! Var är bilden tagen, från uterummet? Det är så fint med fönstret mellan rummen. Kommer i håg att ni hade ett litet stallfönster mellan sovrum och vardagsrum då ni bodde ovanpå skolan. Jag tyckte det var såå fint. Jag skulle vilja ha något sådant litet mellan trappa och hall. Kramisar Stina

Mamma C sa...

Det var ett par riktigt tjusiga ljusstakar. Skönt med en prommis i solen. Tog en tur med voven när jag kom hem från jobbet.
Kram Mamma C

Viola sa...

Verkligen vackra gamla stakar, hopps du kom iväg på din prommis jag har min Ottoo som tar mig ut varje dag flera gånger...hoppas din kväll är bra, kram

HAGENS VITA VARDAG sa...

Ha ha, ja men de kan väl ta poolen på en gång när dom ändå håller på! =) Det är inte kul med de nya avloppsdirektiven, i alla fall inte när man kikar i plånboken! Vi har tur och klarar oss denna sväng (typ 15 år..=/ ) då vi byggt och fixade avloppet med alla de krav som ställdes.
Ljuvliga ljusstakar och underbara bilder som vanligt!=)
Ha de gott i vårvädret
Kramar Anna

Anonym sa...

Ljuvliga stakar =underbar man
Vill ha en närmare titt på "innan fönstret"och det som står där under:)
Jag har oxå ett olivträd från gruvgatan ,så praktiskt när man som jag aldrig lär sig att vattna ordentligt ,endera för mycket ,så dom står sig ett tag eller för lite ,bra om dom får torka ut ibland;)
Skylten är jättefin men jag föredrar dina hand skrivna:))))))
Kramar a.i den lilla röda stugan.

Cc sa...

jätte vackra ljusstakar, oj vilken fin blogg du har

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina ljusstakar. Skulle kanske göra en pool på en gång då om de ändå gräver, *s*.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Njuter som vanligt av dina vackra foton!
de vänligaste hälsningarna Mona

vosgesparis sa...

I love your new stencils, you made a nice wooden sign with them. I wish I had them in that size ;)

tindra lite mera sa...

Vilka underbara ljusstakar,och fint skåp du har!
Halvåtta hos mig är ju så kul och se hur andra har det också!

EN INREDOHOLIC sa...

Du milde vilka vackra ljusstakar. Fantastiska. Förstår att du gillar dem.

Önskar dig en fin dag.
Kram
Jannice

På min gatan i stan sa...

Himla snygga stakar! :) Gammalt och ruffigt! Det är snyggt det...

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Underbara ljusstakar. Jag skulle gärna byta med dig! Man menar jag... *ler*

Inte kul med trädgården håller jag med om. Hoppas att det blir bra i alla fall. Synd att det inte blev en pool... kunde ni ju gjort samtidigt!

Kram Jenny

Annas Vita Hjärtan sa...

Ja det gäller att man kommer iväg till träningen, sedan är det ju så skööönt. Och när solen lyser så blir man ju så lugn och glad. Eller lugn kanske är fel...hihi snarare panikslagen...fniss. Men kämpar man på nu så kan man ju kanske komma i bikinin iaf.

Underbara bilder som vanligt

Kram Anna

Ett skönare liv sa...

vilken härlig dag du verkar ha haft :) skönt emd tidig träning :) å fina bilder!

kram

Maria renoverar sa...

Hej!
Kul med spinning. Jag är en spinning-fanatiker. Det har tyvärr blivit lite för sällan på sistome men jag ska se till att hinna med mer spinning framöver.
Jobbigt med arbeten som skapar oreda, men det brukar vara värt det när det är klart. Lycka till.
Kram MARIA
PS. Jag har en tävling på min blogg nu. Kika in om du vill. Ds

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin