torsdag 12 mars 2009

Den som ändå var en liten flicka igen...


(bilden lånad av "om livet i ett skatbo")

I dag blir det ett Fredagstips!
Har fått nys om att allas vår Skata som driver en av mina favoritbloggar Om livet i ett skatbo nu har denna ursöta lilla flickklänning/tunika till salu på sin blogg. Att hon har talang för att skapa vet vi alla sedan tidigare. Undrar om det är något denna unga dam inte klarar av... Skulle vara att flyga då kanske! *fniss*

Ta nu tillfället i akt och kika in till henne och läs mer om den fina klänningen...


Här hos Me and Alice ska symaskinen också få arbeta nu i helgen!
Ska äntligen sy några saker som har legat på tur ett tag...

Dessa små skärmar ska ekiperas med små klänningar och Alice har önskat sig en hel drös med kuddar... Vi får väl se vad som hinns med mellan sonens sista bandymatcher för den här terminen....



A dear blogfriend of mine who runs the beautiful blog "Om livet i ett skatbo" is showing one of her beautifully designed childrensclothes on her blog today and now she is selling the dress I show here today. Welcome to here blog for more information and pictures...

This weekend I´m going to finish some of my sewingprojects and Alice (our daughter) wants me to sew some new pillows for her bed...


Kram Susanne

29 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt klänning! Den bloggen visste inte jagom. Ska ta mig en titt där.
Hej svejs Anna

LantlivsAnette sa...

Jaa , visst är den underbar den klänningen, jag hade köpt den direkt om mina flickor hade varit små...
Ojj, vad du ska sy och vara flitig, jag tänkte faktiskt också sy, en ny vit sängkappa i linne..det är ett stort arbete med mycket tyg, så jag har gruvat mig lite..men jag måste..vill ha en vit.
Roligt att få se dina sy jobb sen..
Ha det gott
Kraam Anette

kardemumma sa...

Ville bara berätta att det blev loppis besök i Florida men inte den du tipsade om. Tack för tipset så vi kom iväg på en amerikansk loppis. En röd läderklädd termos fick följa med hem.Hur snygg och retro som helst!
Ljuvlig klänning hon har sytt!
Kramar C

jane sa...

Ahhh. Much better! Thanks Susanne! Have a great weekend! Big hug!

Skatan sa...

Tack snälla rara du!

Ibland beskylls kvinnor för att hugga varandra i ryggen, att sätta käppar i hjulen för varandra och annat elände. I den här delen av bloggosfären möter jag bara vänliga och omtänksamma människor.

Som du...

Kram och tack!

/Anna

Millas hem sa...

Klänningen är ursöt!
Jag ska kika in och kolla!
Att skapa är hon en "fena" på den där Skatan!:)

Camilla

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj, vilken fin klänning, jo du hon kan hon "skatan". men du är inte så pjåkig du heller på att se och fixa. Hoppas du får en bra helg. kram Lisa

Vita små hjärtan sa...

Ja å vilken söt klänning!!! Kram

Mitt hem är min borg sa...

Hej hej!!

Vilken fin klänning du tipsar om..

Kul att du har inspiration och ska skapa.. =) Ska bli kul att se allt..

Ha en skön helg
Kram!!

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är den SÖT....
Hon kan denna SKATAN....

Här ska fingrarna arbeta flitigt kan jag se...

Ha´en bra helg!
MiaMaria

hemtrevnad marie sa...

Jättesöt tunika...fast med fyra gossar är det ju inte lönt, hihi!
Ska bli kul att se vad du syr !
Ha en fin helg&hälsa Alice!
kramis

Eleonora sa...

Hej!
Syr du nya "överdrag" till lampskärmarna? Jag har så många skärmar som blivit solblekta/brända och har funderat på att försöka sy på nytt tyg. Jag håller utkik om du lägger ut bild på dem när du är klar, så kanske jag kan ge mig på det också *ler*
Kramkram Eleonora

Det vita dårhuset sa...

HEj hej!!
Kan du inte passa på att sy ett gäng till mina lampor också?!!
Bara längtar till jag får en symaskin och kan maskera om mina lampisar =)

Lycka till!
Kramen Erika

n o r d i n g å r d e n sa...

Bedårande klänning! Skatan är himla bra på att sy!! Och det är du med, lampskärmar, oj, oj...

Trevlig helg! Mari.

johanna sa...

Ja den var ju sååå söt klänningen , jag har ju inte lyckas att få några små tjejer i det här hemmet! Vad spännande o se era lampskärmar sedan , jättefina bilder...kraaaaam

Lauras gård sa...

Hej vännen!

Ja, klänningen var verkligen jätte söt! Trots att jag har tre flickor har jag aldrig sytt en klänning till dem... Du är ju också duktig som syr och pysslar!

Nu har jag äntligen fått fart på min blogg så välkommen och hälsa på hemma hos mig!

Kram Stina

Kallholmen sa...

Fin fin klänning och fantastiskt duktiga är ni, både skatan och du. Bara "tvär-sy" kuddar och lampskärmar mellan bandymatcherna.
Det är stora projekt i min värld.
Ha en mysig helg.
Carolina

Annas skattkammare sa...

Ja hörrdu Susanne, den som ändå kunde sy så fint som skatan och dig!!
Trevlig helg med symaskinen!
Kram /Anna

Unknown sa...

Den där klänningen är helt bedårande. Har själv två tjejer och aldrig sytt en klänning till dem. Önskar att man kunde sy vackra saker som du och skatan.
Trevlig helg
kram
Maria

Joyce sa...

Thank you, thank you!! I wish I could sew. I'm thinking of giving it a try again. I love those scissors- they look vintage. Are they yours? The dress is very pretty.
Have a golden weekend!

Mamma C sa...

Ja det är verkligen synd att man inte är liten. Ha en bra helg med symaskinen.
Kram Mamma C

Skatan sa...

Tack vännen...det gick :) Jag skriver en rad senare!

kram.

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin klänning. Tänk om man hade någon lite prinsessa att sätta den på. Skulle också behöva sy lite ny lampkjolar.

Ha en bra helg!
Kramar Ullis

Tulipa sa...

Hej!
Om man varit lite mindre hade jag meeer än gärna klämt in mig i den där!
Så fiiin!
Tror inte pojken vill ta på den heller...*ler*

Jösses vad det ska "syas"...blir säkert kanonfint!

Hoppas er snö smälter nu!

Kram mariette

Maria sa...

Ååhh vad jag blir sugen och pyssla och sy nu.
Det var länge sedan jag hade symaskinen framme.

Hoppas vi får se lite av dina fina alster.
Trevlig helg!
Kram Maria

Kathys Home sa...

Oj, vad du skall vara flitig :-) Å det blir säkert jättefint det du skall göra, du får väl visa för oss när det är klart. Ha en flitig trevlig helg//kat

Hanna i Det stora grå huset sa...

Önskar dig en härlig helg vid symaskinen!
Spännande att se slutresultatet sen, jag behöver nämligen inspiration för att ta tag i min egen hög med skärmar...

Kram Hanna

Useful Art sa...

Oj vilken söt klänning, tyvärr har vi ingen den passar på än på ett tag.
Du är minsann inte så dålig på sy du heller, du får visa upp vad det blev efter helgen sen!

Kram /Sara

ANETTESHUS.COM sa...

Så nyyydelig kjole! Den som hadde hatt søte, små jenter å kle opp! Gutta mine vil bare ha "tøffe" klær;)

Ha en fortsatt fin helg! Og lykke til med alle syprosjektene dine! Gleder meg til å se resultatet!!

Klem Anette:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin