måndag 30 mars 2009

Ny färg!

Mina favoritäpplen har bytt färg! Nu är det röda Royal gala som gäller. Är dock inte lika våriga som de gröna, men så goda och som ni vet... Ombyte förnöjer... *fniss*


Det vackra gamla fatet fick jag av min pappa och Stina i helgen! Det är bra med pappor som vet vad man gillar. Det är så fint och har lite skavanker, men på de rätta ställena...




Fick också den här underbara tunikan i en för tidig födelsedagspresent... Visst är den härlig! Den är köpt på Gina Tricot.

Den är i en storlek mindre också än vad jag brukar behöva... Det har gett resultat i att börja röra på sig och tänka på vad jag stoppar i mig. Hela 9cm runt midjan har försvunnit på tre veckor!!! Ska tillägga att jag inte svultit mig själv utan bara skippat alla mjuka mackor och fikabröd. Struntat i potatisen till tex. köttbullarna och tagit en extra stor portion sallad till i stället... Tänk att det fungerar...*fniss*


In this post I show you two of the gifts my father and Stina gave me last weekend. One old and beautiful serving dish. At the moment I keep my favorite apples (red royal gala) on it. They also bought me the beautiful blouse...Have a nice Monday!


Önskar er alla en störtskön Måndag!!


Kram Susanne

43 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Flotte bilder - som alltid! Nydelig gammelt fat du har fått! Jeg har også en far som er glad i å overraske meg med gamle skatter:) Herlig!

Ha en fortsatt fin dag!

Klem Anette:)

Viveka i Bläckhornet sa...

De äpplena är mina favoriter också :)

Visst är det härligt när det ger resultat vid en förändring. Hela 9 cm var inte illa. Jag hade ju också tänkt börja med stavgång innan olyckan hände. Men den satte ju stopp för många av alla saker jag ville...

Kram Viveka

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Äpplena ser mumsiga ut och din tunika är jättesöt!
Grattis till ditt "försvinnande"!:)

Kramis Camilla

Kirsi sa...

Beautiful gifts, I really love your blog.

Have a sunny week!

br,
Kirsi

Les Cotrions sa...

Hi Susanne! Beautiful gifs you received!!! Lucky girl!
Have a nice Monday!
Hugs
Vale

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad du är duktig, som har minskat sååå mycket !! Skönt nu till sommaren, och vad fin du kommer att vara i den tunikan !! Toppen snygg...
Och vilket vackert fat du fick också, himmel vad du har mycket fina saker.
Ha det gott
Kraam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Såna fina äppelbilder, och vilket vackert gammalt fat!!!!

Du är omgiven av folk som fattar vad du gillar, fattar du vilken förmån!!!!!

och tunikan, så vacker!! Ha en bra ny vecka!! Mari.

Skatan sa...

Heja!!

Du peppar mig...jag försöker få til mina volanger jag med. De behöver ju inte vara sååå himla stora.


/A

Anonym sa...

Ååå, kan du inte berätta var tunikan kommer ifrån?/ Malin

Marits vita skrin sa...

Grattis till nya fiuren. Hoppas du kan hålla dig ifrån smörgåsarna sen oxå. Det kunde inte jag efter en omgång GI, hihi.

Vilken snygg tunika.

Kram på er
Marit

me and alice sa...

Hej Malin!
Tunikan är köpt på Gina Tricot!!!
Kram Susanne

rosenskära sa...

Royal Gala smakar alltid gott, men mina absoluta favoriter är Pink Lady, fast de verkar inte gå att få tag på nu längre...

Kan inte din volangminskning smitta av sig lite?! 9 cm är inte dåligt! Inte så svårt att motivera sig att fortsätta då.

Kram/Lena

Engelska Villan sa...

Hej Susanne,
vad du är duktig! 9 cm, det var inte dåligt!
Jättegullig tunika, den ska jag spana in :)
Kram Anna

Unknown sa...

Yeeeahhhh, kul att kunna handla en strl mindre.
Underbart fat, visst är det skönt/roligt med gåvot från personer som verkligen vet vad man uppskattar?
Du kommer väl ihåg vad fluortanten sa: Frukt är också godis...Noooot, men ändå:-)
Kram

Lillemor i Hummelsta sa...

vad duktig du är!! Nu kände jag mig motiverad att rivstarta själv, tycker dock att det är svårt att komma på vad man äter till frukost när man undviker bröd. Fast det kanske funkar med knäckebröd?
Kram Lillemor

Sandra drömkaka sa...

Tycker baka är underbart,därför det görs så ofta:)

Så vackert fat du har fått, det vore något att servera mitt hembakade fika på :)

kardemumma sa...

Gud vad du är duktig.9 cm var inte dåligt!Själv kämpar jag på men det går trögt.... God mat i Stockholm och efterrätter sätter sina spår,tyvärr!
Kramar C

Malmkakan sa...

Va duktig du är! 9 cm! Wow!
Kommer att bli superfin i nya tunikan.

Vilka fina gåvor du fått. Fatet ser jättefint ut.

Kram, Cecilia

vardagsvitt sa...

Hej!
Vilka fina saker du fått och wow...9cm det var inte illa!!
De är alltid det bästa att mäta då vet man att det går åt rätt håll!!
Kram Marith

Tulipa sa...

Det börjar så läckert med äpplena och man blir jätteäppelsugen!
Sen får man se alla fina presenter, som jag för övrigt hade velat ha allihopa...och sen har du minskat 9 cm!!
Inte illa!

Grattis!
Måste kännas skönt!

Vilket bra måndagsinlägg!

Kram Mariette

Lauras gård sa...

Vad duktig du är som har gått ner i vikt! Här är det tvärt om... Det blir ju mycket fika då man bor på landet eller hur? Vilka fina presenter pappa och Stina hade med sig. Hoppas att ni fick en fin helg tillsammans! Kramis Stinis

Anonym sa...

Vilken far du har,(och Stina)jätte fina presenter.
Bra jobbat med centimetrarna ,snart kan du säga dm.
KRAM A.i den lilla röda stugan

Kamomilla sa...

Grattis! med en sån fin tunika som mål så inspirerar det ju!
Jag försöker röra på mig mer och nu är det skoj när det är just ute och hunden blivit lite äldre och klarar av längre länkar. Jag testade low carb-high fat dieten en tid, den funkade men jag saknade fibrer så kolossalt så jag avbröt...
Ha en trevlig kreativ vecka!
Kamomilla

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ vännen - det är mina favoritäpplen också, de sär så fina & goda!

Härlig present & vilken fin tunika!!! Grattis till viktminskningen - det är alltid kul när det ger resultat om man tycker man behöver det!

Ha en underbar vecka blogg-queen ;)

Kram Jes ♥

Unknown sa...

Fina bilder du bjuder på!! Tunikan är så fin! Grattis till dom försvinnande centimetrarna!! Härligt. Ha det gott. Kram Lenita

lottens vita och gröna sa...

hej sussiliss! tänk den tunikan stod jag och vela med idag, fast den var i korallfärg, sååå fin!!! hm 9cm guu nu måste jag ta en morot och skärpa mig med fikabrödet!!!

varmkram lotten

Annas skattkammare sa...

Visst känns det bra när det visar resultat när man kämpat! Härligt! Underbara presenter du fått, både fatet och tunikan var ju bara så ljuvliga! Och royal gala-mums! Det måste jag köpa (istället för choklad så kanske jag också kan lätta lite..) ;)
Kram /Anna

LOPPISLIV sa...

Vacker tunika ser ut som en dröm och fatet du fick av din far var väldigt fint också. Kram Paula

Gnistrande snö sa...

Ah, vilka härlig bilder. Tänk vad äpplen är vackra.
Jättefin tunika och porslinsfat!

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Pink and white dreams sa...

Hej

länge sen, jättefint fat och tunikan blir jättefin till sommarn, med lite färg på kroppen. Grodmannen i Sverige har ju lovat en underbar sommar.

Sabi

Det vita dårhuset sa...

Stort grattis till dina centimetrar!!!!!
Jag blir sååå avundsjuk!!!!! Ska försöka att ta tag i mitt liv=)!

Hela gårdagen spenderade jag med min vinterkräksjuka men när jag gick in på din blogg fick jag ett enormt sug efter äpple =)

Fick lov att ta några tuggor igår kväll men det kom upp med en gång *fniss*

Din mor var en klok kvinna! MEN, hemma hos oss var det pedant må du tro! Allt skulle vara perfekt -utåt! Man formas ju efter vad föräldrarna gör och med min personlighet på det har det blivit liiiite för mycket =)

Försöker så in i vassen att ta det lite lugnare och försöka låta det vara lite ostädat men det tar också på krafterna. Man får liksom gå emot allt vad man är så det kommer ta sin tid men...... TRÄGEN VINNER!

Är så glad över era kommentarer och jag finner verklig styrka i alla som säger till mig att jag måste varva ner!!
Så tack!

Ha det nu bra och ta det lungt så du inte försvinner helt ;o)
Kraaamar Erika

Liten Bod sa...

Så fint fatet var! Visst är det kanon med GI? Jag har lyckats med den flera gånger med bra resultat. Nu laddar jag för att komma igång igen :) Kämpa på! Kram, Tina

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig tjejen. Allt väl?

Grattis till dem centimetrar som har försvunnit, men du ska väl inte försvinna helt =)

Härliga äpplen, dem ser riktigt goda ut. Våra äppelträd har precis blivit beskärda, så jag hoppas det blir många röda äpplen sen...

Tunikan var så fin...

Ha det gott i solen nu, jag ska ut och börja röja i trädgården nu...Eller det kanske blir lite te i solskenet först =)

Kram Pirre

Anonym sa...

Hos oss är det alltid både röda och gröna äpplen. Vi gillar både och här....

Duktigt jobbat, önskade att jag varit lika duktig, men nu fick jag en spark där bak :D

Kram Lena

Bygatan sa...

Hej ss!

Va kul att din pappa vet vad du gillar!
Härlig tunika, den kommer du vara såå snygg i. Vad duktig du är som hållt dig ifrån fikabröd och mackor, här ökar vi nog 9 cm i midjemått var 3:e vecka om jag inte skärper mig.

Anna Skipper skulle nog jubla nu om hon visste hur effektiv du varit, fniss**

Kramar Lena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hello Dearest!

Jisses vad du måste ha kämpat! 9 cm i midjan???!!! Inte illa, får nog hänga med dig på lite träning. För magen putar som på en gravid en nu...

Underbart fat och tunika du fått...
Sköt nu om dig!
Kram Hanna

P.s Titta gärna in och ge mig lite konstruktiv kritik till första temat... :)

Anonym sa...

Vackra bilder som vanligt!
Vårhälsningar från Falun

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har fått. Vad du är duktig som lyckats så bra med att bli lite mindre. 9 cm är ju massor.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du har tagit på äpplena. Man blir ju jättesugen på ett äpple..

Kram!

Joyce sa...

Very pretty! I like them both!

Floras Kulle sa...

Vad härligt med de röda äpplena... Tänk vad bra ändå med vitt som basfärg, alla små detaljer blir så VACKRA!
Läste om dina latteskålar, vilken tur du har som hittar dessa små läckerbitar! Jag har gett upp och beställt från Ib Laursen. Men tänker ändå fortsätta leta, förstås!
KRAM:
Annette
P.S: Tävling hos mig, om du vill kika in! D.S.

Signe 1 sa...

Åhh det var fint med de röda äpplena mot det vita fina fatet!:-) Ha en kanondag, KRAM Sofia

Linnéa sa...

Vilka härliga bilder! Åh tunikan är ju som en dröm, vad fin den kommer vara nu till sommaren. Härlig blogg ni har, många fina bilder och inspirerande inlägg.
Hälsningar Linnéa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin