söndag 1 mars 2009

Nymålat!

Köpte en enkel karmstol på loppis för några veckor sedan... Tyvärr var den riktigt äckel päcklig i färgen så det blev ommålning. Föredrar annars att behålla orginalskicket på de flesta saker, men den här rackarn var mer eller mindre kissgul...

En av favoritväxterna plättar i luften har hittat hit också. Är så fina i en sliten gammal lerkruka, så länge de nu överlever här hos mig... Är lite dålig på att vattna... *fniss*

Stolen står just nu i barnens tv/spel rum i hallen på övervåningen...
That´s all for today!!! En skön Söndagkväll önskar jag er!!!

Kram Susanne

40 kommentarer:

Lauras gård sa...

Hej Susanne!

Fin stol! Jag älskar gamla stolar!! Hoppas du hade det bra i Stockholm. Det hade vi!
Kram Stina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Helt underbara bilder. Den stolen är sååå vacker... Bra jobbat! :)

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Hanna

vardagsvitt sa...

Åh, det var en vacker stol och den passade ju jätte fint där....
Ha en bra start på veckan
Kram Marith

Lilla huset på prärien sa...

Det är så fint så fint! Vacker stol - jättefin i vitt! Nu börjar jag bli riktigt sugen på att fylla hela huset med vårblommor. Mannen har tagit bort mina fönsterkarmar för tillfället bara... så jag hoppas verkligen att de kommer upp snart igen!! Är dock inte så värst hoppfull... känner jag honom rätt så lär det dröja *surar*

Ha en riktigt skön vecka!

Kram Jenny

Kristin sa...

Hallå... vilken fin stol. Den gjorde sig fint i vitt. Är det något jag verkligen hatar så är det smutsgult, vit gulnad färg som bara känns såååååå äcklig. Jag kan liksom inte se charmen med det ;-)

Håller med dig om att det kan vara svårt att hålla liv i plättarna i luften en längre tid. Jag är också rätt dålig på att vattna!

Kram och hoppas ni får en bra vecka med start imorgon!!

Anneli sa...

Hej, Susanne!

Fint resultat med stolen!!
Här har du en till som är dålig på att vattna...de undrar väl på blomsterhandeln om jag håller hela byn med blommor, så ofta som jag handlar där...;)

Ha en bra vecka!!

KRAM

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, the chair with the crocheted cover in the cushion looks wonderful.Very simply however,absolutely effectively.You have a greatresidental style.Lots of love,Elke.

Jenny Oak Fae sa...

Jättefin stol!

: )

KRAM, Jenny

<3

Skatan sa...

Aha, jag tror jag vet precis vilken kissgul färg du menar! Jag brukar måla om sådana tingestar jag med...

Kram och sov gott!

/Anna

Skatan sa...

Glömde ju säga:

Den blev kalasfin!

Ullis/Leva på landet sa...

Så vacker stol. Blev ju så snygg när den blev målad. Har lyckats ta dö även på plättar i luften :). Det brukar gå bra när jag har dem ute på sommaren.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Love Your Homes sa...

♥ Suss,
du verkar hunnit med en hel del i helgen.

Hann du med antikmässan i Kista också, med pappa kanske?
Eller har det varit dans igen, inte fel det heller i så fall.

Kram Ia

Tulipa sa...

Stolen ser så skön ut i modellen så det känns som att man skulle kunna gunga i den...fast jag ser inga sådana attribut på den!
Snyggt i alla fall och läckert med den stora zinkbrickan och muhlenbeckian!

Kram Mariette

Mamma C sa...

Det var en snygg stol du hittat. Förstår att du inte behöll den i orginalfärgen.
Kram Mamma C

Hanna & Hugo sa...

Plättar i luften är en favorit här hemma med...
Jätte vacker karmstol å vackra bilder som vanligt.
Ha en skön ny vecka.
Kramar Maria

VITA NYANSER sa...

Stolen är supersnygg. Gillar den verkligen i det vita! Du har en underbar blogg, jag bara njuter.
Kram L-L

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fin karmstol du hittat och förstås förvandlas den till en prinsess stol med liten vit färg.
Skyltarna har landat åh så underbara dom är. Tack för hjälpen.
Kram Tess

Anonym sa...

Beautiful chair!

annashusidingtuna sa...

De vill verkligen ha mycket vatten de där växterna! Fin stol!
Kram Anna

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-sjarmerende stol! Den hadde personlighet;)

Ha en fin ny uke!

klem Anette:)

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken vacker karmstol !!
Nu blev jag påmind om en som jag har i nåt förråd, den är rosa, kanske man skulle söka fram och måla om den...
Din blev verkligen fin !!
Ha det gott
Kraam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken snygg karmstol, var hittar du allt?! Eller har du ögon som på en där marsmänniska, de sitter överst på dina inredningsantenner!?; )

Stolen blev så fin och plättar i luften är ju verkligen en av de finaste krukväxterna men efter att ha lyckas ha ihjäl ett par stycken törs jag inte prova igen, inte denna vinter i af, då jag är borta jämt...

Ha en bra start på FÖRSTA VÅRVECKAN nu, jippi!!! Mari.

Bygatan sa...

Vilken fin karmstol, inte ofta man ser såna.
Plättar i luften är en favorit här hemma också, men glöms ju lätt bort..försöker duscha den ofta.

HA en bra vecka, kram Lena

Helena Dovier sa...

Vad snygg stolen är! Jag är så himla svag för karmstolar och önskar att jag hade plats för typ 14 stycken. Men i min lilla lägenhet finns det bara utrymme för en...

Hoppas att plättarna i luften klarar sig fint hos dig, även om jag har förstått att de är svåra att sköta. Själv köpte jag för första gången ett olivträd i helgen. Får se hur många veckor, eller i värsta fall dagar, det överlever här hos mig :-/.

Kram från Helena

Millygarden sa...

Fin karmstol du fyndat och målat! Man får verkligen en kick av att se en ful möbel bli så fin efter några lager färg! Hi hi... Jag har några små bord och en kökssoffa som jag börjat måla i helgen! Var på ett loppis och fick tag på ett pelarbord med kvadratisk bordsskiva och sirliga ben! tror du har ett liknande! Hoppas mitt blir fint när det blir klart! Tycker peralrbord är så fina!

Ha en bra dag!
Kram Marina

Eleonora sa...

Jättefin! Stolar kan man aldrig få för mycket av...
Kramkram Eleonora

Unknown sa...

Hej!
Hoppas helgen i storstan:-) var mysig.
En sån fin stol du hittat, passar så fint i det rummet.
Här målas det oxå idag, rätt mysigt att gå runt och småpula lite.
Vi måste ses nästa gång du kommer hit, då ska jag vara ledig.
Kram

Ina sa...

Vilken fin stol!! Ibland måste man måla om för man kan tro att vissa är färgblinda med tanke på färgvalet de gjort hi, hi... Stolen gör sig jätte fint där!!
Kram Ina

Fru Ekenstedt sa...

såna där slitna krukor får mig att tänka på våren. det är så vackra!
stolen blev fin också.
jag är likadan när det kommer till orginalfärg men ibland får man bara ge sig och då är vit ett bra alternativ. :)

det är alltid roligt att titta in här!

ha en trevlig dag.

Det vita dårhuset sa...

Plättar i luften är sååå söta! Och stolen kan du köra hit PÅ EN GÅNG!!!

Var och köpte en volangdyna på sängvaruhuset till datastolen men den fick inte sitta många timmar..

Först skulle jag knyta och stark som jag är *fniss* så drar jag av banden =(

Ja ja, går att sy fast igen men ett par timmar senare sätter sig min lilla son och tittar på Nalle Puh och PRUTTAR ner min dyna....

Va! Vilka uppfostrade barn jag har som bara springer och lägger revir överallt =)

Vill du komma hem och sitta i datastolen kanske?! hi hi

Men saken är den att de har billiga volager där! 103:-/dyna..

Varför anonym???
Gick det inte att lämna en kommentar annars??

Det krånglar lite titt som tätt det där tycker jag.

Ha en super dag och kramar får du av mig!

Förresten hade jag missat ditt nya inlägg.Fattar inte hur..

Linneagården sa...

Fina fräscha bilder!
Stolen var jätte-charmig & passar som vit.

Ha en bra dag. Kram från mig /madelene

Anonym sa...

Vilka fynd du gör!!!!
Och inte blir det sämre av lite vit färg heller . Men som du skrev i förra inlägget vill man ha LITE färg nu ,så mellan Sälen och Mora för Tynell och com. fixade jag om lite med "nya" dukar och lite annat plock. Har en förkärlek till turkos och tycker det i lagom dos är en sån fin accent till det neutrala.
Blev det nått shoppande av Odd Molly eller blev det "titta och känna"???
Ha det gött min "inspirations källa"/A. i den lilla röda stugan

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fin stol du har köpt och fixat till!
Jag gillar verkligen ditt bord som du har gjort av puffen och brickan! Snyggt!
Kram.

Syster vit sa...

Jätte fin stol.Ha ha ja kissgul vill man ju inte ha på sin stol inte.....
Vilken härlig bricka du har som bord.
Kram
marina

Minne sa...

Stolen blev jättefin. Plättar på tråd får bli nästa blomma för mig. Jag har aldrig haft någon sådan, men den är fin så jag får testa. Jag är heller inte så bra på att vattna.

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Vilka härliga och ljusa bilder, och stolen var också fin =)

Pläden på stolen var så underbar, har du virkat den själv?

Ha det gott. Kram Pirre

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Vilka härliga och ljusa bilder, och stolen var också fin =)

Pläden på stolen var så underbar, har du virkat den själv?

Ha det gott. Kram Pirre

Två systrar sa...

hihi ja, vitt är ju att föredra framför kissgult...Kram C&M

Ett skönare liv sa...

blev super fint ju :)
ha en skön vecka!!!

kram nadja

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan susanne!

Tusen tack för hjälpen, med sökandet av kristallkronan!

Hoppas att du får ett forstatt trevligt bloggande!

Kramar Daniel

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin