lördag 14 mars 2009

Vill ha vår nu!

Hej på er!
I dag blir det lite gnälligt! Är så less på det här gråvädret. All denna snö vi har som nu är blöt, läbbig och smutsig. Nä, bort med vintern nu! Nu vill vi ha en stor dos med sol! Eller hur?

Här hemma har jag och Alice möblerat om lite överallt. Ska visa er någon dag. För att komma lite närmare våren har en av de slitna trädgårdsstolarna hittat in i hallen...

I köket fick en knallig grön/turkos pall stå för lite vårigt ljus...

Hoppas ni får en mysig kväll!!! Här hemma ska vi bänka i soffan oss och kolla på melodifestivalen... Blev såld förra helgen när vi såg andra chansen. Det är många bra bidrag med i år...

I´m so tired of the vinter and the snow now and more than anything else I want it to end... While I´m longing for springtime I took some of the gardenfurnitures inside to get a feeling of what´s coming soon...


Kram till er alla!!! Susanne

37 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Javisst längtar man efter våren. Så fint ni har gjort du och Alice.

Här på västkusten har vi ingen snö kvar bara dimma, snön töade bort idag. Mest vårlikt här är allt fågelkvitter.
Imorgon har de lovat sol.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

ColonialEast sa...

Halloj! Längtar också efter vår! Och melodifestival ... ska bli riktigt spännande i kväll. Kram!!

Lauras gård sa...

Hejsan!
Jag längtar också efter vår! Här har det dock smält gansak mycket i dag och det droppade från taken, härligt!! Jag gillar den lilla pallen som bryter av det vita. Vi ska också bänka oss framför TVn med godis och chips.
Trevlig kväll! Kram Stina

Hem och Harmoni Marie sa...

Våren är på väg...! Här på västkusten har den kommit en bit på vägen och det är jätteskönt.

Önskar er en härlig fortsättning på helgen! Kram Marie

Skatan sa...

Hej!

Så läckert med utemöblerna och därmed också vår och sommar invändigt :) Jo, här är en till som är less...

Välkommen slask, välkommen sol...först då kommer våren!

Kram,

A.

vardagsvitt sa...

Gokväll....
Jag längtar oxå efter vår och fågelkvitter men när det väl sätter igång går det snabbt!!
Så mysigt att kunna umgås och göra saker tillsammans som du och Alice verkar kunna göra... att dela ett intresse. Ser framemot det men just nu är det annat som gäller för min 7-åring och möblera med mamma är inte på den listan!
Massor med kramar Marith

Anonym sa...

Ja nog är man trött på vinter och snö..
våren kom hit....
man får pyssla pålite inne i väntan på att den ska komma
blir nog schlager för mig åxå i kväll
kram lolla

Anonym sa...

Så vackert med den slitna trädgårdsstolen inomhus. Jag har själv några sådana och kanske ska man ta in några:) Tack för inspirationen! Kram

Engelska Villan sa...

Jag håller med! Nu vill vi ha vår!Vad fint det var med trädgårdsstolen i hallen :) Och den där lampan kände jag igen från Alice blogg... ;) Den är jättesnygg!
Kram Anna

Tulipa sa...

hej Susanne!
Idag skulle du varit i vår del av landet! Många som röjde i sina trädgårdar och gick vårpromenader!

Jag har dock jobbat hela dagen, men det räcker att se ut att det är ljust och fint så lyfter humöret!

Kram Mariette

Tulipa sa...

Glömde skriva att det var väldigt läckert med trädgårdsmöblerna och pallen....mmmm

Kram!

LOPPISLIV sa...

Hej Susanne! Skrev nyss ett inlägg men det bara försvann...?? Vi gör väl ett nytt försök :-) Så fint det blev att blanda det lite slitna ruffiga mot det vita skira. Visst längtar man efter våren nu och solen framför allt. Känns som om man går på sparlåga nu...Här i blekinge går det att köpa penséer nu. Funderar på att plantera ut några i kruka för det känns lite mer som vår då tycker jag..Ha en härlig melodi tv-kväll, det ska vi också ha. Kram Paula

Det vita dårhuset sa...

Guten Aften =)!
Snart är det sommar! Då får du ta och bjuda in några bloggare till ditt underbara hem?!
Skulle vara såååå kul att få kika in hos dig =).
Har oxå köpt på mig X:et. Love it!!
Ha en bra kväll.
Kram Erika

Bygatan sa...

Go kväll på er!

Det är ju såå fint att ha trädgårdsmöbler inne, dina var ju så ruffigt snygga.

Här hemma händer inte så mycket, ingen inspiration pga all snö. Imorgon utlovas sol så jag hoppas det biter bra på snön.

Trevlig melodifestival kväll!

Kramar Lena

kardemumma sa...

Idag har vi haft ljuvligt väder,massor med sol och takdropp.
Så nu är det typ bara 1,5 meter snö som ska töa bort ;)
Trodde att det skulle vara tomt i butiken idag men nej,nej.
Alla blev handlings sugna idag.Jättekul!
Nu ska jag kolla in schlagern.
Kramar C

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Susanne! Så nyyydelige bilder! Smart å la noen utemøbler få flytte inn i vente på våren ...

Skal nok smygtitte litt på melodifestivalen i dag, jeg også;)
Ha en fortsatt fin helg!

Klem Anette:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Mitt i melodifestivalen kommer här en kommentar fr mej: )

Skitsnyggt med gamla trädgårdsmöbler inomhus!! Både den vita och den gröna gjorde sig bra där!

Ja NUUUU vill vi har vår!!! Trevlig helg på er!

Anonym sa...

Håller fullkomligt med ,är så trött på snö.Men vad är det som har hänt med det rackarns hornet har det fått vinterpäls på sig nu oxå;)efter den här vintern.Jätte snyggt med stolen och pallen inne.Kom just på att jag vet ett ställe där min pall jar har ute på bron skulle passa jätte bra .TACK SÖTA RARA /A. i den lilla röda stugan.

jane sa...

They look like they are out of a deco magazine!

Mamma C sa...

Vem är ine rött på detta väder. Imorgon har dom lovat sol och jag hoppas att det blir så. Njaaa kanske inte min favoritlåt som vann. ag hade HEAT och UGGLAS som jag höll på.
Ha en bra söndag
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig helt och hållet om våren. Vill ha den nu på en gång. Varför kan inte snön försvinna över en dag?

Ha en skön helg!
Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Snyggt med gamla trädgårdsmöbler inne...har själv två fällbara pallar med grönt tyg sen sekelskiftet 1900, i övre hallen....
Ha en fin fortsättning på helgen!
kramis

Anonym sa...

Vill bara meddela att det blev bra.
Med två av dotterns lappslöjds kuddar på ,blev pallen en fröjd för ögat i köket (+en extra sittplats ;)Tackar ,tackar från
A.i den lilla röda stugan

Mjölk, Puder & Aska sa...

Är precis lika trött på snö som du nu, skönt att hitta likasinnad, haha.
Det är sant att man försöker peta in de små färgklickar man kan i allt det vita som omger en.
Ha en skön vecka, kram Anna

Millas hem sa...

Hej!

Så fint det blev, både med pallen och stolen i hallen!
Ser så fräscht ut med en färgklick i köket!
Ja, här nere i södra Sverige känns det som om våren är på väg på allvar, kan nästan kännas lite ljummet vissa dagar! Skönt!

Förra året var jag lite för tidig med plantering av vårblommor, så jag väntar nog en extra vecka i år.
Kanske bara något litet utanför dörren möjligtvis! :)

Ha ett trevligt avslut på er helg!

Kram Camilla

Söta Prickar sa...

Men så fint ni har gjort!
Ha en bra söndag,kram Lotta

Frida sa...

Ja det vill jag också!

spetsar och änglar sa...

Håller med om att nu så vill man verkligen ha vår.
Och idag så har vi haft ett så underbart väder sol, takdropp.............Helt enkelt underbart.

Ha en fin Söndagsafton
Kram
Heléne

Kamomilla sa...

Jag vill nog också ha vår... Helst ska det torka upp efter snön med en gång också, sådär över en natt! :)

Vad snyggt med lite ruffigare möbler mot allt det mjukare. *gillar*

Kallholmen sa...

JAAA...VÅÅÅR..
Mysigt med de slitna trädgårdsstolarna inne.
Jag gillar den turkosa som en vårkaramell..
Carolina

Jessica sa...

Åh vad härlig färg det var på pallen! Snacka om att pigga upp! =)

Signe 1 sa...

Vilket fint o härligt kök du verkar ha!! Ge oss VÅR nu, idag fick vi iaf lite 'försmak'av det ;-). Kram Sofia

Snuttan sa...

SÅÅ underbart fin

Kram
Åsa

Millygarden sa...

hej Susanne,

Nu är man verkligen less på vinter..håller med dig att man länktar kollosalt efter vår nu! Fin stol och pall som fått flytta in!

kram Marina

Pysselpalatset sa...

Det pallen är som pricken över i. Gillar den här typen av trädgårdsmöbler. Har en soffa och bord, nu i ljusblå/lila, men jag planerar att måla dem svarta till sommaren.
Kram Jeanette

Joyce sa...

I like the touch of color! Is this your home? Is it all white inside? I am so loving all white shots I have been seeing around blog world lately. Thanks for sharing. xoxo

Joyce sa...

I like the touch of color! Is this your home? Is it all white inside? I am so loving all white shots I have been seeing around blog world lately. Thanks for sharing. xoxo

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin