söndag 22 mars 2009

Snöig Måndag!

Morsning korsning!
Hoppas helgen varit bra? Vi har haft det så skönt och slappat den mesta tiden. Tyvärr verkar våren ha ångrat sig lite för i dag snöar det för fullt och till det en del minusgrader, men den som väntar på något gott...
Det var korta men bra uppträdanden vi såg av våra schlagerstjärnor i Kupolen i helgen. På Alice blogg kan ni se några bilder därifrån...

I köksfönstret har jag placerat en kryddväxt i en gammal stenmortel som saknar stöt. Funkar utmärkt som kruka bara man kommer ihåg att vattna... *fniss* Ser att den börjar se lite risig ut!

Fyndade ett par skönt slitna konsoller i helgen! Fyndade är verkligen rätt ord... Jag fick dom gratis. Kassörskan hade inte mage att ta betalt för något så gräsligt, hi, hi. Vilken tur att vi alla gillar olika saker. Tror dom kommer bli urfina på vår vita sovrumsvägg...



In the kitchen I put a thyme in a mortar made of stone. Unfortunatly my plants or herbs does´nt get water that often... So, for that reason they do´nt live that long either, hi, hi...

This weekend I made a bargain at the fleamarket. Found these beautifully worned consoles and I got them for free!!! They will be nice on the wall in our bedroom.

Wish you all a nice start on this new week!


Kram till er alla!! Susanne

39 kommentarer:

Unknown sa...

Verkligen fina konsoller!! Klart det blir ursnyggt till vit vägg,

kram kram Pia

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, it nice with the Swedish artistes???????Great finding you have made in the flea market.Maybe we see sometimes a photo if the shelve hangs.
Love greetings,Elke.

På min gatan i stan sa...

Åh, gratis är gott!!! Riktigt fint till vitt! :)

ha en fin snöig dag!

kram!

I mitt hjärtehem sa...

Ja det var ju ett billgt fynd, jättefina :D

ha en bra dag, kram åsa

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Härliga konsoller...Vilken tur att hon tyckte dem var gräsliga =)

Jag har hittat flera stooora, alldeles rostiga, konsoller som låg i snickarboa..Synd bara att dem var så stora, svårt att hitta ett ställe för dem...

Snön ja....oooh så tråkigt nu när det snöar igen.
Ha en härlig dag. Kram Pirre

VITA NYANSER sa...

Vilka fina bilder du visar! Härligt med fint slitna konsoler! De kommer att bli jättefina!

Ha en bra måndag!
Kram L-L

In my house sa...

Åååååååååååå, vilka konsoller!!!! herregud så fina!
- Hos oss skiner solen :) för fullt! Men igår Ösregnade de,,, så man har inte så bra koll på vädret!!!! hmmm.... Men idag kanske de tom kan bli lite grillning =)


Stor kram j

Lauras gård sa...

Ja, här har också våren tagit en paus. Jag är hemma med sjuk Alice och Bengt skulle fixa till marken vid nya Ikea så de kunde lägga på asfalt. Han var INTE glad åt snön som kom i går. Vad ska du ha för hylla till konsollerna? Det blir nog hur som helst fint, det blir ju allt som du tar i... Kram Stina

Tulipa sa...

hallå Susanne!

Ja det där med vad man själv gillar stämmer inte alltid överens med andras önskemål!

Skönt slitna, håller med dig!
Så kul att fynda!

Kram Mariette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Vilket fynd, grattis! V-rummet blev jättefint efter omflyttningen, ha en bra vecka o hoppas att snön försvinner FORT!
Kram Maria

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, ibland tackar man verkligen sin lyckliga stjärna.... Konsollerna är toppen!
Känner du hon med framförhållningen??????? Jag frågade dig om skyltar ju, också har jag haft så infernaliskt mycket i huvudet så jag har totalt glömt skicka beställningen till dig. Tror du att du hinner med att fixa 2 st till mig så jag har dem senast måndag-tisdag 30-31 mars???
Ja, fy skäms på mig och kan du inte så förstår jag helt och fullt, men jag tänkte att jag frågar i alla fall.
Vill att det ska stå Privat på den ena och Stör ej på den andra.
Är du det minsta tveksam till att hinna med det så är det bara att du säger nej.
Sköt om dig!
Kram Mia

Det vita dårhuset sa...

Hej Susanne! Har du tagit igen dig efter helgens sång upplevelser?!!

Jag hade verkligen belat att någon som Carolin i mitt liv. Som kunde lära mig att vara såååå otroligt personligt charmig och ha sådan pondus!!

Guuuuuuudars vad bra jag skulle må =))

Men du! DET kan man snacka om fynd *fniss*....
Har du några förslag på billiga loppisar man kan gå på??????

Kramar Erika

Det vita dårhuset sa...

Undrar vem det är som är skön jag?!!!

Sitter här och garvar till din kommentar så tårarna rinner!!!
Hiiiii Hooo

Det var synd att väskan var för liten. Hade gärna sett dig komma och knacka på med väskan full av Ugglas! Hiiiiiiiiiii Haaaaaaaa

Jag dööööör =o))))))))))

Det vita dårhuset sa...

Och förresten.... Städat och fint ja.
Varför tror du att jag knaprar tabletter *fniss*..
Har inte fattat att man inte kan ha välstädaat hela tiden med 3 små!!

Stackars mina barn......

Men snart så åker väl poletten ner. Vi kanske måste skaffa 4 för att jag ska förstå!???

Mäste genast lägga det på förslag =))

Kramis

Joyce sa...

Susanne, I enjoy the treasures you find along the way. Sending you a golden week too!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ha ha, ja tur att smaken är som baken! Blir säkert urfint!

Har precis tagit en 2 timmars promenad från Bispberg till Säter och sen hem igen i snökaoset. Tur att jag hade inredningsbutikerna i Säter som motivation och delmål. Och 30 % på säters handelshus. Fick med mig både det ena och andra hem så promenaden var värd det som tur var. Också brände jag lite bebishull på vägen :o)

Kramar!

Lilla huset på prärien sa...

Gratis är schysst :) Själv har jag inte kommit iväg på någon särskild loppis på några dagar... börjar känna lite abstinens. :)

Hoppas allt är bra med dig söta. Du har funnits på min lista länge *ler*

Kram Jenny

jane sa...

Great idea! I´m going to try that too. We´ll see whose plant lasts longer. Ha! Ha! Cheers!

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Här är det alltid sååå trevligt att kika in..fina bilder och ljuvliga saker...ojj vilken tur att du fick de där konsolerna, vi är nog flera som skulle ha betalat för dom !!
Ha det gott
Kraam Anette

Signe 1 sa...

Riktigt skönt slitna konsoller, kommer matcha fint mot en vit vägg!! Ha det fint, kram Sofia

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hi Brownie!

Ja du, fy 17, vart tog våren vägen??? Det här är ju alldeles bedrövligt tycker jag.

Underbart fynd, och det är ju vad man kallar ett riktigt fynd. VAR får man saker gratis? (please? ;)

Kraaam Hanna

Anonym sa...

Hejsan ,Vilken himla tur att man har dig ,lite lycka i snövädret.
Hade min lediga eftermiddag idag som jag har var tredje måndag.Hade tänkt strosa runt lite i den stora sjöhamn staden Falun ,köpa lite lökar ,in på myrorna, strosa Slaggatan fram mellan inredning och second hand men icke sa nicke.
Det fanns ingen lust,blev en klippning och en storhandling.Nödvändigt men inte alls lika roligt.
Ja,ja efter snö kommer sol eller vad heter det.
Ha det gått !!A.i den röda lilla stugan

gamla skolan sa...

Dom där konsollerna var verkligen hur fina som helst !! Tycker inte alla det ?? Kramar Susanne / den gamla skolan

Millas hem sa...

Ja, vilka konsoller! Alldeles, alldeles underbara! :) Och rostiga, precis det "rätta" stuket!
Tror att de blir kanon där du tänkt dem! Visa gärna sen!

Kram fån en plats där våren också dragit sig tillbaka som en retsticka!// Camilla

Jenny Oak Fae sa...

SÅ fina konsoler..!

: )

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

vardagsvitt sa...

Allt ligger i betraktarens ögon eller hur man nu säger och det är väl dina snygga rostiga konsoller att perfekt exempel på!!
Ha det gott...
Kram Marith

Tankar tar tid sa...

Vilken tur du hade!

När jag ser de där konsolerna undrar jag om vi inte har sådana sitter i någon bod ute ... jag får gå på skattjakt och kolla *ler*

Det är ju så underbart med bloggar ... tänk all inspiration man får när man ser det andra har och vad de gör av det.

Kramar Christina

VIT och PASTELL sa...

Hi, hi! De där konsolerna var ju jättefina! Ja, smaken är som baken. ;-)

Kram Maria

Kamomilla sa...

Vilket fynd! Och tänk att slippa framkalla den slitna looken själv. Inget går ju upp mot riktig äkta patina!

Här har snön vräkt ner ni ett dygn nu. Känns lite ledsamt när våren redan var så bra på väg...

Annas skattkammare sa...

Vilka underbara konsoller med fin patina du fyndat! Underbart när man får något gratis också! ;)
Kram /Anna

marianaskeramik sa...

visst känns det lite snopet med snö igen! dottern med kompis var också och kollade in kändisarna i helgen med egentillverkad banderoll där det stod "ugglas äger" ja, vad ska man säga
hihi
ja viss går jag på jympan men även på spinningen (brukar köra lunchpass där också) skönt att ha de gjort mitt på dan
ha de gott
marianaskeramik

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket fynd. Det är ju inte illa att få dem gratis. Hoppas att ni hade det bra i Kupolen och inte blev nedtrampade av alla tjejer som skulle se Måns.

Ha det bra!
Kramar Ullis

My Lovely Things sa...

otroligt snygga konsoller..Verklign snyggt mot vitt..
ha det så bra..
kram anna

Emma sa...

Hej!

Vill bara tipsa dig om att titta på Roomservicepremiären nu på onsdag den 25/3. Stjärnkocken Melker Andersson inreder ett kök och har valt Enamello Kitchen Front som stänkskydd. Ett väldigt spännande material som alternativ till kakel och glas.

Enamello är en skiva av glasemajl som kan vara 5 meter lång utan skarv (ingen mer fogsmuts här inte). Dessutom är den magnetbärande och går att skriva på (finns en massa coola tillbehör). En extra bonus är att Enamello passar bra för lightrenoveringar eftersom man kan montera den på befintligt kakel.

Nyfiken på att veta mer? Gå in på www.enamello.se och kom ihåg att kolla in Roomservice på onsdag!

Anonym sa...

Ditt hem hör till mina favoriter. Håller på att renovera för att få din stil. Tackar allra ödmjukast för all insperation du skänker oss här på din vackra sida.
med vänlia hälsningar Mona W

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej hopp!

Tusen tack för dina heja-rop, de betyder mycket för mig ska du veta!!!!
Läsarna röstar på den de gillar mest till varje tema (dvs 5 st, ett per vecka) på kanal5. Omröstn ingen till varje tema börjar någon gång varje måndag, med start nu till veckan som kommer! Kika in där då! ;)

Hoppas att allt är bra med er!
Visst var det trist med -10(!!!!) i morse?! Ville ju inte tro dig när du sa att kylan skulle komma tillbaka. Synd att du hade rätt.

Kraam, så hörs vi!
Hanna

Jennys Vita Villervalla sa...

Härliga fynd!
Tänk att man kan bli så lycklig över lite rost... :)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

Kullan Pullan sa...

Hej Goding!
Vem kan motstå dina bedjande bruna ögon, det är klart det blir gratis. Får nog skaffa linser om man ska ut och pruta. fniss! Håller ni på och gräver en pool därhemma eller har R improviserat en lång och slingrande rabatt kanske.
kram Paula

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Gratis är väl alltid trevligt ;)
Blir nog fin fint till en vit vägg tro jag.

Ha de!
Kraam / Benita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin