fredag 15 februari 2013

Tower

 
picture Alessi - Tornet kommer i butik under mars/april och kommer kosta ca 449:-


Förra veckan var jag på en pressvisning för Alessi på hotell Nobis med trendgruppen.

Alessi visade sina nyheter och presenterade även sitt första samarbete med en Svensk formgivare, ingen mindre än den duktiga Monica Förster.








Monica var också på plats och berättade om samarbetet och
sin senaste skapelse, måttsatsen Tower.

Det måste vara den sötaste måttsats jag sett!
Den är gjord i porslin och går att stapla till ett vackert torn när det inte används eller så kan du stapla de söta kopparna i varandra... 
Inspiration till formen på måtten fick hon av gammaldags vikter.

Jag tycker tornet är urfint och det står nu högt på min önskelista.

kramis S

.........................................


Last week on Stockholm design week Alessi presented their new designer, Monica Förster.

She has designed "Tower" a cute set of five porcelain measuring cups for the kitchen.
The tower measuring cups are also multi-purpose containers which can be inserted inside each other to minimise space or stacked into a small tower.

I love this cute tower and it's now on the top of my wishlist! ;)

have - a - nice - friday - sweet - ones

Love S




5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja lägger det på min önskelista med =) Trevlig helg!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Susanne
Ja jisses.det tornet var supercoolt :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Anonym sa...

Jättesnyggt! Men praktiskt? Don´t think so.......

Anci sa...

Jag tycker också om det !

Kram
Anci

Lisbeth Williams sa...

Hoppas helgen var avkopplande.
Ang måttsatsen - hade jag plats, så kanske. Men mina mått hamnar i låddan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin