onsdag 13 februari 2013

design - unicef - h&m



 

photos by me&alice
 
För andra året i rad har tre vinnare av Elle interiörs designpris har fått chansen att skapa ett varsitt print på ett H&M Homes kuddfodral som kommer säljas i en begränsad upplaga till förmån för UNICEF.
 
Den översta kudden Lotus, är designad av Anna Ekre som vann priset årets textil för sin egenproducerade textilkollektion. Hennes mönster Lotus föreställer en flicka som ligger och drömmer på en sommaräng. 
 
Kudden Minidot i mitten, är min favorit och är designad av Carina Seth Andersson som vann priset årets inredningsaccessoar med en glasservis hon designat i samarbete med modemärket Hope. Hon målade mönstret Mini Dot, ränder av prickar med tusch och pensel. 
 
Den tredje kudden Sibirien, är designad av Karin Wallenbeck som vann priset årets stjärnskott. Hennes mönster Sibirien är inspirerat av ett bergslandskap.
 
 
Kuddarna kommer säljas i H&M Homes butiker i Stockholm, Norrköping samt i den svenska online butiken h&m.com med säljstart den 25/4.
Kuddfodralen kommer kosta 99:- styck och hela 25% av försäljningspriset går oavkortat till UNICEF.
 
Toppen, tycker jag och kommer hänga på låset för att hinna klicka hem en minidot kudde!
 
Vilken är din favorit?
 
Kram Susanne
 

6 kommentarer:

Unknown sa...

älskar mini dot kudden, även om de andra är dina också.
tack för tipset! och jag gillar så klart 25% till goda saker. massvis!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MammaElva sa...

Den prickiga, helt klart! Åh, jag kommer hålla koll i april så jag får bli ägare av en sån fin sak för en fin sak ;)

me and alice sa...

Lilla u och mamma Elva!
Ja visst är den fin!
Den blir nog vårens blogg-kudde-snackis!
Kram Susanne

FojAga sa...

Mini dots are so cute!

Karinas inspiration sa...

Min favorit är den färgstarka Lotus...fast alla är fina!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin