lördag 23 februari 2013

in the need of something green

 
 
Just i dag känner jag ett sådant behov av något grönt eller någon skör liten blomma.
 
Såg precis ett klipp från nyhetsmorgon som sändes i torsdags när duktiga Hanna Wessman hade gjort lite vårfint i olika vaser.
 
Det var så himla fint och genast blev jag sugen på att köpa hem några udda, skira blommor att samla i en grupp med olika små vaser...
 
 
Äntligen är det nollgradigt ute och vilken känsla det var att vakna i morse och höra hur fåglarna kvittrar utanför sovrums fönstret.
 
Tänk att våren faktiskt snart är här, det är en underbar tid vi har framför oss nu.
Hela kroppen spritter av glädje bara av den tanken.
 
Längtar så fruktansvärt mycket efter att kunna ta min kaffekopp, hoppa i tofflorna och bara gå ut i morgonsolen och lyssna, lyssna på alla ljud som bara finns på våren.
 
Vad längtar du efter så här års? ♥
 
 
................................
 
I'm so in the need of something green right now. I guess we all are after this long, cold winter...
 
This morning when I woke up I heard the birds chirping outside our bedroom window
and that my friends is a good sign that spring is on it's way.
 
happy - saturday - to - you - my - sweet - blogfriends
 
Susanne

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har alltid velat sätt hur HELA ditt badrum ser ut! :) skulle bli tacksam om du kunde tänka dig att göra ett inlägg med bilder på ditt badrum :)
Kramisar // Annette

mitt liv som jag sa...

Ja nu så här när man känner att våren är på gång så vill jag också ha mer grönt, mer härliga blommor.

Ha en skön helg! Kram Jennifer

me and alice sa...

Hej Anette!
Oj vill du se vårt badrum. Det är ett väldigt litet och väldigt enkelt badrum som vi renoverade för ett par år sedan. Ska se om jag kan visa något någon dag.
kram Susanne

Anci sa...

Jag är ingen person med gröna fingrar, men t o m jag vill ha gröna växter, lite jord att gräva med fingrarna i och en kopp te i vårsolen :)

Kramar
Anci

judejam sa...

you inspired me to do this..
http://judesjam.blogspot.com/
i painted my kitchen white.
thanks for the inspiration.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin