torsdag 15 november 2012

so tired of the darkness...

 
our kitchen - on the wall woddenbowl from France
 
Hej hopp!
 
Har haft en ganska produktiv dag i dag och faktiskt lyckats få en hel del uträttat, hann till och med gå en liten prommis i morse med goa grannen. Inte illa pinkat för att vara mig!! ;)
 
Vet inte hur det är med er, men trots att solen sken ett tag i dag så blir jag så less på detta eviga mörker. Är absolut ingen älskare av vintern, men lite snö skulle nog göra susen nu! Eller vad tror ni?
Bara så där lagom så det känns lite ljusare...
 
Så i väntan på att snön ska falla åker banne mig mina vita julstjärnor upp i köksfönstren! Orkar inte vänta längre...
 
Kramis på er!
 
................................
 
Hi there blogfriends!
We had a sunny and nice day here in Sweden today, but despite that it's so dark every day. I'm definitely not a fan of winter, it's both far to cold and too dark for me...
 
To get more light inside I will hang up my white advent stars in our kitchen windows tonight!
 
Love from Susanne
 
 

8 kommentarer:

Anonym sa...

men jaaa va bra!
då kan jag också göra det!
hihi hälsar Pia

Vida sa...

självklart;)..bara upp med dom..man måste få göra allt som behövs för att överleva mörkret;) några ljusslingor är aldrig fel heller...om 36 dagar vänder det igen och blir ljusare;)) så håll ut vännen;)

Vidabullbakkram

Gabriella sa...

Jag är också leds mörkret, man behöver solens energi. Man får bunkra upp med värmeljus i väntan på att det vänder=)
Kram

Igor Josifovic sa...

I just stumbled upon your blog and I am absolutely in love!! You have a new fan!!

michele sa...

only here for the free food!

and the dough bowl on the wall is brilliant!

michele

Anonym sa...

Adventsstjärnor redan??? Känns så deprimerande att man bara kan skita i alla traditioner och bestämma lite själv när det ska va Advent och Jul och sen plockar vi ned alla julgrejer när själva Julen börjar, för då har ju alla hunnit tröttna på den.

me and alice sa...

Jajamensan anonym!
Här blir det julstjärnor redan. Just som du nämner för att slippa bli deprimerad.
Riktigt härligt tycker jag och det är nästan det enda julpynt vi använder i det här huset och de stannar låångt efter julen. För övrigt så har jag ljusslingor (som många räknar som julsaker) året om och jag startar hellre med jul låångt tidigare än alla andra som stressar som tokar och blir deprimerade i sista minuten för att allt "måste vara på ett visst sätt". Det tycker jag inte är någon vidare tradition...

God Jul önskar Susanne!

Lina sa...

Aha! Nu ska jag med fixa med vackert pynt :) Tack för tjyvstarten, jag var inte först haha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin