måndag 17 september 2012

monday evening


 
 
pics from our latest stylingjob
 
 
Hej igen!
Trots tandvärk och andra blessyrer så är den här tanten ändå rätt så glad idag!
 
För i dag kom jag nämligen i ett par gamla favoritjeans som varit för små i ett bra tag (av någon konstig anledning, hmm)!
 
Det bästa av allt är att jag inte på något sätt har bantat. Det är liksom inte min grej. Jag är alldeles för mycket för njutning och att äta gott alldeles för ofta för att hålla på hårda dieter.
 
Jag har helt enkelt bara powerwalkat lite extra mycket och låtit bli sötsaker under kvällstid och till kaffet har jag oftast skippat "kakan" och valt en god och nyttig frukt i stället. Faktiskt nästan lika gott...
 
Nu ska jag snart kasta mig med familjen i tv-soffan och kolla på x-factor!
Riktigt spännande att se alla talanger och jag tycker årets jury är alldeles lysande!
 
Kram på er. Nu mot fruktfatet.
 
Susanne
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt impad, vad duktig du är.
Det blir soffan för oss me.
Orup är skithärlig tycker jag.

kjaam Laila

Annas skattkammare sa...

Härligt!! Älskar den känslan! Kram Anna

evalevabo sa...

Usch för tandvärk.. Inte kul.
Fina bilder.. Vill se byxorna på.. Hur ser dom ut. Tajta eller.. Nyfiken på Acne.
Kram Eva

Dr Grane sa...

Härligt! Håller just på med ungefär samma metod och gör slutsatsen att det är de små dagliga sakerna som gör det. Även om kakan är liten så kickar den igång blodsockernivåerna på ett förrädiskt sätt som gynnar fettinlagring - ofta över magen dessutom.

Jag försöker minska mängden raffinerat socker (alltså frukt OK, för det klarar jag mig inte utan, och vill inte minska på vitaminerna så här års) och även minska mängden gluten. Känner mig faktiskt mindre uppblåst så jag tror att det är melodin för mig.

Mys och hemtrevnad sa...

krya på dig från tandvärken...

Beas sa...

Låter som ett bättre sätt än "var tredje lunch Nutrilett" som verkar vara det som gäller för mig...hmmm

Anonym sa...

Heja dig!
Bra jobbat! Här kämpar vi på hela familjen i ung. samma anda.verkar va det enda som funkar i längden.

Eva-Lena

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin