måndag 31 oktober 2011

rough in the sofa


Har fått nya favvosar i soffan!




Riktigt grova, ruffa kuddvar i linne som min älskling hade med sig från Frankrike!

Ahhh, dom är så snygga...


Nu har jag tvättat fodralen och dom har blivit så där vackert skrynkliga som jag tycker grovt linne ska vara, och på tal om tvätta så ska vi ha en mamma/son dag idag!

 Det ska bli så mysigt.
Häromdagen var han så rolig...
Tidigt på morgonen kom han ner och frågade om jag tvättat hans nya randiga tröja??
Ja det har jag nog, sa jag.
Då har den krympt, sa han och fick lååånga armar och blev sådär lite gulligt surig... :(

En stund senare gick jag och tittade...
Ha, ha, ha, det visade sig att hjärtat hade tagit en tröja i samma material från tvättlinan, men det var Alice tröja! En tajt v-ringad variant i storlek x-small!!!
Kan se honom framför mig, vår goa fjortåriga långskånk med Alice tajta tröja på sig, hihi. 

Är det inte lite typiskt killar? ;)

.......................

These rough linnen pillows are my new favourites in the sofa! Love them!

My darling husband bought them in France! ♥

Today I will have a mother / son day with our Anton!

have - a - great - Monday - you - too

Susanne

9 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Så herlige puter!
Heldig du var...
Nydelige bilder også.
Ha en fin uke, ja tenk at november allerede står for tur :)
Klem May Helen

Anonym sa...

Mannen din altså, var kjøpt puter?! Herreminahtt, du har en fin mann! :))) Kos dere på mor&sønn-dag! :))) Søte Anton :) Klem fra Tonje/Norge

LissenTo sa...

Jo jag ser honom framför mej och fnissar lite och kommer ihåg hur mina egna tonåringar var.

Vilsamt fint i vardagsrummet och det grova tyget i kuddarna, förstärker det.

Blev glad av din kommentar och log för mej själv när jag läste. Har länge tittat in i smyg och följer dej på blogvin. Men tänkte, (dumt nog) att du inte skulle ha tiden att svara på min kommentar. Så fel jag hade.

Kram och ha en fin dag med sonen

n o r d i n g å r d e n sa...

Snyggt, fräscht, läckert och vilken kudde! Och vilken man som kan och vet allt om detta, det är få förunnat=) Ha en mysig vecka! mari.

Kickan Style sa...

Härliga kuddfodral, verklign mysiga!! :) Mannen din har god smak!

Vida sa...

håller med dej...de ska vara skrynkliga och vackra..så fin din nya gåva är..förstår att den är en favvis;))

underbara tokiga ungar..var skulle man få sin glädje ifrån utan er..;))

Vidakram

Lau de Casalil sa...

THey're gorgeous... Don't tell me he bought them in Lille...???!!! I work too much actually not enough time to shop in my city! Enjoy!

d e l i g h t sa...

The pillows are wonderful! There is nothing like the feel of rough linen! Candles are pretty too.

Fräknis sa...

Men vilken bra dresserad man du har. ;) Jag skulle svimma om min sambo skulle komma hem med något mjukt till hemmet frivilligt. Ha ha!

Ha en skön kväll!
Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin