måndag 24 oktober 2011

whole - week - menu


Måndagen hos me & alice fortsätter med storhandling!

Jag ska prova på något nytt!
Att laga mat efter en veckomatsedel. Är så trött på att vi bara äter samma saker om och om igen i veckorna, dessutom är det tråkigt att laga den maten är också.

Efter tips av en go vän (tack Marika) har jag nu skrivit ut Ica Maxi's veckomatsedel. Man skriver också ut inköpslistan och jag måste säga att maten verkar vara jättegod och varierande.

Det ska bli spännande att prova!

..........................

My Monday is continuing to go and buy groceries for the whole week.

I will try a weekly menu that one of our supermarkets is offering. It's going to be nice to try a new and different dish everyday...

peace & love

Susanne

10 kommentarer:

Blogg by Maliin Stoor sa...

Smart!

Känner igen mig - man fastnar!

Lycka till och tack för tips!



Maliin

kråke sa...

Härlig ljusterapi i köket....energi till ny matlagning:))

kram du fina å ha en skön start på veckan...

kråke

emmashem sa...

Så där gör vi faktiskt också emellanåt och det funkar verkligen bra! Roligare att lag och rloigare att äta:)
Önskar dig en bra vecka!
Kram Emma

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fräscht läckert kök du har och jag blir så full i skratt då jag ser de där trägörkarna sitta och glo ned på din kaffebryggare, ha, ha.. vekomatsedel skulle jag med vilja testa men det funkar inte i denna familj då vi båda jobbar extremskift och kanske bara äter max 2 middagar hemma i veckan tillsammans... men det finns ju bra recepttips där att lagra till den dagen man äter hemma! Hoppas du kryat på dig, jag var sjuk sammanlagt i hela 3 veckor med hosta, feber och heshet el rättare sagt, utan röst i 2 veckor, panik! Mari.

Home of m sa...

Det är underbart att ha en veckomatsedel. Man spar mkt tid & får mkt mer varierade middagar.
Mysig blogg!

Tinas bo sa...

Härligt fräscht kök!! Love it!!

Kram Tina

Änglarnas hus sa...

Jag håller med!! En dag korv, en dags köttfärssås..o.s.v...Ska nog allt kolla in den lista jag meee..

Ha en riktigt fin måndagskväll!! Kramis Sanne

Anonym sa...

Åhh den måste jag kolla upp. Vi äter också samma sak känns det som...får ta och testa den tror jag.

Kram Sanna

Helena, The Swenglish Home sa...

Så ruskigt snyggt ni har det - denna matplats är en dröm!

Och visst fastnar man i samma matbanor, i alla fall jag. Mannen i huset gillar dock att laga mat, och sönerna fick pappardelle-pasta med har-sås nu ikväll (!). Det hade de INTE fått om jag hade lagat maten, kan vi ju säga... :-) Själv har jag snöat in på sushi och gör det flera gånger i veckan till mig och barnen.

Hoppla, nu svävade jag iväg i den svengelska veckomenyn lite väl mycket, när jag egentligen bara ville säga hej och säga mmmm och wow om erat vackra kök!

Höstkramar från ett regnigt England,
Helena

Pauline sa...

I love your white kitchen. Such brightness. And the chairs are lovely.
Try new dishes i like too, but sometimes the children are not so happy with that idea *smile*
Hugs, Pauline

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin