måndag 1 september 2008

Äntligen!

Hoppas helgen varit bra!? Här har det slitits i trädgården. Har börjat kånka undan en del prylar och trädgårdsmöbler. Har också klippt bort en del skruttiga växter. Det är otroligt vad mycket saker man släpat fram inför sommaren i trädgården. Det märker man nu när allt ska undan inför hösten...

Här har vi en lite nyvaken sötnos som heter Alice! I morse kunde vi äntligen äta vid köksbordet igen... Här ser ni också de stora mysiga muggarna vi köpte på Indiska...

Efter mycket om och men valde vi att använda vax på vårt bord. Det var många som var emot det. Som vanligt gjorde jag som kärringen mot strömmen. Vi får väl se om jag får äta upp det sen, hi,hi... Sambon har köpt vaxet på en resa till USA. Det innehåller apelsinolja. Det doftade ljuvligt när vi smorde in bordet. Nu har det fått den yta jag ville ha...

Det var inte bara trädgården som gällde i helgen. Vi hann med en liten snabbis på loppis också. Vi kom inte hem tomhänta den här gången heller *fniss*. Köpte bland annat den här söta ljusstaken. Den är från IB Laursen. Gav inte många små silvriga kronor för den. Vad jag mer köpte får ni se en annan dag...

Har fått en hel drös med härliga utmärkelser igen!!! Tusen tack!!

De kom från dessa fina bloggar:

Lenas: Et baessmorhem

Linas: C´est la vie

Hannas: Det stora grå huset

M´s: Smultronstället

Lova nu att ni besöker dessa goa tjejers fina bloggar...

Önskar er alla en härlig start på denna vecka... Kram /Susanne

51 kommentarer:

Skatan sa...

Wow, snacka om rofylld frukost! Ser härligt ut. Ser inte alls ut som min tjatfrukost. "stoppa nu in en tugga och sluta titta ut genom fönstret, vi måste snart cykla iväg"...om och om i gen! Lilla fröken har förvandlats till lilla filosofen. Fast det har sin charm det med...

Ha en fin dag. Kram,

Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Är det en av muggarna från Indiska som står på bordet? förstod inte att de var så stora! Så fint!
Jättefin ljusstake du fyndade! ska bli kul att få se det andra sen :)
Kram!

Anonym sa...

Härlig frukost med tända ljus!!
Bordet blev snyggt. Har också vaxat ett bord. Fungerar riktigt bra.
Måndagshälsningar Hillevi/Spånga

Bonnie´s vita rum sa...

mysig frukost!
Undrar som ovan. Vad kommer koppen från! Så fin!

Kram Bonnie

me and alice sa...

Hej Hillevi!
Tack och vad skönt att höra att du också vaxat ett bord och att det funkar.
Vi försöker att alltid ha mysiga frukostar. kram Susanne

Jenny Oak Fae sa...

Mysiga bilder du visar!

: )

KRAM, Jenny

<3

Willewira sa...

Bordet blev otroligt snyggt!
Kul att få lite olika åsikter om hur man ska göra... jag har inte provat själv men hört att vaxa ska fungera bra. Det återstår att se, nu när du provat.
Muggarna från Indiska var verkligen jättemysiga - och stora!! :)

Håller med dig... det är mycket som ska in från trädgården...
Varför är det lättare att plocka ut än in???

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Willewira

Anonym sa...

besök min nya butiksblogg!

Här på by M finns smycken, väskor, inredning mm. Alla saker är handgjorda, unika och till bra priser. Jag tar också emot egna önskemål och beställningar /Marielle

Viola sa...

Hejsan, så mysigt och fint det ser ut. Tur att du var envis med bordet, det blev ju så vackert slitet. Har köpt samma muggar som du på Indiska en affär som jag ofta besöker, muggarna är så goa att dricka ur för en som bara dricker te och så klart vin. Ha det bra i veckan och så hörs vi snart får jag hoppas, kramis från VIOLAN

spetsar och änglar sa...

Så mysigt det ser ut med frukost hemma hos er.Och muggarna är ju så fina.
Ha en härlig vecka
Kram /Heléne

Hem och Lycka sa...

Grattis till dina utmärkelser! Vilken mysig morgonstund, muggarna är ju urfina! kram

Lina ♥ C´est la vie sa...

Jag visste det skulle bli fint bordet. Älskar vaxad yta! :)

Tack snälla söta för din hälsning hos mig ang butiken och så är jag glad att du fått så måmnga awards,Grattis!! Du har sååå fin blogg, och det är så mysigt att läsa.

Kram Lina snart butik på www.cestlavie.se

n o r d i n g å r d e n sa...

Vax på bordet blir ju så fint och är det med apelsindoft är det ju fulländat: ) Snyggt bord och vilken läcker ljuststake, som man kan fylla med kottar el annat till jul!Vilken fin tunika Alice har! Mari.

My Lovely Things sa...

Åh så trevligt bordet blev!!

muggarna är så fina..ser verkligen trivsamt ut med din fian dukning..
grattis till utmärkelserna..
kram anna

Ann-Catrin sa...

Suss!
men så vackert bordet blev.. man ska alltid gå på sin könsla.. den brukar funka.. och trots allt är det ni som ska sitta där vid bordet och äta både frukostar och middagar!!
jag gillar verkligen den vaxade ytan.. och apelsindoft låter ju underbart.
här doftar det starkt av linolja.. sambon fixar och trixar med fönster!!
Ja du med dina loppisar.. hur du lyckas hitta de där guldkornen.. makalöst snyggt!

trädgården ja.. den ser allt annat än mysig ut just nu.. och jag är så innerligt trött på att klippa gräs, fast vi har så liten tomt.
trodde i minenfald att den slutade växa i augusti, men man får väl skylla på allt regn!!

Du har så vackert omkring dig att det är en ren fröjd att vara på besök..
mitt hem känns sjaskigt just nu... vet inte varför.. är i en riktigt downperiod.. stör mig på det mesta och skulle vilja byta ut massor!!

nu ska jag sätta laxen i ugnen..
Stor kram kära bloggvän!
Ann-Catrin

Mitt skabbiga chica hus sa...

Men hallå där, fanns det fat till muggarna också? Det har jag helt missat, får väl bli en tur till imorgon dit då;o)

Gör vaxet bordet mer hållbart? Jag har precis målat om vårt ekbort till vitt och bara använt häftgrund för jag ville ha det lite matt och slitet men det gör det ju inte hållbart för fem öre så jag har funderat på hur jag ska behandla det, mattlack eller vax eller nåt.

Och ni ska veta att de små burkarna med kritor och pärlor på är riktigt väl använda hemma hos mig. Lilltjejen pärlar och ritar och pärlar och ritar lite till :o)

Kram kram
Mia

anna k. sa...

Vad glad jag är att jag kikade in här i dag! Sa precis till maken att "vi måste köpa oss ett par rejäla muggar att dricka te i!". Jag har tagit upp tedrickandet igen :)

Supermysiga frukostbilder!

Ina sa...

Vilken härlig morgon bild!! Din nya ljusstake är superfin och muggarna är såå vackra, måste kolla in de nästa gång jag är på Indiska!!
Utmärkelserna är du väl värd med ett så underbart hem och så fina bilder!!
Kram Ina

Solsjö - Under en vind sa...

Grattis till alla utmärkelser!!!!

Vilket mysigt frukostbord!!! De där kopparna stod jag faktiskt och höll i då jag besökte Indiska i lördags, sååå fina! jag gillar koppar och muggar, vilket är lite knepigt eftersom jag varken dricker kaffe eller te....

Fin ljusstake okså!

ha det gott, kram!

Sara sa...

Hejsan

Ljusstaken var såå fin. Mysiga bilder.
Kram Sara

Annas skattkammare sa...

Så mysigt det ser ut där vid frukostbordet, härliga muggar, vacker ljusstake och almmän myskänsla i bilderna.. Bordet ser jättefint ut. Ha det gott! Kram /Anna

♥ Fyra årstider sa...

Vad mysigt det ser ut där vid köksbordet. Fint med det vita bordet.
Kram Lotta

Mamma C sa...

Bordet är fint, blir nog bra med vax på. Grattis till alla utmärkelser som du fått.
Kram mamma c

annaslantliv sa...

Vad skönt det såg ut, en lugn skön frukost... ja det får man kanske om tio år. Haha.

Kram Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Vilka urmysiga bilder du visar! Så himla charmigt. Förälskade mig helt i den lilla ljusstaken! *vill ha*

:)

Kram Jes

Ullis/Leva på landet sa...

Köksbordet blev ju verkligen fint. Vilken tur att du gjorde som du själv kände för, *s*. Vilken underbar ljusstake. Den skulle kunna flytta hit på en gång.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Grattis till alla utmärkelser!!!
Bordet är superfint, fast jag var en av dom som var emot vaxet....hoppas dock att det funkar bra för er!
Ljusstaken är jättefin, har en likadan fast i zink som jag köpte för fem år sedan på Country Homes i Tällberg.
Ska bli spännande att se vad du fyndat mer!
Hälsa Alice!
kram

Millygarden sa...

Bordet ser jättefint ut med vax...och säkert praktiskt när det blir diverse spill på det. Gillar den fina ljusstaken! är den gammal?

Kram Marina

Birgitta sa...

En mysig frukoststund vid ditt vackra köksbord och ljusstaken är verkligen fin och ett fynd.

Sen vill jag bara säga att jag gillade ditt loppis som jag besökte några gånger i somras och bl a köpte den fina gåsen och ett gulligt syskrin. Hoppas du fortsätter nästa sommar också.

Idag regnar det är så trädgårdsbestyr blir det inte hos mej just nu.

Kram Birgitta

Emma sa...

Ser hur mysigt ut som helst. Dom kopparna var gudomliga. Kankse måste härma där, då jag är en muggoholik:)
Bordet såg ju kanon ut, så vax var nor ett bra val.
Kram Emma

Anna sa...

Hej Susanne!

Åh så vackert bordet blev! Jag har aldrig använt vax så det är jag lite nyfiken på! Funderar på att prova på ett av mina bord. Det bör väl vara ett ofärgat vax då om bordet är målat vitt?

Muggarna från Indiska är kanonfina! De har mycket vackert där:)

Vi har också hållt på och kånkat en massa saker i helgen! Vi tömmer lillstugan som varit vårt förråd och det blir många vändor till SRV...Nu snart ska lillstugan förvandlas till gäststuga!

Ha en härlig dag!

Kram
:)Anna

Lilla Trollbacken sa...

Vad mysigt det ser ut vid frukostbordet. Jättehärliga koppar!
Kram
Gabrielle

In my house sa...

Hej hej,, jättehärlig ljusstake, å billig =) Jag tror att vax är de bästa, man måste ju kunna torka rent ett bord, å då är vax bra!!! Guuud, ja gillar verkligen inte marmelad, men de såg sååå gott ut på din flickas macka!!!! Kramar josse

Useful Art sa...

Va mysigt det såg ut med tända ljus, härligt, jag gilar hösten!

De där kopparna ska jag nog spana in, är på jakt efter nya te-kopar, tror det blir en tur till Indiska :)
Tack för tipset!

Sara

Goa sa...

Hej SUsanne!
Åh, jag kände bara att jag ville skriva för att jag såg precis en repris på "FörstaAndraTredje"...och visst var det dina fina barn som köpte hästen?!
Jag var helt säker på att det var din son redan innan jag såg Alice, han är sååå lik dig..:)
Ja, de är så himla söta och det var så roligt att se..:)

Underbart inlgg som alltid här hos er!
Du lever i mitt drömhem...:)

Största kramen och må väl...alltid!

Millas hem sa...

Bilderna vid frukostbordet ser ljuvliga ut, hade gärna suttit i det fina köket och tagit en kopp eller två! Kram C

Karin i Villa Grå sa...

Så himla fint bordet blev! Apelsindoftande vax, säger du? Härligt!

De där stora muggarna har jag stått och fingrat på på Indiska flera gånger. Håller de? Jag är klumpig och det mesta av tveksam kvalitet blir kantstött bara det närmar sig undertecknad, men med Indiskas trevliga priser gör det kanske inte så mycket. Man kan unna sig flera, eller hur?

Kram!

Karin

Jojo sa...

Vad fint bordet blev! Gillar själv vax, är en tålig yta..

Så mysigt ni har dukat åt er =)

Ha en skön höstkväll!
Kram Jojo

Anna-karin sa...

Mums vilka härliga muggar från Indiska. Visste inte att vitt ens existerade på det stället. Mycket fin blogg ni har. Keep up the good work. Kram//Anna-karin

Linneagården sa...

Hej svejs på Er. Vad härliga muggar att börja dagen med. Snygg tunika Alice hade på sig oxå.
Grattis till alla fina utmärkelser som er blogg har fått, ni är så bra!

Trevlig tisdag /madelene

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken mysig frukost stund..och de där muggarna måste jag ju bara köpa jag också...
Mmmm nu lev jag sugen på kvällsfika, och jag som hade tänkt sluta me det , men det är så rackarns gott att fika på kvällen...

Jag ska ockå börja röja och tömma i trädgården, puuhh , alla krukor och möbler ska bort..
Ha det så bra Kram Anette

Petra sa...

Hejsan!
Har du slutat blogga om kvällarna? Här är det den bästa stunden om man vill sitta i lugn och ro... Tjusiga koppar förresten, ser supergoa ut att dricka ur!
Har förresten lite nya bilder av mitt sovrum i bloggen...
Sköt om dig!
kramiz
Petra

Galleri Hönshuset sa...

Hej!
Ser ut som en riktigt mysig frukost stund. Härligt bord o härlig ljusstake. Kram Pirre

Beas sa...

Bordet blev jättefint!
Varför var det många som sade att ni inte skulle vaxa det?

LJusstaken är to die for.

Anonym sa...

hej hej! vad fint bordet blev, fin yta :) varför ville de inte vaxa det? är det inge bra?

ljusstaken var toppenfin, älskar ib laursens fina saker. har deras knpoobrädor hemma i återvunnet trä. love them! hade också kastat mig över ljusstaken om jag hade sett den :)

stor kram sara

ColonialEast sa...

Hej Susanne! Vilka härliga brickor du fått! Och vad härligt det låter med ett vaxat bord med apelsindoft. Mmmmm ... Kram!! Petra

Love Your Homes sa...

Härligt med kärringar mot strömmen...som följer sin egen känsla....der blir ju alltid bäst, hur mycket råd man än får...eller hur...tror jag// Ingela

En inredoholic sa...

Visst har jag besökt dessa goa bloggare..!!
Kram Kram

En inredoholic sa...

Visst har jag besökt dessa goa bloggare..!!
Kram Kram

Dalatorpet sa...

Hej Susanne,
Passar det om vi kommer till helgen?? Lördag? Grannen är sjuk :-(

Anonym sa...

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det vid frukostbordet :) Bordet blev fin fint!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin