torsdag 11 september 2008

Mini makeover!

Tänk vad duktiga ni är!! Trodde ni skulle få klura rejält innan ni kom på vad jag gjorde, hi,hi... Visst är det innanfönstren som ska in. Ett jädrans jobb! Inte alls lika kul som att plocka ut dom vill jag lova, men när dom väl är på plats känns det ganska skönt ändå. Då är det verkligen höst!


Men vänta ni bara! Kommer snart en ny liten tävling där jag ska tänka ut något riktigt svårt så ni får gnugga geniknölarna ordentligt! *fniss*

De två första som hade rätt svar var Birgitta som har den fina bloggen Elins tittskåp och den andra som vann är Heidi. Hon har ingen blogg ännu!!! Men om hennes dotter får som hon vill har dom det snart. (heja dottern!) Om ni vill vara snälla och maila era adresser till mig så kommer en liten gåva på posten...


Här hemma pågår just nu en liten minimakeover i Antons rum.
Det fräschas upp lite helt enkelt! Ommålning och ny rullgardin mm... Fick ett så bra tips på Hannas form, den mest underbara av bloggar! Hon hade köpt så snyggt tyg och dynor på jysk, men tyvärr var det slut när jag kom dit. Hittade något liknande (se bilden) som ska bli rullgardin...
Lådfacket håller också på att bli ommålat. Det blir så fint!

Det kommer bli lite såna här läckra detaljer på hans rum. Anton är en sportkille. Då passar det bra...

Kära vänner ha det så bra! Nu har dom i alla fall här i Dalarna lovat lite finare höstväder. Håller tummarna för att det verkligen blir så. I så fall lägger jag penseln på hyllan några dagar och tillbringar helgen utomhus med familjen och kanske ha en sista grillning...

kram Susanne

40 kommentarer:

rosenskära sa...

Härliga "rullegriller" på bilden!

Och grattis till vinnarna, håller tummarna för vädret i helgen.

/L

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Grattis till vinnarna!
Oj vad fint det kommer att bli i pojkens rum,kul att få se lite sen..ler
Vi får hoppas att vädret blir lite bättre,har i alla fall lite sol i dag.
Kram Irene

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS till vinnarna!!!

Sådana rullskridskor har jag också haft...synd att jag inte har dem kvar..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Grattis till de som vann! Håller utkik efter nästa tävling.
Vilket fint killrum han får. Gillar också den stilen. Så ska min kids ha det när vi får några!
hälsningar Anna i Falun!

Skatan sa...

Har inte tid att skriva mer...skall till jysk - NU ;-)

/Anna

Dalatorpet sa...

Ja jessus vad duktiga de är på att gissa... jag hade inte en susning :-) Du jag funderade på en koppbräda till för farmor fyller år och vill gärna ha en sån men visst hade du en längre som var gul?? hur lång är den så jag kan mäta och kolla så den passar...om du har den kvar så klart :-)

Mamma S sa...

Åh tycker inte du att det svårt med killrum, vit gammaldags stil är ju liksom inte så pojkaktigt. Tjejrum är ju så mycket lättare.
Jag tänkte satsa på New England stil i min sons rum, men fler tips på din blogg upsskatas verkligen.

I vår familj är vi lite underliga när det gäller grillningen tror jag för vi grillar året om. Grannarna funderar nog när gubben står ute i snöfallet och vänder köttbitar, hehe.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så snyggt tyg du har köpt! Kommer nog att bli en fin gardin :)
Kram!

Ann-Catrin sa...

hallå Susanne!
Tänk den tävlingen den gick mig om intet.. missade jag!
Men jag hade nog inte fattat ändå..
Så grattis till de lyckliga vinnarna!

och vad roligt att få fixa i Antons rum..kan slå vad om att det kommer bli så himla snyggt.. det kan man se på alla läckra detaljer!!
Ja nu vill vi se SOLEN...
så trött på den här grå yllesockan som ligger över oss!!

Ha en mysig helg goa bloggvän!
Ann-catrin

H A N N A S - F O R M sa...

Å, gulliga goa du!!! Blir så rörd..tack och tusen tack..ÖNSKAR att vi bodde närmare varandra!!

Så fiiint ditt tyg var...jag lovar att mitt kommer att bli liggande bara som det är...är inte så vidare sykunnig...hm, just nu hänger det över himmelsängen och det är faktiskt lite mysigt med ett lite "höstigare" tyg nu.

Vad otroligt härliga rullskridskor...

STOOOOR KRAM till dig...hälsa Alice!!!

Dalatorpet sa...

Vår granne har först lutat golven sen dränkt med såpa men enligt gysinge rekmmenderar de inte den metoden... menar du att jag ska slipa och sen bara tolka golven med spåa med vittpigment?? eller slipa och dränka med såpa utan att luta?? De tyckte jag skulle olja golven men vad blir det då för färg??
Tjingeling

Marie//Tekla Maräng sa...

"Ditt" tyg var också snyggt, har också varit inne och tittat hos Hanna och beundrat tyget. Tänkte haft det inne hos sonen som vanlig hängande gardin men icke, han ville inte ha det...
Har också röstat på Emelie´s fina tröja och även smakat en av dina goda bullar.
Har försökt att kommentera flera bloggar men ej kommit ut på nätet på ett par dagar, så jag hoppas att den här kommer fram, för det är tredje inlägget i rad hos dig som jag försöker.
Skrinet du och Alice fick är ju helt underbart...
Kul och trevligt med sådana människor och jag förstår att hon tycker att du och Alice är lika trevliga. Kan tänka mig att era loppis kunder blev glatt och trevligt bemötta.

Kram ifrån Marie (kramen gäller även Alice) :D

Mamma C sa...

Grattis till vinnarna. Hur knas får man bli igentlige. Det stod ju klart och tydligt i överskriften.
Så fint det kommer att bli i grabbens rum
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul med en liten makeover!

Kram Annica

Sara sa...

Fina bilder! Grattis till vinnarna.
Kram Sara

Birgitta sa...

Va kul att jag vann och det ska bli spännande att se vad överraskningen blir. Snygg minimakeover, Jysk är inte dumt, de har sina guldkorn. Kram Birgitta

Viola sa...

Hejsan, här jobbas det ser jag på alla möjliga sätt vill jag lova, ska bli så roligt och se när det börjar bli klart, ja då gissade jag rätt, kramis violan

På min gatan i stan sa...

Vilka häftiga rullskridskor!!! En härlig detalj! :-)

Fint tyg!

Kram och ha en finfin helg!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja grattis till vinnarna!
Men det var det värsta så fräna skrillor! Så fint där på byrån.

Kram Anita

Anonym sa...

Skitsnyggt killrum! När får vi se mer?
Trevlig weekend!
C.L

Dalatorpet sa...

Har du hunnit mäta?? :-) Farmor fyller på söndag behöver veta om ajg ska skaffa fler presenter... :-)

hemtrevnad marie sa...

Grattis till vinnarna!!
Anton kommer att få det såå fint på sitt rum....gardinen kommer att bli supersnygg!
Själv ska jag snart måla en rullgardin till min Edvins rum...måste bara måla de beställda gardinerna först!
Kan ju tyvärr inte sy jag, så då får man måla...
ha en härlig helg!
kram

Therese sa...

Tusen takk for hjelp med link til Vintage by Nina. En utrolig lekker butikk. Der kan jeg lett bli blakk :)

Håper du får en fortsatt fin dag.

spetsar och änglar sa...

Grattis till vinnarna!Och vilka fina detaljer till Antons rum!
Väntar med spänning på fler bilder från det rummet!

Ha en härlig helg
Kram/Heléne

Dalatorpet sa...

Visst var den hel med alla hängare på?? i så fall vill jag ha den

Anonym sa...

Heej!!!
Visst sålde du fina skyltar med text på din loppis?
Gör du några nu också?
Skulle vilja beställa...
Kicki /Falun

Dalatorpet sa...

är koppen av långt ut?? så om man kapar den att den försvinner?? om ej har du ngn annan som är hel??

me and alice sa...

Hej Kicki!
Visst kan du beställa skyltar. Ska snart lägga ut dom på bloggen. Har bara inte hunnit ännu!
Du kan maila mig!
kram Susanne

Ina sa...

Mmmm love detaljerna till din sons rum. Ser fram emot fler bilder! Vi ska snart göra vår äldsta pojkes rum så jag samlar idéer och inspiration nu.
Kram Ina

Dalatorpet sa...

OK då vill jag ha den kan jag komma idag? Stefan slutar kl 18 kan vi komma efter det??

Kram

Linda

Dalatorpet sa...

Ja det kan du ju göra :-) Hittar du??

Dalatorpet sa...

oj undrar om du har rätt nr??? jag mailar dig det för säkerthetskull

Mitt vita lantliv sa...

Tackar! Japp jag skriker till om jag ska göra mig av med den...

Ha en underbar helg nu..
kramar Daniel

Anonym sa...

Denna underbara blogg... man kan inte låta bli att komma åter hit. Man blir så glad av att besöka den, och sen så är ju allt såå fint! har du något bra tips på hur du syr dina rullgardiner? Jag har bara köpt färdiga Fusk" på metervara.

Kram

Paula

Ullis/Leva på landet sa...

Snyggt tyg. Ska bli kul att se hur det blir när du är klar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

annaslantliv sa...

Hej!
Vill önska dig en trevlig helg och ännu en gång tacka för en underbar blogg, du har en utmärkelse hos mig som du säkert fått förut med...

Kram anna

Anonym sa...

Åh vad roligt att du håller på att greja i Antons rum. Jag ser fram emot att se resultatet.
Stor kram till er. Ha en skön helg.
Kram från Marit

"M" sa...

Jättesnyggt tyg...jag har just sytt gardiner med hällor till mitt sovrum...jättenöjd...kommer att bli så snyggt som rullgardin....

Millas hem sa...

Hej!
Tack för titten hos mig och vad glad jag blev över att hamna på er lista, ni har en superfin blogg och både du och Alice visar alltid något som inspirerar till tusen.
Kramis Camilla

Millas hem sa...

Lagt till er också förresten!
Kram C

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin