onsdag 3 september 2008

Mamma har kluddat!

I dag gör jag ett inlägg för mamma har massor att göra! Det var länge sen jag skrev något här. Jag har börjat på högstadiet nu, i sjuan. Det är kul! Har fått en massa nya klasskompisar också...


Här hemma har mamma kluddat, på en dörr.

Det är våran skafferidörr hon skrivit på.



Visst blev det fint!

Jag har bakat en smulpaj. Nu ska vi smaska i oss den. Sen ska jag läsa spanska, men först ska jag ut och försöka sälja lite jultidningar.
Vi ses! Hasta la vista/ Alice :0)

41 kommentarer:

Anonym sa...

Hej alice!
Vad roligt att du skriver igen. Vilken tur mamma har som har dig.
Pajen ser verkligen god ut!
Vad vackert din mamma textar.
hälsningar Marie

Anonym sa...

Snyggt textat!
kram Sabine

Jojo sa...

Inte illa, skicka gärna en paj hitåt också =)

Du är duktig du!

Vad fin dörren blev, riktigt snyggt.

Ha en skön höstkväll!
Kram Jojo

Jenny Oak Fae sa...

JÄTTEFINT textat på dörren!

: )

KRAM, Jenny

<3

Emma sa...

Vilken paj du gjort, den ser hur god ut som helst:)
Vilken duktig mamma du har, dörren blev ju hur fin som helst.
Så det är tid för jultidningar nu:)
Kram Emma

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superfint blev det på skafferidörren! Hon är en duktig målarkludd din mamma;)

Härligt med barn som bakar. Här håller min dotter på och bakar kladdkaka...ska bli smaskens med lite grädde och hallon till!

Kramkram
Annica

www.palindgarden.blogspot.com sa...

va fint det blev och pajen såg himla go ut :)

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... ser ut att vara en himla smaskig äpplepaj Alice - så duktig du är! Vad spännande att börja 7:an också. Jag kommer ihåg att jag fick börja en annan skola när jag började 7:an... det är både spännande och jobbigt. Jobbigt med mycket pluggande många gånger. Lycka till med din spanska :)

Hälsningar Jenny

Anonym sa...

Så otroligt fint din mamma har skrivit på dörren !

Lycka till med spanskan och hoppas att pajen smakade riktigt gott... ja det gjorde den säkert för den se såååå god ut !

Kram Kram

spetsar och änglar sa...

Din paj ser jättesmaskig ut!mums!
Och vilkn fin text!

Kram Heléne

Hem och Lycka sa...

Hej Alice! Kul att ha börjat sjuan, hoppas du ska trivas! Vad fint din mamma har skrivit på dörren. Och den där pajen hade jag ju hemskt gärna velat smaka på alltså.. kram!

Jenny Oak Fae sa...

Tack för kommentaren om mina collage...blev så GLAD!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Millas hem sa...

Hej Alice!
Vilka fina bilder du visar, tycker att det verkar så himla mysigt att du och mamma delar inrednings-
intresset. Den där pajen ser smarrig ut...har det med hemkunskapslektionerna att göra?!:)
Kram Camilla

Anonym sa...

Hej Alice!
Roligt att du läser spanska! Du får gärna skriva till mig om du vill öva lite... Vilken smarrig paj du gjort!

Viola sa...

Hola que tal. Mi jammo VIola, din mamma är duktig på att måla och skriva och du fixar goda pajer, hasta luego,adios, VIola

Ann-Charlotte sa...

Tjenixen! Din mor är verkligen duktig. Hon har tur också som har en dotter som bakar. Min dotter bakar också men det är mera "mud pies" (lerpajer) och dom är ganska svårsmälta hihi.
Kramisar!
Ann-Charlotte

Fredrika sa...

Hej Alice, kul med nya vänner! Och lycka till med jultidningsförsäljningen. Jag köper alltid när någon dörrförsäljare kommer. Kan inte stå emot något! Den bästa kunden (hi,hi)! Vad fint det blev på skafferiet. Och du, pajen ser grymt god ut!
/Fredrika

Solsjö - Under en vind sa...

Hola!

Vad fint det blev där på dörren!!

Pajen ser riktigt god ut!

Lycka till med skolan, det är en rolig tid!

Kram!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Hon är jätteduktig på att texta din mamma eller använder hon en mall? ser smaskigt ut med paj mvh Maria

annaslantliv sa...

Oj vad gott med paj! Det ska jag göra imorgon. Mums.

Har ni sett att det finns en skål i samma serie som de stora muggarna ni köpte på indiska? Den är kalasfin. Jag har köpt en, kan användas till mycket, godis, blommor, ljus...

Kram Anna

hemtrevnad marie sa...

Hej Alice!!
vilken smarrig paj du gjort!!
Visst har din mamma målat fint!!!
Hoppas du får sålt många jultidningar...de kom på posten idag här också, så Edvin här ska också ut och sälja...han är förresten väldigt förtjust i Lee-jeansen han köpte på er loppis!
ha det gott & hälsa mamma!!
KRAM

Stämningsfullt sa...

Hej!
Mums så gott det ser ut!
Så fint mamma har textat på dörren :)
Kram!

Veronica sa...

tack för pajen, den var god=9
Skafferidörren blev riktigt fin!!

kram Veronica

Ingrid sa...

Hola! Me llamo Ingrid y vivo en Suecia, Jag är stor beundrare av Eran blogg.,Lycka till med spanska. Man kan säga Adios! Hasta la vista eller Hasta luego! och en då betyder ungäfer samma sak!.....

kram.
Ingrid

Dalatorpet sa...

Hola Alice! Como Estas?? Yo estoy bien! Has estudido espanol mucho tiempo?

Ciao Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att din mamma gkort jättefint på dörren. Så gott det ser ut med paj, du är duktig som fixar till de så bra.Hoppas att du får det bra på högstadiet.

Ullis

Mamma C sa...

Kul att du skriver oxå så du avlastar mamsen lite :-) Låter som du verkar trivas bra i sjuan. Spanska låter kul, min svärfar är en hejare på det. Han bor vinterhalvåret i Spanien. Pajen såg verkligen god ut.
Hon har kluddat bra på dörren tycker jag.
Kram Mamma C

Kallholmen sa...

Hej Alice
Lycka till med jultidningarna min pojke såg dom imorse så han kommer nog att vara snabbt ute ikväll.
Din mamma är såååå duktig med penseln, jag gillar även annat hon textat som på era klädskåp t.ex
Kram Malin

Anonym sa...

Hon är duktig din mamma...på att "kludda" det blev sååå snyggt!
Du är ju oxå väldigt duktig ser jag, pajen ser så god ut.

Kram Pernilla

Useful Art sa...

Hallå Alice!
Kul att du skriver igen, long time no see!
Sjuan alltså, då är det ju en hel del nytt nu, med skåp och springa till klassrum och sånt :) Hoppas du får bra lärare!

Och smulpaj ... yammm ...

/Sara

Inspiration i vitt sa...

Hej Alice,
hoppas att du har det bra på högstadiet.
Jag har en tjej som nu går i åttan och hon tycker ialla fall att det är roligare än mellanstadiet.

Din mamma har "kluddat" väldigt vackert på skafferi dörren minsann, fint var det runtomkring oxå.
Smulpajen skulle inte vara så dum att smaka på, mums.

Kram till båda/Ingela.

Designe sa...

Åh, va fint det blev på dörren och så fina flaskor på hyllan! Ser så gott ut med pajen! mums :)

sommar-rummet sa...

HEJ!
Va gott me paj! Och mamma har ju gjort ett riktigt mästerverk på dörren! KRAM

Majas mammelucker sa...

Hej Alic!!
Vilken tur att mamma har dej när hon har så mycket att stå i....
Vilken mumsig paj du har gjort..bodde jag inte så långt i från skulle jag komma över på en bit..hihi...Mammas "kludd" blev jätte fint..alltid roligt när man kan texta så fint som hon kan..
Lycka till med jultidningarna och skolan..Hälsa Mamma..
Kram Maria.

Tina sa...

Jätte fint blev det! och vilken god paj du frestar med! Kram Tina

Annas skattkammare sa...

Så fint det blev! Har hon textat på frihand? Exakt så skulle jag vilja ha det på min framtida skafferidörr! =) Så gott det ser ut med smulpaj! Ha det gott! Kram /Anna

Millygarden sa...

Hej Alice,

Mums vilken härlig paj du bakat! Spännade att börja i högstadiet... Spanska låter som ett trevligt språk att kunna. Hälsa Mamma att hon kluddar bra! jag har en lika dan skafferi dörr som jag länge tänkt mig en skyllt på men nu när jag ser er fina dörr med texten. kan jag istället tänka mig handmålad text istället.

Kram Marina

lottens vita och gröna sa...

hallå alice! din mamma hon kan hon, vad fint textat! mmmmmmm jag med har gjort en smulpaj idag den gick åt på typ 3 min...min son går i sexan och han och hans polare var visst sugna, hihi!
hälsa mammis! varmkram lotten

Anonym sa...

Men vad duktiga ni två är. Keep up the good work girls!
Jättekramar från Lena!

Anonym sa...

Åh vad fint! Så vackert ni har hemma!

/Marie

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Va kul att du gör ett inhopp igen då & då Alice och lämnar ett avtryck här i er kanon fina blogg!!

Å vilken läcker paj du gjort, den ser smarrig ut!

Jättefint "kluddat" av din mamma =)
Undrar vilken färg hon använt sig av?
Jag ska också försöka mig på något sådan, blir väl darr kan ja tro.

Hej hopp sockertopp! / Kram Benita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin