tisdag 9 september 2008

Nu åker dom in igen & minitävling!

Måste börja med att tacka alla som röstat på Emelie! Vad snälla ni är! Nu håller vi tummarna så dom blir blå. Den tolfte meddelas vinnaren. Självklart talar jag om här på bloggen hur det gick för henne!!
På våren tar jag ut flera av mina stora krukor & urnor till trädgården och uterummet. Nu på hösten åker dom in i bostaden igen. Här kommer några av dom...

Har bara så ont om gröna växter just nu. Har lyckats ta dö på de flesta den här sommaren. Kan det vara att de inte fått vatten tro?? *fniss*
I den här härliga Gustafsberg krukan har jag satt mitt myrtenträd (en av få överlevande växter)...
En av mina äldre urnor har flyttat in i tv-rummet...
En annan nyare urna som jag inte riktigt vet var den hamnar ännu...


Nu kära vänner ska jag fortsätta göra klart en sak där tidningspappret kommer till användning på lite olika sätt???
Någon som kan gissa vad jag håller på med?? Ledtråd: Det börjar bli lite kyligt i huset nu... De 2 som först gissar rätt vinner en liten present av mig!!!! Ni har fram till Torsdag på er!
Puss & kram kravbanan! /Susanne

63 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Så fina bilder nu igen...

Kan du inte maila mig och berätta, så kan jag skriva och "gissa" här sen? ;-)
ädå, men jag lär nog tänka efter lite...

Ha en bra dag!
Kram Hanna

Dalatorpet sa...

Hmm tänker...

Birgitta sa...

Jag tror nog att du håller på att sätta i innanfönstren. Fina krukor och urnor du har. Kram Birgitta

Heidi sa...

Hej
Underbar blogg Ni har, ger så mycket inspiration, min dotter försöker få mig att starta en blogg tillsammans men jag vet inte...
Hur som helst, det är inte rutorna som ska putsas i uterummet?
Hälsningar Heidi

Heidi sa...

Hej igen
Nu kom jag på det!
Det är ju fönstrena som ni plockade bort i somras som ska tillbaks igen.
Hälsningar Heidi

På min gatan i stan sa...

Du lägger in innan förstrena va? Som Elins tittskåp sa. Minns ett inlägg om det...Så det inte drar in! :-)

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Jag tror att du PUTSAR FÖNSTRENA som ska sättas in igen! Visst är det så? :)

Eller sätter du igång en brasa...?

Kram Jenny

Willewira sa...

Vilka underbara urnor!!! Jag fullkomligt älskar sånt!!

Tidningspapper....
Hm! Jag har två gissningar...

Den första är att du startar upp brasan i kaminen/öppna spisen med just tidningspapper.

Den andra är att du tätar någon drag med tidningspappret.

(Själva har vi en öppning i murstocken som vi tätar med tidningspapper - ska väl poängtera att vi inte använder murstocken... )

Titta in till mig så har du chansen till en utlottning.

Ha det gott!
Kram Willewira

Hem och Lycka sa...

Jag gissar på att du tvättar fönstren som ska sättas in! kram

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Jag tror du håller på att sätta in innanfönstren! Jag försöker vänta in i det längsta själv. Det är ju så jobbigt och så älskar jag att bara ha enkelglas i. Men snart är det dags även här hos oss. Jag har inte fäknat hur många fönster vi har, men hu det är en hel del.

Dina urnor är så fina. Lite grönt vill man ju ha inne också.

Ha nu en fortsatt bra vecka i städtagen!
Kramar
Karin

Willewira sa...

Hej igen!

Det är inget svårt, när jag väl vågade och hittade en bra förklaring.
Om du provar länken jag har inlägget så kommer du till en bra förklaring.

Din egen blogg sparar du ner som en mall på fliken "redigera html".
Därefter klistrar du in de olika koderna som du hittar på länksidan.
Prova dig fram och stämmer det inte så laddar du upp din mall som du sparat ner, och börjar om igen.

Ibland måste man våga ta steget... även om det känns lite nervöst.
Jag var rädd för att förlora alla länkar jag lagt upp. Det ligger ju lite tid bakom dessa...

Ha en bra tisdag!
Kram Willewira

Fråga om det är något du undrar över... :)

Eddan sa...

Jag tror att det är dags att putsa fönster och sätta i innanfönstrena!
Jag hade innanfönster i mitt förra hus, lite charmigt men lite opraktiskt då så få av dem var öppningsbara.
Anette

sommar-rummet sa...

HEJ!
Vackra urnor du har. Jag gissar att du torkar fönstren, innan fönstren ska in nu tror jag. Ha en bra vecka! KRAM

spetsar och änglar sa...

Tror nog att du har tänkt att sätta in dina innan fönstren.Och ha tidningspapperet emellan.

Jag har också satt in våra innan fönstren :)

Ha en härlig vecka
Kram Heléne

Hanna i Det stora grå huset sa...

Susanne, kolla telefonen!!! please...

Jenny Oak Fae sa...

Du ska säkert putsa fönstren!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Skatan sa...

Det är ju uppenbart ;) Du gör i ordning mänger med tändmojänger till brasan :)

Kram!

Sara sa...

Hejsan
Jag tror på att fönstren ska tillbaka igen och putsas.
Kram Sara

Anonym sa...

Hej Susanne
Jag tror att du ska till att svärta vedspisen i köket (om du har någon). Lena

Anonym sa...

Hej hej på er tjejer!

Gud så många fina urnor du har, jag älskar verkligen det! Kan meddela att jag varit och röstat på Emelie så nu hjälper jag till och håller tummarna :-) Dom där bullarna såg inte dumma ut, jag skulle också ha ätit en massa om dom stått i mitt kök och luktat gott!

Nu till tävlingen, jag tror faktiskt att du ska sätta tillbaka fönstren som du tog bort i våras, kan det vara rätt måntro... :-) Då behöver man ju lite tidningspapper att täta med så inte vinden kommer och blåser kallt på er nu när dom tillsammans med hösten anlänt.

Kram kram i massor till er!
/Camilla i Örebro

♥ Pia... sa...

Ja haja..vad kan det vara då..det första som slår mej är ..du gör en brasa:)..det andra..när jag tänker efter lite..innanfönstrena som ska in och du lägger en tidningskorv ...(hur dumt lät inte detta nu då:)..emellan fönstrena.....ja detta var min gissning...ha de bra..kram Pia

Anonym sa...

Hej jag gissar att du skall använda papperet till att elda med. Det var väl rätt, ja jag tänkte väl det! Kram Malla

Unknown sa...

det känns lite tidigt ändå att sätta in innanfönstren. Min arbetskamrat har också gamla innanfönster som ska upp igen , fast int än. Så jag gissar på att du ska täta någon annanstans där det är dragit, gamla verandadörrar eller nåt. Annars gissar jag på att du skrynklar ihop pappret för att tända en go brasa...

Kram Pia

Nettan sa...

Ja vad ska du ha pappret til ?!
Antingen tända eld i kamin el. så ska du putsa fönstren eller tätta dom med pappret ?!
Vem vet ...

Kram Nettan

Kallholmen sa...

Viken otur jag hade att jag inte var snabbare. det är helt klart innerfönsterna som ska på plats.Jag är lite avis att du har innerfönster det vill ju jag också ha.
Kram Malin

Anonym sa...

Halloj!! Åhh vad det hade varit kul om du också varit där!! Då hade de varit 5 bloggtjejer där!! Hihi.. Annika som har bloggen timeless home var där..och nu kom jag på att Annika som har bloggen interior storytelling var ju också där!! Hahha!! Bloggarna tar över! Ha det gott och hoppas vi snart ses någon annanstans! Tjing!

Casa Loda sa...

Ja, jag tror att du ska elda :)

//Annika

Anonym sa...

Du fixar säkert inner fönstren inför höst och vinter, tror jag...
Kram Bodil.

Viola sa...

MÅSTE VÄLAN VARA FÖNSTRENA SOM FÅR SIG EN TVÄTT, BRASA ÄR VÄLAN FÖR LÄTT, KRAMIS VIOLAN, RARA KRUKOR FÖRRESTEN

Anonym sa...

Eftersom jag följt din blogg från början så vet jag att du håller på att täta fönstren mot kylan ;)
För jag läste innan sommaren att du tyckte det var så härligt att få ta bort tidningspappret från fönstren, då fick du riktiga sommar-känslor.
Kram från Marit
PS: tusen tack för att du la in mitt skrin på bloggen.
Va många det var som gillade det. Fick allt lite tårar i ögonen själv när jag läste alla snälla kommentarer.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej du!:)
Ja det är nog dags att plocka in blomstren även för mig. Jag har ju köpt pelargoner för första gången... du är antagligen expert så därför frågar jag: hur mycket ska de klippas till och hur ska jag förvara dem inomhus?

Tidningspapperet är jag nästan bergis på att du ska lägga mellan dina fönster nu när du sätter tillbaka innerfönstren.

Kram Annica

Therese sa...

Så glad jeg er for at jeg fant link til bloggen din. Her var det utrolig mye fint å se på :) Jeg falt pladask for de hvite favorit skålarna med gulldekor langs den øvre kanten som du har bilde av på høyre side. Kan jeg spørre hvor de kommer fra, hvilket merke? :)

Også vil jeg gjerne linke deg i bloggen min om jeg får lov :)

Anonym sa...

Ja jag är ju inte först precis, men jag tror också på fönstren...

Anki

Mamma C sa...

Så fina bilder du tagit som vanligt. Jag tror att det är eldning i spisen. För nu börjar det bli lite ruggigt och kallt.
Kram mamma c

Anonym sa...

Hejsan! Vill tacka för en trevlig blogg. Jag gissar på innanfönstren. Ha det så bra.

Kram Marie i Falun

IKT i min vardag sa...

Jag gissar på att du fisxar fönstrena inför höst och vinter. Jag såg i våras när du plockade bort innefönstrena, så nu är det väl dags att sätta tillbaka dem (tyvärr):-)

Kramis!

Majas mammelucker sa...

Hej där..ville först tala om att jag var in och röstade på din syster dotter..hoppas hon vinner..håller tummarna..
jag tror som dom andra att du ska sätta in innanfönstren och täta i mellan med tidnings papper..
Hade gott! Kram Maria.

Anonym sa...

Jag tror du ska sätta in dina innanfönster(för att slippa drag från fönstren). Men först putsar du fönstren och putsar klart med TIDNINGSPAPPER. Det blir blanka fina fönster.........Hm kom på att det skulle jag behöva göra, Putsa fönster.
//Eva
minaquiltar.blogg.se

Himmelbit/Njut en smula sa...

Neeej! Synd att jag såg detta så sent. Vet ju precis vad du pysslat med.. ;-) :-D. Självklart är det dags att sätta tillbaka innefönstrerna och först putsa rutorna. Visst är det effektivt att putsa med tidningspapper! Blev så nöjd över att jag kom på det, men så vad jag ju allt annat än först... ;-).

Ha det toppen!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Självklart har jag lagt en röst på Emelie. Hoppas att hon vinner. Tror att du ska putsa fönstren så att du kan sätta i dina innanfönster. De kommer nog att behövas framöver. Känns att det blir kallare och kallare.

Kram Ullis

Katarina sa...

Men du ska ju putsa fönstren innan det blir för kallt såklart! Vinner man lite tidningspapper...? Skulle själv behöva göra det också, tyvärr.

himlen runt hörnet sa...

hej Susanne!
Så klart att det är fönstrena som putsas nu när innanfönstrena ska in. Själv måste jag också inhandla lite nya blommor snart. Känner igen det där med att kanske för lite vatten ;)
Kram Kimmie

Millygarden sa...

Det var ju jättelätt!!! för jag har samma sorts fönster själv! Du håller på att sätta in dina innafönster! lägger vadd och tidningspapper i mellan! Eller har jag fel?

Kram Marina

Anonym sa...

ag tror du ska putsa fönster och sätta i innan fönstren/Anne-Lie i den lilla röda stugan.

Anonym sa...

Dax att sätta på innanfönstrena så klart! :-) har för mig att du tätade med tidningspapper? eller så är det till putsen.

Ingrid sa...

Hej igen! Jag gissar på att du gör en brasa? Lindas fotografias.

Hälsningar Ingrid

Inspiration i vitt sa...

Ville bara tala om att jag gillade din systers dotters bidrag tröjan var cool så jag röstade givetvis på den.
Ja jag tror som de flesta att du fixar fönstrena inför vintern.
Kram/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina blommor och krukor du har...!!
Jag har inte heller så många levande blommor inne , några plättar i luften och ett olivträd..thats it...alltid något..hii..hii..
Jaa , du vad är det du pysslar med..kallt i huset..hmm..du brukar väl göra fina stoppningar mellan fönstren...först tänkte jag på papper och eld..att du gör någon slags eldpinne som är inlindad i tidningspapper...hmmm..nå, vi får se vad det blir !
Ha en bra dag Kram Anette

"M" sa...

Hej där...då tror jag att du putsar förnster....kram

Anonym sa...

HEJ. Klart du ska putsa fönster o göra lite fint o ombonat med innanfönster!!! Hösten är väl för mysig! Kram Agnetha

Cecilia sa...

Hej hallå!
Säkert många som redan gissat att du ska tända en liten brasa...

Kramar Cecilia

MODERN COUNTRY sa...

Ååh så mange fine krukker. De gamle har jeg virkelig sansen for. Men veldig vanskelig å fa tak i har jeg fått erfart. Veldig skjønt med grønt og hvitt!

Aina

Lillstuga sa...

Hej!
Ja du gör säker samma sak som vi! Sätter i innanfönstren igen!
Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej!

Det var ett tag sen jag var inne här ser jag, oj vad mycket fint det var att titta på nu! :)

Jättefint skrin och så fint texten blev på skafferidörren!

Jag tror att du putsar fönstren på insidan, för att fästa innanfönstrena..åh vad mysigt det var. Vi hade sånna fönster i vårt förra hus..och så la vi lite fint emellan rutorna också..charmigt!

Kraaaaam
Mia

Maria sa...

Jag tror att det är dags att sätta upp fönsterna igen!

Du undrade över mina halsband, jag tar 220 för ett med två namn!

Maria

Tusenfröjd sa...

Jag gissar på att du ska sätta tillbaka fönstrena som du tog bort i våras... och kanske täta lite...?
Liv

Leva Livet Nu sa...

att använda vid braständning tror jag.......har precis gjort detta själv härhemma nämligen. Go fortsättning på hösten. Therese

Anna-karin sa...

Den vita gustavsbergskrukan=ILIKE:)
Lycka till med tidningspapperet. //Anna-karin

hemtrevnad marie sa...

Ja, jag tror ju som många andra att du sätter in innanfönsterna, och ev putsar med tidningspapper och tätar....fast inte är man ju bland de första ändå, haha!
Fina urnor....älskar järnurnor!!
Synd bara att det rostar så förbenat under när man vattnar....
Ha det gott & hälsa Alice!!
kramis

Anonym sa...

Tror oxå att du sätter i fönstren som du tog ut i somras!
Tack för er fina bloggg!
hälsningar Anna i Falun

Anonym sa...

Oj så många som varit här. Ni tillhör en av mina favoritbloggar som jag läser varje dag men inte alltid lämnar en kommentar till. Det måste vara innanfönstren. Vi har likadana med rullar av papper emellan.
Fortsatt lycka till med bloggen tjejer.
Varma hösthälsningar Sanna B/ Uppsala

Les Cotrions sa...

Hello Susanne! I like your urns! I have some too!
Have a nice day!
Hugs
Vale

Annika Christensen sa...

Det var längesedan jag tittade in till dig. Men din blogg är lika fin som alltid. Missade jag tävlingen - rackans. Det blir kanske flera.
Annika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin