torsdag 18 september 2008

Kyligt!

Brr!!! Här har hösten tagit ett stadigt grepp om oss. Kyligt så det förslår. Nu skulle det sitta fint med en resa till varmare breddgrader. I går tillbringades dagen utomhus. Anton (sonen) var med i skol-DM som gick av stapeln i Falun. Det är så roligt att vara med barnen på dessa dagar, men igår var det inte lika angenämt vill jag lova... Jag var alldeles stelfrusen när vi kom hem... Det löste vi genom att tända en mysig brasa och dricka massvis med varmt te. Mmm...mysigt!
Inget ont som inte har något gott med sig...


Uterummet har också fått sig ett par höstväxter...

Har ställt en ljungliknande växt i en av mina terriner... Vet att det betyder otur att ta in ljung, men undrar om uterummet räknas... Nä, tror inte det...*fniss*



Har fått en liten utmaning av Annika med den vackra bloggen Timeless home

Fick den även av Bonnie med härliga Bonniesvita rum för ett tag sedan...



Man skall nämna 6 saker som gör en lycklig just nu!!

1) Blir lycklig bara jag tänker på min underbara familj som betyder allt för mig...

2) Blir också lycklig för att vi alla är friska.

3) Är lycklig som har så fina och goa vänner.

4) Är toklycklig över att jag startade en blogg och fått så otroligt mycket nya vänner!

5) Blir lycklig av att ha skrattande glada människor omkring mig.

6) Är så lycklig bara för att få leva detta underbart härliga liv!!!



Tusen kramar till er alla! Tusen kramar också till Johanna vintage som gift sig med sin älskade!!!

/Susanne

Ps. Ni vet väl att ni kan länka till childhood och därmed bidrar ni automatiskt med 20:- till uppdrag barn!!! (det är vattenfall som skänker 20:- per länkat inlägg!)

35 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Gillar dagens bilder skarpt. Det nötta bordet i kontrast till soppterrinen och den vackra ljungen...önskar det vore hemma hos mig!

Kram,

Anna

Lilla huset på prärien sa...

åh det ser härligt ut susanne! jag blev också så glad av att läsa alla saker du är glad o lycklig över. viktigt att tänka på! att vara glad o lycklig mitt i en tråkig, kall dag :)

kram till dig. jenny

Dalatorpet sa...

Jag gillar oxå ditt nötta bord, det där med ljung är andra gg i mitt liv jag hör och det har varit på bloggen bägge gångerna :-)

Hem och Lycka sa...

Nä, uterummet är väl ok tycker jag ;-) Jättevackert! kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är jättevackert med ljung, och vi får hoppas att det går bra att ha i ett uterum!
Jag är också vidskeplig när det gäller vissa saker och framför allt ljungen.
För många år sedan så var jag hemma hos min kompis när hon berättade att hennes mormor hade gått bort. När jag då såg att ljungen stod på köksbordet fick jag rysningar i hela kroppen. Sedan dess har jag faktiskt aldrig tagit in en endaste kvist av ljungen... Tillfälligheter eller?
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Ja nu är det kallt...men till helgen ska det visst bli lite varmare....

Det är noghelt ok att ha ljung i uterummet......vacker också!

HA´det så gott!
MiaMaria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det har verkligen smällt till och blivit kall. jag försökte vara lite optimistisk idag och hängde ut vätten när solen tittade fram... Jag lär nog få ta in den igen innan den har torkat :(

Så fint med lite ljung i terrinen!

Ha en bra kväll!
Kram!

Anneli sa...

Det har verkligen blivit kallare.
Jättefin terrin att ha ljung i...kramis/Annelie

Anonym sa...

jajamän du kan gott ha Ljung i uterummet.....
Så ni har oxå kallt ute nu, har frosten kommit till er, och tagit dom sista blommorna?
Vad roligt att läsa lite mer om dig!

Ha en skön kväll
Kram pernilla

Ann-Catrin sa...

Hallå där vännen!

ser ju underbart där i ert uterum.. har minsann hört det där med ljung med det tror jag inte ett ögonblick på..in med ögonfröjden!!
ja visst har det blivit kyligt..hua.. men jag har bara stått och lagat mat veckan lång..och där är det varmt vill jag lova... inte hunnit gå in på en endaste blogg.. och över 50 kommnetarer har jag.. så himla roligt men oj oj vad ska jag at mig till för att komma ikapp!!

Ikväll ska jag i allafall ligga rklång i soffan.. med tända ljus och slötitta på tv.. antagligen somnar jag väl där!!

tack för dina vackra bilder!!

Stor kram Ann-catrin

Jenny Oak Fae sa...

Vackra bilder, ljung är så fint! I Storbrittanien så betyder Ljung snarare tur...

: )

KRAM, Jenny

<3

Annas skattkammare sa...

Älskar verkligen det nötta fina bordet du har i uterummet. Ljung-växten i terrinen blev så fint!

Så glad jag blev av ditt inlägg idag, det sprudlar, och visst har vi mycket att vara lyckliga över när man tänker efter. Just nu känns det inte så här, men det är bra att bli påmind.. vilket jag blev nu! Ha det gott! Kram /Anna

Ina sa...

Ja nu märks det på allvar att vi går mot kallare och mörkare tider.
Vad vackert det är med ljung, det är höst på något vis. Visste inte att det betydde otur... undrar varför? I vilket fall som helst så klarar ju du dig eftersom den står i ert vackra uterum.
Kram Ina

Love Your Homes sa...

Hej Susanne, där är ju ditt fina bord igen med den underbara patinan.....verkligen rätta känslan. Är själv helt såld på gamla träytor, målade eller rena, men grova skall de va'.....klä dig varmt, Ingela

Mamma C sa...

Ja nu är hösten här med kyla och mörker. Så härliga bilder du visar. Klart du kan ha ljungen i uterummet det har jag :-)
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ljung är verkligen höst...vacker i sin framtoning...

Kram Annica

Emmas Vita Hus sa...

Härliga höstbilder & underbar kruka till ljungen du visar, visst är det underbart med höst! Tusen tack för dina rara kommentarer om vårt badrum, hoppas att jag kunnat inspirera din man tillräckligt så att han blir sugen på att bygga Ert badrum, min hade nog muttrat lite bara...*fniss*...I dag visar jag lite köksglimtar om du vill kika in.

Kram!

Emma sa...

Hade ju gärna fått vara lite varmare ute:)
Blev ju kanon fint med ljung i terrinen:)
Letar efter den perfekta terrinen själv, helst i serigen Vimmerby.

Alltid kul med utmainingar då man får reda på saker man kanske inte visste innan.
Kram Emma

Hanna i Det stora grå huset sa...

Så vackert...

Din lycklig-lista skulle nästan kunna vara min. Samma saker som gör mig lycklig med...

Kram Hanna

LOPPISLIV sa...

God morgon Susanne! Ja även här nere i söder har det blivit så kyligt på en vecka. Och vi kommer precis hem från varmare bredgrader vi, har varit på Kreta en vecka och gottat oss :-) Så nu kollar jag ikapp det jag missat under veckan och njuter av alla dina ljusa vackra bilder. Så mycket fint. Du har bl.a. så snygga lampskärmar överallt. Tackar för tipset till childhood. Din lycklig lista håller jag med om på alla punkter. Kramelikram // Paula

Ann-Charlotte sa...

Mycket vackra bilder!!!!!
Det är kul med utmaningar..man får veta lite mer om en person på det sättet ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

En inredoholic sa...

Ville bara hoppa in här och önska dig en härlig helg!

Kram Jannice

Anneli sa...

Halloj!
Jag stod också och tittade på sonens friidrottstävling i veckan och frööööös - så jag förstår precis vad du talar om!!
-Det är ju bara så mysigt att kunna tända en brasa i dessa tider!!
Ditt uterum är såå fint! Det där bordet får gärna flytta in hos mig om du ledsnar på den...*fniss*

Ha en skön helg, KRAM

Eleonora sa...

Hej! Jag tror inte att uterummet räknas :-) Vackert i vilket fall som helst.
Ha det bra i höstmörkret / Eleonora

Useful Art sa...

Oj vilka fina bilder du har tagit, allt blir så vackert när det blir sådär lite svalt och kallt :)

Trevlig fredag och även resten av helgen!
/Sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackert hötspyntat i ditt ljuvliga uterum, det vackraste uterummet i världen! Trevlig helg! Mari.

Anonym sa...

Vad vackert. Jag har själv hållt på lite med blommor men har inte så där fina attiraljer. Men man måste ju börja nånstans. må så gott

Viola sa...

Hejsan, vill bara önska dig en skön helg, är ju hos syrran på Österlen, så skönt med ledighet, besöker mängder av loppisar, så hääääärligt, kram VIOLA

Kannor och karaffer sa...

Åhh vad fint det blev med ljung i soppterrinen.....den tanken har inte slagit mig - det är så härligt att få tips och ideér och din blogg är en stor inspirationskälla!!!

Tänkte mycket på det du skrev om att vara lycklig....

Såg en gång följande text när jag var hos barnmorskan faktiskt.....

"Att leva ett rikt liv betyder inte att man lever ett lyckligt liv men att leva ett lyckligt liv innebär att man är rik"

Tänkvärda ord!

Ha det gott i helgen....

Kram Ann

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du har gjort. Kul med dokumentet som är på finska. Snyggt med ljugen i den vita krukan.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sara sa...

Kikar in och önskar en fin helg. Vackra bilder.
Kram Sara

lottens vita och gröna sa...

oh en kopp te och brasa så härligt det lät, så fint du gjort i uterummet, inte då räknas det som inne, det heter ju uterum ju, hihi! ha det gott susanne!
pst..
tänkte på dig idag, en granne lovordade din fars affär i sumpan, måste nog åka dit nån gång!hälsa honom det!

varmkram lotten

ColonialEast sa...

Nu har jag varit inne och uppdaterat mig. Vilka härliga bilder från ert gästrum. Ser jättefin ut. Hoppas du har en härlig helg! Kram!!

Ljuva ro sa...

Härliga bilder! Ja, nu är hösten verkligen här!

Kallholmen sa...

Tänk att du målar all text på fri hand , det borde ju vara en affärs ide åka omkring med penslen och göra folk lyckliga med vacker text.
Kram Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin