torsdag 10 december 2015

Oras sense




Hej!
 
I dag har jag fått låna ett bredband så jag kunnat jobba en del och även bloggat, så ljuvligt. Sakta går saker och ting äntligen åt rätt håll här hemma och mycket börjar lösa sig.
 
 
I kväll njöt vi en lång stund av den makalösa utsikt vi har från våra fönster över sjön Runn.
 
Vattnet har gett mig en hel del idéer som säkert kommer avspegla sig här hemma inredningsmässigt.
 
 

ber om ursäkt för lite fula kvällsbilder från vårt badrum. Skönaste frottén kommer från Mimou. :)
 
 
Just nu har jag snöat in på olika tankar om att småfixa i kök och badrum. Duschmunstycke och en del kranar ska eventuellt bytas ut och då gärna till något modernt och energisnålt.
 
 
 
Finns så mycket fint på marknaden just nu...
 
 
 
bild via Oras
 
 
Fick till exempel mail om dessa blandare härom dagen från Oras.
 
Detta Finska företag som funnits sedan 40-talet är en pionjär inom området blandare och duschar och är branschledande när det gäller elektroniska blandare.
 
 
Deras serie Alessi Sense by Oras är ju bara så snygga. Dessa elektroniska blandare kombinerar både design och miljötänk på bästa sätt.
Jag minns att de presenterades på möbelmässan i våras och då var även designern, Rodrigo med och berättade hur han tänkt.
 
 
Med ett enkelt klick ovanpå kranen slår du på vattnet som sedan stänger av sig efter några sekunder, inget onödigt rinn där inte. Temperaturen regleras på sidan av kranen och håller du fingret på kranen ca en sekund rinner vattnet under en minut.
 
 
 
Sense är designad av Rodrigo Torres för Alessi. Den finns i två versioner, Il Bagno (för badrum) och La Cucina (för kök). Tekniken är utvecklad av Oras, branschledande inom elektroniska blandare.
 
 
 
 
 
 
 
Kanske går du också i badrumsfixartankar. Då kan jag också tipsa om att Oras just nu har en tävling i samarbete med duktiga bloggare, där du varje vecka kan vinna fina priser.
 
 
Kika in HÄR och skrolla ner så hittar du tävlingen.
 
 
 
 
 
Detaljer från badrummet, korallen är ett resminne, vas från Kähler design.
 
 
 
Nu kära vänner är det läggdags för den här något slitna, men lyckliga damen.
 
Jag önskar er alla en fin kväll så ses vi i morgon igen.
 
Varm kram
 
Susanne
 
ps. inlägget är delvis ett samarbete med Oras.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin