torsdag 27 oktober 2011

anna + silver = sant



Att Anna Örnberg har gett ut nästan ett helt bibliotek med olika böcker vet de flesta av oss, men jag hade inte den blekaste aning om att hon sedan tjugo år tillbaka också är glaskonstnär och nu även designar och gör egna kollektioner av silversmycken.


Anna designar verkligen riktigt unika och gedigna smycken.
Kikade in på hennes hemsida när hon kontaktade mig för en annonsering. 
Jag kan säga att jag föll som en fura och beställde genast hem den vackra silverinfattade porslinsbokstaven S, tillverkad av en gammal tallrik.

Jag köper inte så mycket nytt i smyckesväg till mig själv, men det här kunde jag inte motstå.
Det är så vackert och så tidlöst!
Redan nu hänger det om halsen nästan dygnet runt så egentligen borde jag nästan köpa mig ett extra... För ve och fasa om jag skulle tappa bort min nya juvel. Det tillverkas ju inte i någon massupplaga direkt.



Titta bara vilken tjock och härlig silverinfattning det har! 

Hon designar många olika varianter av porslinsinfattade smycken. Allt från vackert silverinfattat gammalt blått porslin till infattade små porlinsfiguriner, ugglor och andra djur. Det finns även tuffa ringar och armband för både killar och tjejer.

Är så supernöjd med mitt halssmycke!

Kika in du också, kanske hittar du något som faller dig i smaken eller kanske hittar du en julklapp till någon!


Ha en fortsatt fin dag! Nu ska jag snart åka och hämta vår Alice från hennes dansskola...

kram Susanne

6 kommentarer:

Praliner sa...

Ja, hennes smycken är helt fantastiska, har ringar och ett hjärta gjort av en gammal tallrik, verkligen speciella!
Vad fint det var ditt S!

therese sa...

tack för tipset. Såg så söta saker där jag skulle villa ha. tack för mysig blogg.
blog therese o jag <3

Sivs hus sa...

Hei, WOW det er jo helt nydelig. Ja en vakker S passer jo også for meg som har bokstaven S:-) klem Siv

Vida sa...

ja de där smyckena är så läckra och ditt är riktigt riktigt fint...

måste jag kolla upp..tack för tipset;))

Vidakram

Mys och hemtrevnad sa...

himla fina smycken...kramis semlan

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Anna träffade jag för ca tjugo år sedan när jag var inköpschef på NK Glas & Porslin. Jag tror att hon var helt nykläckt då:-) Det var ett mycket färgstarkt glas, vilt o vackert!

Fint S-smycke du fick tag på!
Kramkram H.

(När jag nu funderat en sekund, så undrar jag om jag redan då hade lämnat NK för ett litet glasgalleri som hette Svenskt Glas....)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin