måndag 14 juli 2008

Loppis hos grannen...

I går hade vår granne/vän Magda klädloppis hemma hos sig...

Hon har så urfina kläder. Jag skulle vilja ha varenda plagg, men har man en kroppshydda som är allt annat än en 36:a eller 34:a så blev urvalet genast lättare. Alice däremot hamnade i rena rama himmelriket...


Den här lilla blusen köpte jag i alla fall...


Bland annat det här läckra magbältet köpte Alice. Blir nog hur fint som helst utanpå en lång vit tunika... Hon hittade flera söta plagg som hon säkert visar någon gång...
På Onsdag när jag har loppisen öppen kommer även Magda ha sin klädloppis öppen...Hjärtligt välkomna!
See you tomorrow!
Kramelikram Susanne

27 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken snygg blus du hittat. Det är ju inte så lätt när man drar större än 38. Jag skulle ha haft samma problem.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

sabina sa...

Underbart söt blus!! Lite Odd Molly över den... kanske den är en sån?

Ett hus i vitt sa...

Oj vad fin!! Den var ju bara helt ljuvlig den blusen *vill ha*!! Vad bra att ha en sån granne. Kram, Anette

Jenny Oak Fae sa...

Jättefin blus, HELT i min smak !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Lilla huset på prärien sa...

Åh vackert!! Jag hoppas verkligen att jag kan komma förbi på onsdag... det hade varit så himla roligt tycker jag! Men så slåss jag med familjen som vill åka till Sommarland i Falun... suck. Aj, det gör ont att missa loppisar. På tosdag ska jag i alla fall iväg till Borlänge och loppis-butik o sen till Hanna! Kanske ses vi där om inte annat?

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken snygg blus du köpte! Verkar vara en bra klädloppis :)Kram!

Annas skattkammare sa...

Låter urmysigt med klädloppis och vilken söt blus du köpte! Bältet var ju jättesnyggt, bra kap Alice! Ha det gott! Kram /Anna

Pink and white dreams sa...

Vilket kap du gjort! Härlig, älskar också dessa vita skjortor. Alice bälte var också jättevackert.
Vi ses i slutet på veckan.
Kram Sabi

Mitt nya vita hem sa...

Vilken snygg blus du hittat :)

Mamma C sa...

Verkligen snygga och fina saker ni hittat hos grannen. Blusen var jättefin och skärpet var coolt
Kram Mamma C

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån vacker blus, hon kommer kanske ångra att hon sålde den när hon får se alla kommentarer: ) Den var verkligen söt, men är det Alice på bilden, om inte så är DU ju hur smal & snygg som helst! Och 42-44 är helt ok att dra om man är kvinna: ) Mycket vackert arrangemang med rosen i det fina gamla måttet! Tjingeling!

IKT i min vardag sa...

Mycket, mycket söt blus! Hade hon en till? ;-)

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesöt blus:)

Kram Annica

mig & alice sa...

Oj, oj, vilken vacker tunika. Förstår att du föll för den.

Åhhh, om man bara höll denna strl...det är ju bara att drömma vidare att man skulle kunna köpa något plagg av Magda. Jättekul idé att slå ihop era loppisar, det kommer att gå galant!

Kika in till mig så får du se var jag har varit i helgen.

p.s Hoppas att Miriam hittade fram med min braiga vägbeskrivning :-).

Kramisar i massor
Melinda

Millygarden sa...

Åh vilken fin blus!! den gillar jag.... den hade vi varit två om!tur att vi inte är på samma loppisar du och jag! Alice magbälte var ju kul och annorluna som sagt, blir snyggt till en enkel tunika.

Ha det gott!
Kram Marina

Ann-Catrin sa...

Ojoj en sån sör blus... den skulle jag allt oxå vilja ha..lite odd molly över den eller hur!
Och magbälteet kommer passa Alice perfekt..
kram kram Ann-Catrin

White Season sa...

Så mycket vackra bilder och härliga inlägg, massor att ta igen när man inte hunnit med ute i blogg etern. Vad kul med klädloppis hos en som förövrigt har väldigt god smak, blusen var ju jätte söt...och den passade ju dig perfekt. Ha det så jätte skönt i semester tider, hälsa Alice, kram Malin

Skatan sa...

Nä nu får det vara nog! Nu borde väl ändå stunden vara kommen för mig att också få hamna på spännande auktioner och gårdsloppisar. Blir grön av att läsa om alla era äventyr :)

Sköt om dig!

Hem och Lycka sa...

Vilken söt blus! Har samma problem, har också en helt annan stlk än 34/36.. kram!

LantlivsAnette sa...

Ohhh du..vilken fin blus..himmel alltså vilken lycka att få tag i en sån...
Och vilket vackert bälte...
Tänk vilka fina kläder det finns...
Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina klädfynd ni gjort, blusen gillade jag skarpt!

ha det gott, kramar!

Anonym sa...

Hej Susanne!

Gulle dig :-) ja, det var verkligen hur kul som helst att ses, hoppas det blir fler gånger!

När jag ser den fina blusen som du köpte så är det så jag vill sätta mig i bilen och fara hela vägen upp till dig på onsdag, men urvalet på storlekar verkar ju vara sådär... :-) Nej, skämt och sido så hade jag inte åkt iaf, även om jag ju hemskt gärna velat. Men du kan iaf känna dig hur nöjd som helst, blusen var urfin på dig!
Och Alice sen då, vilken tjej skulle inte känna sig som i himmelriket om man fick plocka och välja bland alla dom kläderna, bältet kommer du säkert använda mycket, och jag ser fram mot att få se det andra du köpte tjejen. Det kanske till och med kan bli lite modellande för oss läsare :-)

Nu ska jag faktiskt titta lite på Allsång på skansen, jag vet att det är tönt-varning, men det är sommar för mig, så så får det bli!

Sköt om er tjejer!

Kramar Camilla i Örebro

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Susanne, kul att ses i dag och ni var så goa och söta. Alla tre! Mari.

Spets och snor sa...

Hej snygging! Här sliter vi för fullt med all sten. Vi skippar sten vid trappen coh gången. Det räcker inte plus att det är slitigt. LÄngtar tills allt är klart. Säg till dina goa barn att de gärna får komma och leka med Elliot och Emma snart. Då är det julafton för våra barn. kram kram Helena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Jättefin blus du köpt...
Låter pännande med klädloppisen. Men 36 är för stort... Dessutom så är jag lite nyfis på priserna... Fräckt att fråga kanske, men vad har hon för priser? Du vet ju hur dan jag är, eller hur? (Om det inte är premiär på eran loppis då, i så fall får det kosta lite mer!;)

Var lite sugen på att åka dit och kika...Är et förbi erat hus så att säga? (Från det hållet jag kommer alltså)

Hoppas att det är bra med er, och att ni njuter av sommaren!
Kram Hanna

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej tjejer!

Hoppas att ni har det bra?
Å vilken söt blus!!!
Köksbordet ser fint ut som det är, men med vit bordsskiva gör det sig nog ännu stiligare.

Vet inte när jag ska hinna till eran loppis,*snyft* jobbar ju mest hela tiden då ni har öppet.
Kommer ni att ha öppet i augusti?

Ha de gott!
Bamse kramar från Benita

Designe sa...

Vilken underbar blus du fyndat, precis min stil! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin