fredag 3 maj 2013

friday's diy

 
 
 
 
I dag startar jag en ny liten grej här på bloggen, varje fredag framöver blir det ett nytt me and alice DIY här på bloggen!
 
Vad tror ni om det?
 
Börjar i dag med att visa hur du gör mina busenkla vägglampor.
 
Jag tycker de är ursnygga och riktigt tuffa när de tänds på kvällen!
 
 
 
 
 
 
Detta är vad du behöver.
 
*En enkel lampfot, gärna där sladden kommer fram mitt under.
 
*En konsol. Gärna med ett borrat hål längst fram.
(bra att kunna sätta i ett glidstopp)
 
*En stor glödlampa. (ger en modernare look)
 
*Ett par skruvar.
 
*En enkel krok som glidstopp.
 
 
 
 
 
 
 
Skruva upp konsollen på väggen. Sätt den gärna lite högre eftersom lampfoten hänger ner ganska långt.
 
 
 
 
 
 
Gör en ögla på sladden alldeles intill lampfoten.
 
 
 
 
 
 
Häng upp lampan med öglan på konsollen och sätt i kroken som ett glidstopp runt sladden.
 
 
 
 
 
 
Klart!
 
Nu är det bara att njuta av din nya vägglampa. Jag gjorde två stycken till vårt matrum!
 
Trevlig helg!
 
.............................
 
Today I show you a super simple DIY I did in our dining room a few days ago.
 
I turned a regular table lamp upside down and hung it from a console!
 
Happy weekend!
 
Love from Susanne
 

15 kommentarer:

Marina in Blue sa...

What a marvelous idea! I was looking for something like this for my terrace, Thanks a lot

Marina from Jerez

Ady sa...

bellissimo! kiss ady
Look and the City

Anonym sa...

Hej Riktigt fräckt och så enkelt - det gillas i massor - tack för tipset! kram //Anette

Marthina, Holmbytorp sa...

Wow vilken härlig idé!! Snyggt! Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt det blev med enkla medel!! Och vilken häftig brödhylla du fått tag i till köket, läckert! Och din frukostbricka, jag har ju likadana!!! Fast mina är gamla, dem tänkte jag visa nästa gång;>) Ha en fin helg- jag drar på jobb! Mari.

Caroline @trend-daily sa...

Fabulous! I love it Susanne! :-)

Jane, Lyckliga Hem sa...

Tack för en underbar ide fina du!
Vilket lyx för oss om du bjussar på fina idéer på fredagarna:)

Ha en härlig helg!
Jane

Guy en Dina sa...

Very nice!!!

Nannette sa...

You make it really easy, I love that. What an idea to just leave the foot of the lamp on.
The result is great!
Looking forward to other diy's. Have a lovely weekend.

Gabriella sa...

Underbart! Så fint av dig att dela med dig av lite knep och knåp=)
Önskar dig en härlig helg!

Goa sa...

I loooove it!

Puss och kram :)

Amina sa...

Beautiful DIY!!! Loves

Anonym sa...

Så otroligt snyggt! Detta måste jag göra också. Tack för en jätte inspirerande blogg. Ha en bra dag!

/ Evelina

Annica - Villa Nio sa...

Så snyggt! Den idén lånar jag direkt! Tack för en inspirerande och härlig blogg!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

JiSseS vilken cool ide det blir till att vara kreativ i helgen kram från Maja

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin