onsdag 3 april 2013

nothing to do? try this



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla har vi väl sett de snyggt vikta böckerna som florerar i
bloggvärlden och pressen just nu. Jag blev självklart också nyfiken och ville testa.
 
Idéen till den här vikningen fick jag hos Frida med bloggen Trendenser.



 
 
 
Det är väldigt enkelt och blir otroligt effektfullt och en bra syssla att koppla av med mellan varven.
Du viker bara hörnen in mot varandra enligt bilden. Allra bäst och stadigast blir det om du tar två blad åt gången.
 
 

 
 
 
Jag använde mig denna gång av en pocketbok och pärmen klippte jag av efter de vikta sidorna.



























Nu ligger den här på kontoret som en snygg liten installation och då och då viker jag några fler sidor...
 
Jag har sett de mest otroliga vikningarna, men den här enkla varianten föll mig helt i smaken den här gången.
 
Kram på er och glöm nu inte att vara med i utlottningen av det härliga diskmedlet och handduken i förra inlägget!
 
.............................
 
 
Like so many other I just had to try this thing with folded book pages.
I made it the easiest way and it's so fun and very effective.
 
Now I have the book in my office and everytime I have a minute over I can fold some more pages.
 
Try it out and have fun!
 
Love from S

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken ide. Det har jag inte sett tidigare.
Måste nog göra ett litet försök i kväll.
Tack goa Suss
/Kristin

Jennys Vita Villervalla sa...

Vad fint!
Kram!
Jenny

FojAga sa...

:)
Amazing and so simple!

Anonym sa...

Love this and thank you for tutorial Pictures.
Bree from Germany

me and alice sa...

Hej Kristin! Ja det är riktigt roligt. Sedan finns det ju riktigt avancerade vikningar att göra men det lämnar jag åt andra att göra, hehe.

Hej Jeny!
Ja visst är det fint. Så himla enkelt och ändå så effektfullt.

kram Susanne

me and alice sa...

Hello FojAga!
Yes it's really fun and easy! :)

Hello Bree!
Thank you. there will be more of that here on the blog!

Susanne ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin