fredag 30 augusti 2013

d-i-y apron of jeans

 
styling susanne kings foto helena blom 
 
 Jag har en förkärlek att spara gamla kläder i tron att jag ska hinna sy något kul av plaggen, men oftast så blir de bara liggande och till slut åker de till återvinningen, men ibland förvånar jag faktiskt mig själv!
 
En gång lyckades jag faktiskt knåpa ihop ett superpraktiskt förkläde av ett par gamla jeans. Förklädet har använts riktigt flitigt både i trädgården här hemma och även som rekvisita i många av våra reportage.
 
 
 





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
me in my d-i-y apron, photo by Helena
 
 
Busenkelt att sy. Jag bara sprättade upp insidan på benen och hela vägen upp mellan bakfickorna. Sedan fållade jag alla kanter och sydde ihop det i fram. I glipan sydde jag i en liten kil.
Sedan sydde jag två remsor(skärp) i jeans  som syddes fast i ändarna baktill i midjan. Sedan när man använder förklädet är det bara att trä bältet genom de kvarvarande hällorna och knyta.
 
Önskar er en trevlig fredag kväll!
 
Susanne xoxo
 
 

5 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Snyggt! Ha en fin helg.

På landet vid havet sa...

Smart! Gamla jeans är ju oftast inget problem att hitta! :)
Kram Mia

Emelie @florainspiro sa...

Snyggt! Nu när jag ser det inser jag att ett sånt förkläde är precis vad jag har letat efter (ni vet jag-vet-inte-riktigt-vad-jag-letar-efter-men-jag-vet-när-jag-ser-det) Då är det bara att leta upp några gamla jeans o lite tålamod ;) Trevlig helg!

Annica sa...

Hur snyggt som helst och låter inte allt för avancerat heller!
Trevlig helg!

Johanna sa...

Så snyggt,vilken toppeninspiration! Jag fick en påse jeans av en vän,då vet jag vad det ska bli av ett par iaf ;-)
Varm hälsn Johanna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin