lördag 2 juli 2011

Chalkboard inspiration in the kitchen

 pic via Méchant design

Det har varit lite glest med bloggning här de senaste dagarna. Det får jag skylla på den underbara festivalen som varit i stan den här veckan. Har liksom vänt på dygnets timmar när jag hämtat dottern vid tvåtiden varje natt och när man kommer hem måste vi alltid avsluta med en kopp kvällste så hon får bubbla ur sig och berätta allt hon varit med om.
Vilket betyder att vi är vakna en bit in på småtimmarna och sover bort halva förmiddagen och jag som vanligtvis är morgon människa.

Tur det är sista dagen idag...


I alla fall så tycker jag det här är så läckert! Ska försöka göra något kul med griffelfärg någonstans i köket.

.............................

I really love this idea with chalkboard in the kitchen. Think I will try to do something similar...

have - a - great - saturday - everybody

Susanne

12 kommentarer:

gebrichi sa...

I love blackboards and these are fabulous. I have one in my kitchen too.

Anonym sa...

Verkligen jättesnyggt!
//Kicki V.

Anonym sa...

Härlit med festival. Om du menar peace and love så va vi där förra sommaren o såg Jay-z. Skitbra festival!
Cool med griffelfärg!

<3 Madde

anna k. sa...

Snyggt! Gillar speciellt den översta bilden med styckningsschemat!

Hemma hos Märtha sa...

Jättefint att skriva på luckorna på skåpet!
Roligt med festival....såg i tidningen att den är en av få festivaler som verkar dra mycket folk! Inte konstig med alla bra artister!!
Kram
Anne-Lie

Mitt Vita Björkebo sa...

Såg ditt underbara hem i PRALIN idag...UNDERBART...fantasifullt och ursnyggt!!! DU kan din sak =)....
Jag precis som du är glad att festivalen e över nu...(ja inte för att den stör mig ett DUGG,,men som sagt att natt vaka ungdommarna...har somnat typ 4 tiden på morgnarna..å till det har jag två små oxå,som lixom struntar i att det e festival i stan...,så upp å hoppa kl 7.....
Glad det e sista passet i natt...,ska strax skjutsa in honom nu igen....
Kram i massor....ANNA

enannanhelena sa...

Vad söt du är som bjuder dottern på te framåt småtimmarna! Det kan, nästan ;), vara värt ett par färre blogginlägg, tycker jag.

Vilken tur ni har som bor så nära en festival som verkar vara toppen!

Trots att man har sett en hel del av griffeltavlor och färg nu, så håller jag med om att det kan vara så fint, särskilt på möbler. I köket kan det ju dessutom fungera praktiskt också... lite som bonus till det snygga!

/helena


ps. Vi har en gammal, men liten, griffeltavla i köket, hade tänkt att använda den att skriva menyer på, men så busade mannen genom att skriva dit kattens favoritburkmat istället... Och den texten har blivit kvar. Låt stå, liksom. :)

@my casa sa...

Riktigt läckra bilder!

Tack för fin inspiration - ska precis
planera ett nytt kök nu under semestern!!!

Njut kvällarna med dottern - det är det värt,
det Du ger nu får Du tillbaka längre fram.

Kram Åsa

Cez sa...

thanks for the link Susanne!!!!! love so much the first picture!!!!! have a sweet weekend
xxx

Thyrasgård sa...

Hej Susanne,
ahh så attans snyggt och kul idéer!
Kram Kicki

Ann sa...

I love chalkboards inside the house...
not only are they functional but
they are so cool and so much fun ♥

Anonym sa...

Hej Susanne!
Jag läste om dig i Pralin.vackert reprtage och du verkar vara så genuin och härlig. Kan låta som fjäsk men det är vad jag tycker. Vi har också varit på p&l och vi älskar det!
tror minsann jag såg dig där igår. Kan du ha varit med er son. För han var så otrolit lik dig!
Vill också ha svartatavlanfärg nånstans hemma. tack för inspirationen.
Hälsar Åsa med familj.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin