måndag 12 december 2011

morning + fever



För en stund sedan mumsade jag i mig en god frukost tillsammans med Alice och har nu kört henne till bussen.
Nu ska jag krypa upp i soffan och gosa med vår sjukling här hemma.

Anton, vår son kom till mig i går och sa;
Mamma, jag känner mig lite konstig och yr...

Det visade sig att han hade över 40 graders feber.
Lilla plutten, jag tyckte faktiskt att han såg lite hängig ut i helgen, men han är ju en sån som aldrig klagar.

I går kände jag mig också risig, men peppar, peppar tycker jag är piggare i dag!



Dom söta grå handdukarna med frans hade jag helt glömt bort att jag köpt.
Jag fyndade dom tidigare i höstas på Ica maxi för 5:- styck!
Häromdagen såg jag att dom fortfarande finns kvar, fast i rött. Ursöta dom också.

Nu ska jag baka något gott till sonen och i eftermiddag blir det pepparkaksbak!

.......................

Just finished breakfast and a while ago I gave Alice lift to her bus.
Now I will jump up in the sofa with our son who is home from school today, because he has fever.

See you later sweeties!

Susanne

Ps. Ni glömmer väl inte utlottningen av den vackra Klippanpläden hos Norrgården!
HÄR kommer du direkt till utlottningen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej suss!
Hoppas han krya på sig er son. Våra barn har varit risiga i flera veckor och även min käresta med svår hosta.
Så söta handdukar. ja ica maxi kan överraska ibland.
hälsar en julstökande karin

Vida sa...

håller tummarna att febern snart går över för sonen och att du håller dej på benen;)

handdukarna ser superläckra ut...blivande kuddar??;)

VidavarmakramartillSuss

The House sa...

Åh fy stackarn, hoppas du klarar dig. Jag har precis blivit frisk efter en två veckors katastrof förkylning. Jag hade min febertopp på 40 grader och det har jag som vuxen aldrig haft. Jättemysiga bilder som vanligt. Ha en mysig dag Kram Frida

kråke sa...

Kryakramar från en hes kraxande kråke;))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin