fredag 25 februari 2011

Nice and shiny

Spis Husqvarna, rullbord Bekväm från Ikea, brickan är Indisk och köpt i Danmark på en marknad.

Tänk att nu står den äntligen där och glänser!

Ni anar inte vilken enorm skillnad det är mot hur vi hade det förut! Det är till och med roligt att bara koka vatten och tänk, alla fyra plattorna fungerar! :D

Det blev precis så som jag ville ha det också. Enkelt och funktionellt. Nu väntar vi bara på elektrikern som ska komma och installera och sätta upp fläkten och all övrig belysning i köket. Så länge kör jag även här med en av mina skrivbordslampor. Funkar alldeles utmärkt.

Ni minns att jag ville ha öppen förvaring. Det löste vi med två små rullhurtsar från Ikea. Ett plus är att de är lätta att flytta på och göra rent runt om, inte var dom dyra heller.
Har inte bestämt mig riktigt med ovansidan på dom ännu. Vi lade på en bit bänkskiva vi hade kvar sedan tidigare. Allra helst skulle jag vilja ha sten av något slag, eller eventuellt klä in dom i plåt...

Det är mycket småpyssel kvar att göra, men nu fungerar i alla fall allting...

____________________

Finally the cooker is in place! How I have been longing for this moment. Now we are waiting for the electrician to come and install the extractor hood and the light in the kitchen.

thank - you - for - stopping - by - dear - blogfriends

Susanne

27 kommentarer:

Monica sa...

HEJ !!!!!
WOOOW, vad läckert !!!
Verkligen hur snyggt som helst !!!
Ser att vi har likadana brickor, sååå snyggt det var att slänga upp den bakom spisen !!
Kram på dig och ha en härlig helg !!!
Grymt snyggt kök har du grejat dig !!!
Kram,
Monica i Rom

Camilla- casual living sa...

Så fint.
Må si du har fått det rustfriestålet til å skli inn blandt treverket på ev veldig godt måte. Kjempe fint.

- Camilla -

Anonym sa...

ÅHHH nu blev jag avis!
Vad fint det blev å så fyndigt att ha dom vagnarna på sidan. bara du som kan komma på nåt sånt.
Trevlig helg från mig till dig!
Lina <3

jenny ~ house of jenny sa...

Riktigt riktigt snyggt!

Måste bara fråga vart plåtbrickan kommer ifrån?

Puss!

Mejrams! sa...

Riktigt snyggt blev det. Ja rullborden skulle jag klä in skivan med plåt, så snyggt! Ha en riktigt skön helg!/Kram Merja

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Snyggt!! Bra idé att ha det så att det är lätt att göra rent och till en bra penning. :)

Önskar dig en trevlig helg. :)

Västbacken sa...

Fiiint!

Trevlig helg!

Lotta

Anonym sa...

Snyggt och mycket smakfullt!
J.M

Hemma hos Märtha sa...

Hejsan!
Jättefint med nya spisen! Fyndigt med rullhurtsarna och brickan är pricken över i:et!
Ha en mysig helg!
Kram
Anne-Lie

enannanhelena sa...

Vad kan jag tillägga? Jo, att jag alltid tänker på fingertoppskänsla när jag ser dina bilder. Guldpalmen i vin/Champagnekylaren... brickan... bara för att nämna ett par saker just på den här bilden!

OCH nu ser ju dessutom allt det "köksiga" extra fräscht ut i renoveringens spår.

Blev det god mat, gjord på den nya spisen? :)
Ha en skön fredag!
/helena

Helena - ullvi32 sa...

Så läckert så och brickan är ju verkligen to die for =)
Fint!!!

Anna sa...

Såååå fint enkelt fräscht OCH läckert=))).
Enkelheten e oftast den bästa..=)
Blir så inspirerad av alla dina "era" ideer ....
Blir alltid sååå bra =)

Ha en skön helg!!

Mvh ANNA

tinajo sa...

Wiii så fint - härligt med nytt! :-)

kråke sa...

Jättesnyggt!! Enkelt men ändå modernt med inslag av natur:)) Lampan var faktiskt inte så dumt att ha där:)))

Kram på dig å trevlig helg..
kråke

Elina sa...

Jätte fint!

Ha en fin helg!
/Elina

Seawashed sa...

wonderful! Now if only they would stay that shiny. ox

Candylei sa...

Wow! The huge metal plater behind your stove is awesome!

Candylei

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen, verkligen snyggt Susanne! Både spis, kyl och kök i övrigt, helläckert!!!! Mari.

Marie - Systrarna sa...

Såå fint det blev! Kul att se. Grattis! Kram/Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Läckert.... så nice att få fixa köket! Jag håller på med "bearbetning" för jag vill också fixa köket hemma hos oss..

Trevlig helg!
Monica

Anonym sa...

Jättesnyggt! Så bra brickan passade mot väggen! Spännande att få se hur köket växer fram! Trevlig Helg! Maria

Fröken Grön sa...

Så jädrans läckert! Och jag trodde nästan att skrivbordslampan ingick i planen, - den passar in jättebra på något märkligt sätt!
Önskar dig en riktigt skön helg! Anar att du inte kommer lämna köket i första taget ;-)
/Anna-Karin

Min lantliga dröm sa...

Såå snyggt! Såg dig i Nya 101 idéer :) Va kul att få vara med där.

Ha det så gott!
Kram Ulrika

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super snyggt, vilken bra idé med öppna hyllor och fräckt med rullhurtsarna.

Mycket snyggt
Kram Anna

Heather Salazar sa...

Beautiful!!

I'm jealous, enjoy!

Heather

Fräknis sa...

Super snyggt! Bra idé med ikea "bänkarna" måste komma ihåg att mäta höjden i vårt dala trorp nästa gång jag åker dit. Tror jag ska införa idén där.
Ha en bra dag!
Kramis!

Sara sa...

Oooooh så enkelt och snyggt. Verkligen inspirerande. Gillar att titta in här, man blir alltid så glad :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin