onsdag 16 februari 2011

A spartan life


Morgonfikat är överstökat...
I dag kommer vårt nya kylskåp hem och vi får el i köket. Har lite svårt att tänka mig alla dessa stora vitvaror i köket just nu. Jag har liksom vant mig vid att leva lite spartanskt nu i några veckor och med dessa stora öppna ytor.

Kan man ha kyl och spis i källar'n istället?? hehe...



Att investera i en ny kaffebryggare vore inte helt fel. Den här gamla manicken kommer inte platsa in bland alla rostfria snitsiga prylar...

Har ni några tips på bra bryggare?

_____________

We have lived a spartan life now without electricity and cooker in the kitchen for a while, and I have to admit that I kind of like it and all the space we've had.
Today they will deliver our new kitchen appliances. It's a strange feeling that those big things will take all the space in the kitchen again.
Maybe we can have the cooker in the basement instead, hehe...

have - a - great - day - dear - blogfriends

Susanne

40 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

En Moccamaster i rostfritt! Har en själv, som jag har haft i flera år. Är supernöjd med den, dessutom brygger den en kanna på 6 min. Och blir gott kaffe!

Kram Mimmi

Vintage Home sa...

..your home is so beautiful ...can't wait to see the finished project!

Inredningsgalen sa...

hahha, man kan ju alltid önska sig, blir ett väldigt spring bara så fort man skall ha någon i kylen!
Köpte en fristående SMEG kyl/frys nu när vi köpte huset o renoverade köket, ångrar mig inte! Både snygg och praktisk!

Lisbeth Williams sa...

Behåll bryggare tills den pajar. Blir personligare med en blandning av gammalt & nytt. Och så kan ditt miljösamvete känna sig liiiite nöjt ;-)

jenny ~house of jenny sa...

Superfint!

Jag hade behållt den tills den kapsejsar, sen hade jag köpt en moccamaster. Vi har en o den är superbra!

Puss!

Ingalill sa...

Kanske en VIT? Titta här:http://www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/kaffebryggare/moccamaster-kb741-ao-vit?ref=kelkoo_se

Ingalill

Magdalena Martin sa...

Moccamaster är grym! :-)

Mejrams! sa...

Jag säger som många andra en Moccamaster, brygger snabbt och dessutom varmt. Har en både hemma och i butiken.

Mjuka sa...

En mokkamaster har vi och den gör så himla gott kaffe. Vi har haft vår i 6 år och fortfarande helt super!
Lycka till med letandet1
Kram Malin

Anonym sa...

säger bara isomac viper! världens bästa! handgjord i italien och går aldrig sönder! har haft min i 9 år!

Anonym sa...

Dear Susanne,
your kitchen is such a beauty. I can´t wait to see when it´s totally finished and when all the stuff is removed. :o)
Have a lovely sunny day!!
Hugs,
Sabine

Anonym sa...

Vi har slängt ut vår bryggare och har en har en perkulator i stället. Kaffet blir godare i den tycker vi, men annars skulle jag nog också satsa på en Moccamaster.
Det ser ut att arta sig med ert kök, kommer att bli kalasfint :)

Enkla Ting sa...

Hej Susanne....
är ofta inne och läser hos dig, men sällan att jag lämnar avtryck.... Spännande det skall bli att få se det färdiga projektet...
Jag skall själv köpa mig en ny kaffemaskin och jag tror att det lutar åt en Mocca, precis som alla rekommenderar...
Ha en fin onsdag!!!
Kram Kajsa

♥ Fyra årstider sa...

Å vad spännande med ditt kök..det var ju du vännen som inspirerade mig till mitt utekök.
Kram Lotta

Unknown sa...

What a dreamy kitchin, looks so peaceful and fresh!

Jojo sa...

We just did a small construction project and had to pack up a lot of things to get them out of the way for workers. I'm with you, I kind of enjoyed having space cleared of excess.

Norrfrids Eija sa...

En rostfri moccamaster är min drömbryggare!
Eija

Anonym sa...

Hej Suss!

Vilken fin header du har fått - så kul att ni gör vid lite. Det kommer att bli jättefint. Hoppas allt är bra!

Kram Jenny
Lilla huset på prärien

Anna sa...

En Moccamaster!! Den är perfekt!
Har en i vitt, men den finns ju i de flesta färger!!

Lycka till!
kram anna

Anonym sa...

Nespresso - what else :-)
(www.nespresso.se)

n o r d i n g å r d e n sa...

Men åh va fint ni har det och vilken fin vägg ni fick fram! Ja, börjar man leva så spartanskt så vänjer man sig och tycker om det, man vill inte ha alla dessa praktisla prylar sommman ändå måste... En perkulator är det bästa tycker jag, en sån har jag haft i många år, sen har jag lyxat till den med en benvit esprssobryggare, för snabba enmanskoppar =) Va kul att få ett nästan nytt kök!!! Hoppas allt är bra i övrigt! Mari.

Anonym sa...

Dricker inte kaffe själv men min man gör det. Vi köpte oss en "King of Coffee" i pärlemorvit. Jättesnygg och får bra omdömen i tester. Tänkte att det kunde vara roligt med något annat tips än just Moccamaster...

Sara sa...

Har själv bara en bistrokanna eftersom min man inte dricker kaffe. Så en fin vattenkokare och bistrokanna:) Det är ju dessutom så mycket godare! Annars har jag hört att moccamaster is da shit ;)

Mitt skabbiga chica hus sa...

Absolut en moccamaster, godare kaffe finns inte.

Och kanske en cremevit bullig nespressobryggare också så ni kan göra god espresso och latte!

Ska bli riktigt spännande att se vad ni håller på med.

Kramar!
Mia

shirley sa...

Jag har funderat på att köpa en moccamaster, men jag tycker inte handtaget på kannan är hållvänligt, är lite vasst. Är det ingen annan som tycker det?

Fru Ekenstedt sa...

Längtar rent över att se hur fint ert kök blir. vi är i köksplaneringsstadiet. jag skulle tipsa om en moccamaster eller kenwoods nya serie K-mix. faktiskt inte så pjåkig. super awesome ser ert kök ut att bli i alla fall. Kram

Jane @ Jane's Junk and Treasures sa...

I feel your pain!
I went through the same thing when I re-did my kitchen.

I so love your house!

And please let Alice know I love her blog! And I really love her style. I don't think she'd want an old lady in Colorado following her! Ha
But please let her know I check in everyday!
Thanks!
Talent just runs in your family!

mammamia sa...

Moccamaster med termos!! Oslagbart för oss som ofta tar en kopp!!

Anna Nilsson sa...

haha, ja visst vore det skönt att slippa vissa saker, maskiner i köket =)

LOPPISLIV sa...

En rostfri Moccamaster är mitt tips och även min dröm kaffebryggare, Så fort min nuvarande vanliga gjort sitt blir det en sådan här i huset, men den rackaren vill ju inte sluta fungera...hihii så därför får hänga med ett tag till, men snart sååå.... :-)) Kraaaam Paula

simplicity sa...

Jaaaaaaaaaaa söta söta Susanne vi fick en moccamaster av mamma o pappa i julklapp. Säger bara it is the shit! Så j-kla bra!!! Den rostfria hade passat perfekt hos er. kram kram Jannice

Vimplar och Annat sa...

Vilka otroligt fina skyltar du gör!

Cindy sa...

No matter where you put the cooker it would be beautiful once you put your stamp on it.
Hugs, Cindy

NiCAS DESiGN sa...

Åh vilket härligt kök <3

Elina sa...

Helt otroligt, du kan till och med få en vanlig kaffebryggare att se fin ut på bild! :-)
Vi använder alltid presskanna hemma.
/Elina

Lottas Boutique sa...

Själv köpt jag en Cuisinart-syns alltid på amerikanska filer och serier,Toppenbra och snygg!
http://www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/kaffebryggare/cuisinart-dcc1200e

Lotta

Rensa hemma sa...

Helt klart en mocca-master!
Brygger bästa kaffet.
Jag är så glad i min.
/Manelblom

en matsked grejer sa...

Måste ju vara lite motvalls och säga att King of coffee från OBH Nordica gör väldigt gott kaffe!! Har man tur hittar man den för en dryg 500-ing...
Skön kväll!
Cecilia

Anonym sa...

Hi there every one, here every one is sharing these know-how, so it's nice to read this webpage, and I used to go to see this webpage everyday.http://www.gameclanwebspace.com/phpnuke/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=LacyvFullerhttp://smilen.zoomi.in/oxwall/link/44248

Check out my web-site ... football kits

Anonym sa...

First off I want to say terrific blog! I had a quick question which I'd like to ask if you don't mind.
I was curious to find out how you center yourself and clear your mind before writing.

I've had trouble clearing my thoughts in getting my thoughts out. I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are lost simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips? Appreciate it!In order for you know more details on http://www.womenageinggracefully.com/index.php?do=/profile-31197/info/, go to the net Seminars site site

my web site :: 401k withholding limit 2013

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin