onsdag 25 november 2009

My favourite


foto Magdalena Björnsdotter (Lantliv 2008)

Det här är min favoritfåtölj här hemma! Hade nästan glömt bort den rackaren.
Den har nämligen stått inne i Antons rum i något år övertäckt med ett stort överkast...
Nu åker den ut därifrån.
Vi har lovat honom att göra om lite på hans rum, eller rum och rum. Han bor i vårt andra kök och ena sidan ska fixas till åt honom. Han börjar bli stor och behöver ett mysigare ställe där han kan sitta med kompisar och ifred kolla på film och spela spel...

Det blir ingen stor renovering. Utan en liten minimakeover. Ni får se när det är klart...



Här kan ni fortfarande klicka om ni vill rösta på mina eller de andras bidrag på IKEAs hemsida...

Today I show you my favourite-armchair. Anton had it in his room for a year or so, but now we promised him a minimakeover in his room and the chair goes out. Don´t know yet were to put it....
If you klick on the red spot you can vote on my contributions on IKEAs christmassite...

Puss från Suss!

26 kommentarer:

Vida sa...

- jag tycker din favvofåtölj ser ut som en underbart ljuvligt stor skön soffa....är det vidvinkeln....
- du som verkar ha hantverkshänder har säkert klätt om den själv...
Kanonvacker

Kram Vida som julstädar och tycker det är riktigt roligt.....

Anci sa...

Hej !
Det kan jag förstå ! Att det är favoriten, menar jag :)
Roligt att få se mer av ditt vackra hem.

Kram
Anci

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Mmm, den ser riktigt bekväm ut!

Vi håller också på att fixa till sonens rum här! Lite svårare att få till det, tycker jag med tanke på att det får INTE finnas något lantligt alls därinne! Ska se om det funkar med honom att få in den industriella stilen istället! =)

Kram Camilla

Signe 1 sa...

Den där fotöljen ser riktigt myysig ut! Vad kul för sonen med en liten minimakeover..ja i rummet alltså, hihi. Må så gott, kraam Sofia

Louise sa...

Hur kan man nästan glömma att man har en så där underbar stol hemma ?? :O)

Ljuva lantliv sa...

Bara älskar det tyget. Så vackert med rutigt mönster och i den färgkombinationen. Har köpt ett liknande att klä om några stolar med. Nu ska jag bara bli färdigt att göra det också *ler*. Kram Anna

Fröken Piff sa...

Underbar!! Tyget är ju så fint, och vacker bild för övrigt med de stora askarna som litet bord:)

Trevlig onsdag! Kram!

fröken knopp sa...

förstår att det är din favorit..skulle kunna vara min med..hihi...Ljuvlig!!!

kramar elin

EN INREDOHOLIC sa...

Men jisses så fin!! Jag har nog sett dina grejer på Ikea. Makalöst fina.. gillar 1 2 3 4 i kopparna bäst. Urfint!!
kram Jannice

Kalkstenssommar sa...

Lika härliga bilder som alltid!
Har röstat på dig på IKEA!

Fina runda askar, är det hattaskar?

Kram L

Preffen sa...

Supermysig, som en sån där jättefåtölj när man e liten ;-)
Älskar verkligen tyget på den!
Kram

Pink and white dreams sa...

Hejsan

vilken härlig stol, förstår att du tycker om den. Skulle gärna ha en likadan, men för tillfället såryms det inte in en enda möbel mer påvåra 55 och en halv kvadrat. Får lov att vänta alltså.
Väntar med spänning på makeovern i Antons rum.

Sabi

johanna sa...

Hej
Förstår att det är favoriten! Jättefin..Ska bli spännande att se hans rum..
kraaaam

Jes/Vita villa vila sa...

Hej du rara!!

TACK för dina gulliga rader inne hos mig - det värmer såå gott ska du veta & jag blir verkligen jätteglad! Har vårdat liten magsjuk kejsare ett par dagar, inte sett något dagsljus & kände mig allmänt hängig och så läste jag din kommentar - tänk så fort det kan vända :D blev genast mycket piggare! Tack vännen!

Vilken underbar fåtölj!!!

Stor kram Jes ♥

camilla sa...

Jag kan förstå att det är en favoritfåtölj,den är verkligen jättefin.
Gillar din stil på inredning...

Kram Camilla

Kamomilla sa...

Det låter spännande och fåtöljen ser ju bara underbart skön ut!

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Ja en favortitfåtölj är jättebra att ha! Har en själv som det nästan känns smått magiskt när jag kan sätta mig i den. Och när sedan den yngsta labradoren, Ella, klänger upp och också vill vara med, ja då är lyckan fullständig.

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Woooooow så införnaliskt snyggt!

Agneta

pysseltanten sa...

Vilken fin fåtölj...ser supermysig ut...Jättefint tyg oxå...=))
Kraamizar git

Mamma C sa...

Förstår om det är din favoritfotölj. För den ser himla skön och behaglig ut. Kanske med en bra bok i handen.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilken vacker stol!!! nu har lotten potten röstat på suss!!!hoppas du vinner nåt fint!!! fint till en fin!
varmkram lotten

Marits vita skrin sa...

Ja den fåtöljen är sååå snygg. Visst har du klätt den själv va?

Glasen har utgått från Ikea, och Majsan hade inga kvar hon heller.
Tack för att du försökte gums:)

Du, då är vi två som tittar efter slitna gamla skinn fotöjer på blocket, hihi.

Kram på dig vännen
Marit

Monkan sa...

Hej! Jag har just klickat "Gilla" på dina adventsljusstakekaffekoppar hos IKEA. Tyvärr fick man bara klicka en gång ;-)

Fåtöljen var jättefin, jag förstår att det är en favorit. Fast det måste ändå vara ett svårt val... du har ju så mycket fint! Mysig blogg.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Snygg fåtölj.
Nu har jag röstat på dig.
Kram Zara

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilken fin fotölj..och hattaskarna, sååå fina !!
Vad roligt att göra om lite i hans rum, spännande för oss att få se det sen..
Ha det gott
Kraaam Anette

Fruädel sa...

Underbar!!! Visst kallas de fästmanssoffa, för att man kan klämma in sig två där om man är tillräckligt nykära, hihi! Men vet du vad jag vill bygga som jam minsann sett att mänga har i dina trakter?! En fästmans gunga, du vet typ hammock fast med två soffor mittemot varandra! Tycker de ser så mysiga ut, min skulle så klart vara dränkt med snickarglädje isf, haha! Kram på dig duktiga du!/ Tess

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin