söndag 2 november 2008

Söndags snabbis...

Här kommer ett snabbt inlägg...
Hoppas ni njutit av helgens härliga väder... Den gnistrande snön ligger fortfarande kvar här i Dalarna...

Här är min skämshörna i köket...(det lilla ni får se av den i alla fall). Det är här jag står och lagar mat inklämd i ett hörn...*fniss* Den här delen av köket ska vi renovera nu runt jul...Så har vi i och för sig sagt nu i många år, men i år tror jag det blir av...

Nu ska jag gå och laga oss lite lunch i min skämshörna...*fniss* Sen bär det av till barnens danslektioner. Om ni ser någon som kör i högst 40 km är det nog jag. Den förbaskade ögoninflammationen vill inte ge med sig. Ögonen är illröda och superirriterade... Ska också ta mig en tur till Apoteket och se om det finns någon dunderkur....

Annars är allt toppen!

Kram på er!! /Susanne

33 kommentarer:

*Marie* sa...

Hi,
Wow you have sooo much snow!!! Here in South Danmark it´s just a bit cold and it´s raining the whole time:(.....When I look at your blog I get such a big Christmas feeling, everything looks so cozy and natural....wonderful!!! I hope you have a great weekend!.....hugs *Marie*

Lilla huset på prärien sa...

Är DET det bästa du kan göra som "skämshörna"?? Aj, aj - jag kommer aldrig visa mina skämshörnor om din skämshörna är så fin! Vad är fel på den hörnan?? Den ser väldans fin ut i mina ögon :) Tjusiga saker, tjusigt underlägg, liten rivjärn och liten glasburk...

Kram Jenny

Jennie sa...

Det du visar ser ju väldigt bra ut, då tror jag inte resten ser så farligt ut heller...;)

Hoppas ögonen rättar till sig, får hoppas du hittar nån "dunderkur"...

Hälsn. Jennie

Körsbärsgården sa...

Hej Sussie och Alice!

Vilket jättefint reportage i Lantliv! Vad roligt för Er, för oss läsare och Helena och Magdalena som gjort det fina reportaget! Tack för allt fint Ni delar med Er både på bloggen och i reportget! Ni har ett fantastiskt vackert hem. :)
Här puttrar nu soppa i stora grytan, brödet är snart färdig-gräddat, en brasa sprakar, ljusen är tända och ute lyser ljus-lyktorna i skymningen. En lugn och skön söndagseftermiddag i väntan på den nya arbetsveckan.

Kram till Er från Karin i Körsbärsgården. :)

Nettan sa...

Tycker det ser jättefint ut i din"skämshörna"!! Hoppas ögonen blir bättre!
Kram Nettan

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ville bara säga att reportaget i lantliv är alldeles alldeles UNDERBART! Jag satt länge och dreglade må ni tro. Den tidningen hamnar helt klart i spara högen, så jag kan plocka fram den igen igen, och igen.

Bilden på Alice var fantastisk.

Kramar!
Mia

Skatan sa...

HEj!

Trist med ögoninflammationen. Jag rek. ett besök på vårdcentralen. Det brukar vara mkt smittsamt...Jag tror jag fick en receptbelagt salva när jag hade så. Det är inte roligt när det sätter sig på ögonen! Hoppas det ger med sig å det snaraste.

Skämshörnan ser mysig ut tycker jag :)

Kram och lycka till!

Anonym sa...

Du har verkligen en fin "skämshörna" tycker jag, finns inget att skämmas för där inte;)

Så ni är fortfarande förkylda och ögoninflammation det låter inget vidare.....

Krya på er och
Ha en skön Söndag
Kram Pernilla

Marits vita skrin sa...

Skämselhörna... du är rolig du Susanne.
Hela ditt kök är ju jätte vackert, jag vet för jag har sett det i verkligheten ;)

Hoppas du snart blir frisk, ögoninflamation är inte roligt.
Kram kram
Marit

timelesshome annika sa...

Vill bara säga hej jag längtar efter en dag ensammen vi datorn...vill ha en egen.
Gillar din skäms hörna. Idag hade jag tid att fota i dagsljus.Jag gillar att hälsa på din blogg.
Kram Annika

Emma sa...

Det är så fint med snö. Men mindre roligt när man inte var klok nog att skaffa vinterdäck i tid:P

Här nere i småland brukar det knappt bli snö så man är lite naiv kanske:)

Kör försiktigt och krya på dig
Kram Emma

rosenskära sa...

Okej, jag skulle ge min högra tumme för din "skämshörna"...

Det är bara att inse fakta - du har ett riktigt drömhem, helt flawless, tror jag!

Ögoninflammation - vet att barnen fick en salva som heter Fucitalmic, när den inte ville ge med sig, men jag vet att det fanns risk för resistens, så de började bli försiktiga med att skriva ut den. Hoppas du kan tjata till dig det, för det är inte roligt att börja dagen med att badda bort massa gult gegg i en halvtimme!

Kramar Lena

Anneli sa...

Hej på dig!

Har du bara en? Och en så fin?
Jag får nog hålla mina hemliga - för att dom är rätt så många och inte fullt lika inspirerande som din *fniss*!!
Tänk att du har snö där hos dig! Jag håller tillgodo med lite frost än så länge - skulle vara så mycket finare med ett snötäcke över allt man inte hann med den här hösten heller;)!
Jag ska hålla utkik efter era reportage - låter mig gärna inspireras!!

KRAM

Willewira sa...

Ser ut att vara en trevlig hörna att stå och "skäms" i... :)

Vet hur det är att stå i renoveringstagen... vi har varit på gång att bygga till huset i flera år... kanske till våren!!
Behöver jag säga att jag längtar...??

Lycka till med renoveringen... och ha en skön vecka.
Kram Willewira

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin Skämshörna! inget skämmigt med den :)
Kram!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Va fint reportaget var i Lantliv!! Hoppas helgen varit skön här i snöiga Dalarna ;) hälsningar madde!

Dalatorpet sa...

Önskar en trevlig kväll :-)

White Season sa...

Hej Susanne! Jag tycker din skämshörna är helt ljuvlig. SÅ mysigt och rart! Önskar att jag hade lantliv i min hand men har inte läst den än, ser fram emot att läsa om er i reportaget och ditt uterum är bara så himelskt vackert så vad kul att det kommer ut så fler får ta del utav det...
Många kramar till dig och Alice, Malin ps.här har vi frost i alla fall, blir vitt och krispigt det också...

Beas sa...

Så inspirerande...så avundsvärd...

Englagård sa...

Ögoninflammation är inte att leka med, hoppas du varit iväg och fått salva. Det smittar väldigt.

Om din skämshörna är så där fin då tycker jag inte att den behöver skämmas:)

kram Karina

Sara sa...

Vilken fin skämshörna! Hoppas att du kryar på dig.
Kram Sara

Jenny sa...

Vad härligt att snön vill ligga kvar! Jag längtar efter ljuset som det ger. Nu är allt bara mörkt.

Din skämshörna ser väldigt fin ut tycker jag! Mitt kök däremot är spygrönt med ‘marmor-fläckig’ laminatskiva. Huga! :/

Mamma C sa...

Inget fel på denna skämshörna. Så tråkigt att inte ögoninflammationen ger med sig.
Kram Mamma C

Tulipa sa...

Ert hem är SÅ VACKERT i Lantliv. Jätteinspirerande! Dina bilder på snön var inte fy skam de heller!
När jag fick ögoninflammation så var rådet bara vatten, vatten...
Att man kunde få så mycket sega gula trådar i ögonen trodde jag bara inte var möjligt!
Kram Till dig
Tulipa

lottens vita och gröna sa...

nämen gumman har du ögoninlammation, låter inget vidare! hoppas du vaknar i morgon bitti och den har gett med sig! duuuuuu gumman skämshörnas ser ju underbar ut ju! men det kanske inte är det utan utrymmet!

varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

skull ju med säga att jag älskar reportaget, tittar på det om och om igen, såååååååååååååå fint! kram i gen

alicelilly sa...

underbar blogg du har! Jag tittar alltid till lite extra när jag ser namnet på din blogg. Min gulliga femåring Alice...
Kul att läsa vad du skriver om och ert hem i Lantliv var ju bara SÅÅÅÅ fint!!!
sov gott!

Hem och Lycka sa...

Skämshörna??? Den där hörnan behöver du då verkligen INTE skämmas för - tvärtom! kram

En inredoholic sa...

Men gud vad snö :) Det är ju inte min påse skridskor !! Men vackert är det... här är var det 12 grader idag ;) o sol!!
Kramis kramis
Jannice

ColonialEast sa...

Halloj!
Gud var härligt med snö! Trodde vi också skulle få lite av den varan men icke. Nu får det gärna vänta tills vi hunnit måla huset. Hoppas du blir bra i dina ögon fort! Måste vara superjobbigt!
Kram!!

hemtrevnad marie sa...

Så vitt och vackert både ute och inne!!!
Kan aldrig tro du har nån skämshörna inte.....
Tråkigt med ögona....hoppas du blir bättre snart!!
hälsa Alice!
kraam

Vit Gladiolus sa...

Hoppas att du är bra i ögonen, du har såååå fint!
Kram Zinkbaljan

Annas skattkammare sa...

Kan aldrig tro att du har något att skämmas över.. ;) Det du visar är iallafall super-fint! Trist med ögoninflammation, hoppas det blir bättre snart. Ha en bra start på veckan! Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin