tisdag 4 november 2008

Jag har fått Pippi!

Jag & min Bosse vi har ett lite speciellt förhållande...

Bosse är en av våra fåglar. Han är tyvärr inte handtam, men han ska ändå alltid vara i närheten av mig. Han har blivit Mammas Pippi. Är nog svårt att få honom helt tam då vi fick honom som vuxen. fast huvudsaken är att han har det bra och trivs hos oss...
Direkt när barnen åkt till skolan så börjar han domdera. Han vill alltid att det ska vara på samma sätt. Jag dukar av frukosten och lägger allt i diskhon. Sen kommer hans favorit del. Det är när jag diskar... Då ska han snacka och göra sig till och försöker säga allt han kan... -Bosse mammas pippi... -Ojojoj....-Puss puss.... Sen kommer flygövningarna! Oj, vad han kan flyga. Han kör så det ryker. Värre än värsta krigsplanet. Han kommer i hundra knyck rakt mot fönstren... Det är där han landar. Inte kraschlandar utan han gör som ett flygplan. Fäller ut landningsstället (i Bosses fall benen) och sätter sig rakt på spröjsen. Så kan han sitta i timmar den gröna goa token...

Här en bild från vår hall där man ser in i köket. Den här dörröppningen ska i vinter flyttas några decimeter till höger. För att ge plats till kyl och frys som ska byggas in till vänster om dörröppningen där det nu är ett köksskåp. Just nu är kyl och frys(där min skämshörna är) bakom väggen där byrån står...



Avslutar med en utmaning jag fått av flera bloggtjejer för några dagar sedan...

De som gav mig den är...

Viveka med bloggen Bläckhornet,

Tove min gamla klasskompis med bloggen Toves sida,

Anna med bloggen Annas Lantliv,

Benita med bloggen En doft av Lavendel.
Kan hända att jag glömt någon. I så fall är det inte med flit!!



Man ska skriva 7 saker om sig själv...

Så här kommer lite kuriosa om mig...

1) För det första så är jag en gottegris utan dess like! Älskar allt vad godsaker och njutning heter och mat också för den delen... Och får därför också leva ett liv i ständig övervikt...*fniss*

2)Älskar Hip-hop musik...Lyssnar i och för sig på allting, men hip-hopen är min favorit! (Hmm undrar var barnen fått sin musiksmak från) *fniss*

3)Är en samlare i allra högsta grad. Värre än den värsta skatan... Vi har saker överallt och jag tycker om varendaste liten pryl... Till sommaren blir det stor utrensning igen till vår sommarloppis...

4)Älskar att skjuta!!*fniss* Men absolut inte på något levande. Bara prickskytte och gärna med pilbåge!!

5)Är nog Sveriges mest blödiga person... Har så lätt till tårar... Gråter både av glädje och sorg alldeles för ofta och tokskrattar där i mellan...Älskar humor på tv:n. Finns alldeles för lite program att skratta åt...

6) Har sprungit Stockholm Maraton, men utan nummerlapp. Var för ung för att delta... Nu är man väl för gammal... :D

7) Har tränat judo några år! Superkul!! Hade nog gjort det ännu om jag inte skadat rygg o nacke...

Åh, skulle kunna fortsätta ett tag till att skriva om mig själv, men vi tar det en annan gång...

Skickar inte den här utmaningen vidare. Utan alla som vill kan anta den istället... Blir kul att läsa lite om er andra också...

Kram Susanne

25 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilken häftig typ han är din Bosse! Och så fin!!!

Inte tror jag på riktigt att du kan ha en skäms-hörna i ditt kök heller! Tok-Suss!
Men visst blir det kul att se vad ni gör, för du delar väl med dig av det? :)

Ha en fortsatt fin dag!
Skoj att ses idag!

Kram Hanna

P.s Du, överviktig??? Hmmm, tror inte det jag?! Tycker att du är hur fin som helst!
Men kul kuriosa om dig!!!

Kallholmen sa...

Va kul att läsa lite om dig .
Men över vikt tror jag inte på har just läst ett underbart repotege från Lantliv där det satt en ursnygg Susann och Alice var lika söt som vanligt.
Inte konstigt att maken har sån blick för snygga saker när han varit antikhandlare eller är .
Jag tänker på brödburken och bordet.
Hur som helst så var det jätte fina bilder även om vi sett lite på bloggen så är det roligt att se helheten.
Kram Malin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt att läsa lite mer om dig!
Så söt Bosse är! Kul att han kan prata också :)
Det var roligt att se en bild från en annan vinkel idag. man bildar sig en uppfattning om hur planlösningen är hos andra fast man inte har en aning. Oftast tar man ju bara bilder på ett rum eller någon detalj! Det ser iaf jättefint ut :)
Ha en bra dag.
kram!

Love Your Homes sa...

Tänk att du har en antikhandlare i huset, förmodligen största kapet.
Vi vet ju alla vilka presenter han öser över dig...förmodligen väl förtjänta.

Bosse skulle jag inte ha något emot att prova på, verkar helkul pippi.

Vi har vänner med ett större antal vita nymfparakiter, som guppar friskt uppe på buren. Man duckar ofta hemma hos dom med.
Kul är det....

Kram på dig,
Ingela

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du!

Kul bild från hallen, känns nästan som om jag fick komma in till dig och hälsa på. Nu står jag där i hallen och ska bara hänga av mig innan jag kommer in i köket på en god kopp te. Jag kommer nästan få dåndimpen av allt det fina och få tunghäfta för att har så mycket att titta på. Kan inte se mig mätt på allt! :)

Kul att läsa om dig också! Jag kommer på din loppis i sommar - spara alla gobitarna till mig ;)

Kram Jenny

K sa...

Åhhhhhhh så fint ni har det !!!
Vill gärena länka dej om jag får ;D
kul att läsa om dina svar på utmaningen ;D Ha det gött /k

Unknown sa...

En sån stilig herre Bosse är.
Kul att läsa om dig,
Kram

Annas skattkammare sa...

Han är ju hur cool som helst Bosse! Får han flyga fritt i huset hela tiden? Har han aldrig rymt? Gott att få göra om lite, så att kylen och frysen passar in bättre. Fast jag kan fortfarande inte tro att du har något hörn att skämmas över i ditt fina hem! =) Har redan bestämt att jag måste åka till er loppis nästa sommar, häromkring finns ju inget att ha just nu! =/ Kul att få lära känna dig lite mer Susanne! Jag har också fått utmaningen, så den kommer snart hos mig med. Kram /Anna

Dalatorpet sa...

Åhh jag har alltid velat ha en Ara (är det så de heter de som är lätta att lära prata?)
Du är en ängel med ett par riktigt häftiga sidor :-)

Jenny sa...

Själv hade jag gjort som Bosse. Förstår att han trivs i ert fina hus. Även om han säkert skulle försvinna bättre i en grön regnskog … ;)

Anonym sa...

Hej! Tack för att du antog utmaningen. Vilka härliga vinterbilder du tagit. Blir nästan (fast bara nästan) lite avis... Hoppas att du blivit bättre i dina ögon. Kramis!

Malmkakan sa...

Hej! Va kul att läsa om dig och vad härlig Bosse verkar. Härligt namn oxå! Vill tipsa om en happening nästa helg som jag fick reda på idag. Titta in till mig.
Kram, Cecilia

Husets Hjärta sa...

Hej.Vilket fint hem du har. Är ny i bloggandet och hoppas det är ok att jag länkar till din blogg på min blogg?

Marits vita skrin sa...

Eran Bosse verkar vara rolig han. Kul med en sån där personlighet på honom. Jag förstår att han är mammas pippi.

Jag älskar din byrå i hallen, superfin.
Har du dekorerat om sen sist ser jag;) Vart bor mitt skrin nu på för fint ställe tro.

Jätte kul att läsa om dig, men jag håller med Hanna.
Vadå för övervikt? knäppgök.

Kram från Marit

Anonym sa...

Vilken fin indisk halsbandsparakit du har! :)

Emma sa...

Så söt han är Bosse. Tycker det är en mysig bild från hallen till köket. Alla korgarna i taket var häftigt, ser verkligen lantligt ut. Sånt som att hänga upp korgar eller köksateraljer i taket är jag för feg för:P
Kram Emma

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hihi sicken tokig grön pippi, men sööt är han!!
Kul att du ville anta utmaningen, de är alltid kul att få veta lite mera om sina favo bloggare =)

Ha en fin onsdag!

Kraam från Benita

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej igen!

Hälsa de rara barnen, Alice & sockerbagaren Anton =)
De var så söta båda två i Lantlivs repotaget liksom sin mor!!!

Kram B

Sara sa...

Kul att läsa dina svar, jag har också tränat judo. Kul!
Kram Sara

Tulipa sa...

Så fin Bosse är! Första bilden såg nästan ut som att han inte var riktig. Alldeles perfekt!
Hoppas ögonen rättat till sig!
Kram Tulipa

Jes/Vita villa vila sa...

Hej tjejen!

G R A T T I S!

Utlottningen avgjord hos vita villa vila :D

Kram/Jes ♥

annaslantliv sa...

Vilken vacker fågel. Vi har haft massor av papegojor förut men så fick pappa astma i samband med influensan så sen var det kört. Underbara djur.

Jag slutar 18 imorgon så jag är inte hemma förren kvart över sex typ. Men Per är hemma tidigare så han kan ju ta emot er om det är så. Hur mycket är jag skyldig?

Visst är det kul att läsa lite mer personliga saker om bloggarna, som du sa kunde man skriva många fler saker. hihi

Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Jahhaa, denna härliga Bosse, det är nästan så att jag kan höra honom ända hit till mig...;)
Du, jag läser att du skadat rygg o nacke, ujjj, hoppas att du inte har värk varje dag, det är inte roligt det...
Ha det gott
Kram Anette

hemtrevnad marie sa...

Ja, denna Bosse verkar vara en kul typ!!!
Kul att läsa mera om dig!!
Har också fått utmaningen ..men inte tatt itu med den ännu....
fast inte har du nån övervikt inte...du är ju liten och nätt du!
Har också en riktig skämshörna i köket ...där fulkyl/frysen står...allt får ju inte plats i fina röda kylen, haha!
Fast det stora vita kylskåpet är delvis inbygggt i grå pärlspont...men jag har inte fått upp dörren för ännu.....för att inte tala om den fuuula vedspisen, ja inte kan man va nöjd med varje vrå inte!
ha det gott!
kraam

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Söt han e Bosse.. Sara tjatar om fåglar nu..Mamma jag kan ta hand om den om du tar bort bajset.. hi hi.. Får se hur de blir... Fina bilder från hallen...
Kram Linda

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin