tisdag 8 december 2015

Hej därute!

Bilder från lokaltidningen - foto Anna Klintasp

 
Jo då, jag finns kvar!
 
Vi fejar och grejar i vårt nya hem, men det tycks ta längre tid än vi trodde att komma i ordning.
Tiden räcker inte riktigt till när vi alla jobbar och sonen pluggar för fullt.
Att vi är utan internet är såklart också en bidragande orsak till att det inte blir så många blogginlägg just nu.
 
 
Det ska tilläggas att jag var ute i god tid innan flytt (1 månad) och gjorde abonnemangsflytten hos Telia. De lovade så stort att det skulle vara klart till den 1/12.
 
Så blev dock inte fallet eftersom den slarviga handläggaren glömde lägga vår flyttbeställning.
 
Därför är vi fortfarande utan internet när vi är hemma.
 
Grr, så uselt Telia!
 
 
 
Nåväl, jag är ingen bitter person, det ska väl lösa sig så småningom och det blir spännande att se hur jag blir kompenserad för så många dagar av förlorad arbetstid.
 
 
Jag hoppas ni haft fina adventshelger och att ni börjar få lite julkänslor.
Mitt i flyttkaoset fick jag en förfrågan av den lokala tidningen om jag ville vara med och visa en snabb variant av adventsstake.
 
Självklart tackade jag ja, men hade dock inte så mycket julmaterial att använda eftersom det mesta var nerpackat någonstans, haha.
 
Det löste sig ändå. Jag tog en av kökets Höganässkålar som inte hunnit packats ner och fyllde den med mossa och visade hur man kan variera den på några enkla sätt med sådant dom flesta redan har hemma.
(Bilderna ovan)
 
Nu ska jag fortsätta fixeriet här hemma. Står redo med målarpenseln i högsta hugg.
Vi ses snart igen och tusen tack för fina välkomsthälsningar hit till Falun. Vi trivs som tusan alla redan. ♥
 
 
Varm kram Susanne


3 kommentarer:

Cat sa...

Ser fram mot att få se mer av dig på webben så snart det tillåter.
Ha de gott. Catarina

me and alice sa...

Tusen tack Cat!
Det lovar jag du får alldeles snart!

Kram Susanne

Unknown sa...

jihhhhaaaaaaaaaaaaaa i am very happy, that i found your blod. i love it. wonderful impressions.
i am your new follower from austria
hugs kuni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin