söndag 27 november 2011

a bowl



Första advent.
Fortfarande inga särskilda julkänslor.

Lite svårt att frambringa när det ösregnat och stormat halva dagen... ;)



Årets adventsljusstake fick bli en enkel modell i en av favorit skålarna från Höganäs.

Älskar färgen, älskar formen...


Några pepparkakor har jag flitigt knaprat i mig under dagen och det blir nog några fler till glöggen mot kvällningen...

Önskar er en fin advent! ♥

........................

For this years advent I just use a simple and beautiful bowl as a candleholder...

Love the colour and the shape of this one from Höganäs.

Happy Sunday friends!

Susanne

14 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Jättefin adventsljusstake:)

Flickan på landet sa...

Hej!
Det är längesedan jag har kikat in här...men nu märker jag att jag får göra det oftare :) Du visar så mycket fint!Och din adventsstake är heeelt underbar :)
Ha en fin adventstid!!

Anonym sa...

A lovely Advent Sunday to you!!! Hugs, Sabine

Pondside sa...

An Advent wreath in a bowl - what a lovely idea! Thank you for the inspiration.

seventeendoors sa...

Inspirerande, än en gång konstaterar man att det enkla är det vackra.
Ha en fin 1a adventsafton!
/Ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Enkelt men fasen så snyggt!!

Ja, pepparkakor har jag ätit så jag har ont i mnagen nu=)

Du, så ursnyggt kuddvar på sängen nedan, nytt och anträffbart eller gammalt fynd??? mari.

Camilla/Rufft och Sött sa...

Superfint! Ja snart blåser man nog bort..

Ewa`s Galleri sa...

När man ser din fina adventsstake känner man stämmningen komma
Ha en skön vecka

Marie - Systrarna sa...

Å peppisar i adventsljusstaken - kul idé!
Har en fråga till dig ang. Höganäs porslinet. Har deras te-kanna och funderar på att önska mig koppar av tomten... ;-) Finns det lite större te-koppar, eller är det bara den där lite mindre varianten (känns som om det är en storlek mellan kaffe och te). Har sett att du har koppar, hur stora är dom??
Undrar Marie

Anonym sa...

Tjusigt!
Nu fick jag en ny ide av dej igen.
Tack! Karin <3

kim--nannykim sa...

Such a pretty and simple way to do advent candles!

Sofia sa...

Vilken fin och enkel advents-ljusstake! Så fin skål...
Ha det gott, kram Sofia

Aspell home sa...

Åh vilken härlig skål! Jag älskar verkligen Höganäs-serien, så härligt med det vita och cremevita. Vill gärna ha te-kannan som jag sett att du också har =) //Pia

Fräknis sa...

Jag svängde in på macken och köpte en billig julskiva...kanske kanske fick jag lite mer julkänsla. Det blir lättare när det är mörkt ute och inte ser att det är grönt överallt och rosorna som blommar (!?!?!?!?) i rabatten.
KRam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin