måndag 22 november 2010

Pallets


Man kan göra mycket roligt av gamla lastpallar.
Jag sökte på google och där fanns hur mycket ideér som helst...

 picture ana-white.com
Varför inte göra en fin hylla...


 picture ana-white.com
Ruffigt och läckert! Gillar också när texten syns var pallen är gjord någonstans...

picture apartmenttherapy.
Eller varför inte en säng! Tycker den här idén är toppen i tex. tonårsrummet, eller vaför inte som en dagbädd i tex. trädgården på sommaren...

Love the idea to use old pallets and build things of them... These pictures I found on google...
Love the pallet shelf idea and the bed... I'm definitely going to build a bed like this to have in the garden under a tree next summer...

Have a great start of this new week!
♥ Susanne

13 kommentarer:

Shabby soul sa...

I've always been fascinated about all the things you can do with pallets, and I like the ecological idea you can use them making beautiful things without waste raw material!
Good week
Silvia

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk att såna fula lastpallar kan bli så jäkla läckert! Sängen är snygg och så fin hylla, skitfint ju!!! Mari.

Mejrams! sa...

Ja, tänk att göra något så fint av så fult. Här är det fullt med lastpallar just nu men alla åker de på sopen, tiden finns inte för att göra ngt av dem. Ha en riktigt fin måndag!/Kram Merja

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gomorgon Vännen,
Tänk vad man kan hitta på med dessa pallar som finns i överflöd. Själv brukar jag bara vilja dom hämtar och kör bort dom från våran gård men jag måste nog börja fundera vad man istället kan göra med dom.Ha en bra dag.
Kram Theres

purple area sa...

Kul idéer!

Anonym sa...

Vad tuff hyllan blev. Sen kan man ju måla den också. Kanske ska bearbeta gubben till att snickra! :)
Kristina <3

Anonym sa...

Vilken kul ide...
Dagbädden var ju riktigt läcker.
Ha en skön början på veckan.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Tidsmästarinnan sa...

Haha vad kul, jag skulle nog kunna lägga vantarna på någon här på jobbet...
Just nu är jag också på jakt efter sådana där lite ruffiga mindre lådor som blomsteraffärerna har. Skulle vara snyggt att ha en på högkant vid entrén med lite granris i kruka till exempel.

Kram på dig med det tjusiga namnet
från
Susanne :-)

LLOR sa...

Bonjour,
J'aime beaucoup vos choix!
Lisou

enannanhelena sa...

Härligt, hur många sätt det finns att återanvända på! Ibland dessutom saker, pallar i det här fallet, som är lite osannolika, att kunna få vackra. Kanske är det ibland det mest osannolika som blir allra vackrast? Jag håller helt med dig, TEXTEN på hyllan, blir pricken över i!
/helena

Anonym sa...

Men Fönsterna! se på dem, en text skriven med svart penna, kan det var en dikt eller en vacker tanke? I symbios med det franska balkongräcket. lovely!

Anonym sa...

Vilka kul projekt! Jag maste fa dela med mig av en lank till en annan av mina favorit bloggare pa det haftigaste barnrum jag sett, dar en av vaggarna har dekorerats med pall-brador: http://www.bowerpowerblog.com/2010/02/nursery-news-accent-wall/

Och ni ska bara se hur fint hela rummet ar nu nar det ar klart men jag kan inte hitta den lanken just nu.

Anna, Sydney

Anonym sa...

Vilka kul projekt! Jag maste fa dela med mig av en lank till en annan av mina favorit bloggare pa det haftigaste barnrum jag sett, dar en av vaggarna har dekorerats med pall-brador: http://www.bowerpowerblog.com/2010/02/nursery-news-accent-wall/

Och ni ska bara se hur fint hela rummet ar nu nar det ar klart men jag kan inte hitta den lanken just nu.

Anna, Sydney

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin