måndag 19 maj 2008

Bokstäver mm. i köket!

Blir inte riktigt klok på vädret just nu. Ena sekunden är det sol och riktigt varmt medans det nästa sekund blåser storm och regnar vågrätt... Håller mig nog inomhus mesta tiden i dag också...

Det här skåpet står i vårt kök. Det rymmer otroligt mycket saker. Alldeles för mycket om man frågar resten av familjen... Hmm, och jag som bara har sånt vi behöver...*fniss*

Så småningom ska skåpet bytas ut... Vill ha en skänk, modell högre där i stället. Gärna en med den rätta bredden så man slipper såga ur vid fönsterbrädan. Ni minns väl den vi köpte förra veckan!?

Tänk att allt med bokstäver är så charmigt...


Hade glömt bort att jag hade den här burken. Den fick komma fram igen...
Inuti skåpet står vår the´låda. Öppnar man locket på den doftar det ljuvligt av alla tesorter som förvaras där i...

På sidan av skåpet hänger vår gamla ägghållare...

Nej, kära vänner ska inte tråka ut er med fler bilder i dag! Vi fortsätter i morgon i stället...


Avslutar med en bild på träskyltar jag gjort som kommer säljas på loppisen i sommar...

Kom i håg, krama varandra! Vi ses i morgon!!! /Susanne

47 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Visst kan det ändå vara lite skönt med visset väder, så att man kan stanna inne och dona och ha gott samvete ändå?

Jag är glad att du visar bilder från ditt kök, för det är ett av de vackraste kök jag har sett!

Kram!

Karin

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Nämen precis när det blir som mest intressant så sluat du ditt inlägg haha..jaja jag får väl komma tillbaka imorrn då och se fortsättningen *fniss*
Jättefint skåp!
Visst är de konstigt att bokstäver & siffror är så charmigt på burkar å sånt.
Vilken fin skylt du gjort!!

Ha en fortsatt bra måndag trots vädret!
Kram Benita

Stämningsfullt sa...

Åh så vackra bilder!
Skåpet kan jag ta över sen, haha. Det är verkligen fint!
Gillar burken och telådan också!
Här skiner solen nu men det är ganska kallt. Sambon försöker få med mig ut ett tag så jag får väl ge mig :)
kram!

Gårdsromantik sa...

Så vackra bilder - thelådan var min favorit!

Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
Välkommen du också!

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nämen sluta inte....jag vill se mer av ditt charmiga kök!

Jaja, jag får väl återkomma imorgon...

Härlig skylt förresten! Hur mycket tar du för en sådan?

Kram Annica

LantlivsAnette sa...

Nämen inte tråkar du ut oss med dina fina bilder,man vill ju bara se mera..du har ju så fint så det är inte klokt alltså...
Skåpet med alla fina saker,och vilka fina skyltar du gör ?
Ha det så bra idag, jag håller mig inomhus jag med,just nu är jag på jobbet..och det blåser så kallt ute..
Kram Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du Susanne. Alla är vi olika, men jag personligen gillar långa inlägg med många bilder att se på, och text att läsa till det. Så får man stanna upp en stund och verkligen ägna sig åt den bloggen en stund. Så blir det inte så hattigt, en snabbis hit o en dit..
Anar att du skulle sitta och gäspa åt mina senaste inlägg då... Hihi, men så kan det vara!
Oj, vilken energi, för att inte tala om TID du har som fixat så söta skyltar att sälja... Själv är jag glad om jag hinner dra med pensel över färdiga saker... Men skylten är kanon, blir nog en storsäljare!

hade mycket mer att säga, men bäst att sluta så jag inte tråkar ut dig! ;-)

Ha det så gott!
Kram Hanna

Lavendel & Romantik sa...

Mycket snyggt som vanligt...Visst är det konstigt att men tycker om sådant som det står saker på...Men du har ju så mycket fint i dina gömmor....Kram på dig/Majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken snygg träskylt du har gjort! Underbar gammal burk och en sån fin trälådsa för te! Mari.

Sara sa...

Vad fint ni har i köket, underbart skåp! Den lilla burken var charmig!
Kram Sara

Annas skattkammare sa...

Du tror så fel, dina bilder tröttnar man aldrig att titta på!! Ditt kök är helt underbart och skåpet likaså. De vackra detaljerna ska vi inte ens tala om! Det är dom som gör hela grejen.. =) Ha en bra start på veckan! Kram /Anna

bykerstin o. butikblandannat sa...

å gu sånt fint skåp! Och the-lådan..kan känna hur det riktigt doftar genom datorn här. Riktiga inredningstidningsbilder överallt här. Och kikar alltid en extra gång på Evert varje gång jag e här, hehe han e för söt. Makalöst vackert här, som alltid! Hoppas solen tittar fram! Kram Kerstin - Kära Stina

annaslantliv sa...

Visst jobbar jag på H&M, fast just nu är jag mammaledig men den 18 augusti kör det igång igen. Ska bli kul det med.

Nu ligger receptet ute på bloggen så nu är det bara att baka!

Jag ska absolut komma på din loppis, ska bli min första gårdsloppis!

Skåpet du visar var jättefint, är ute efter ett jag med men har inte riktigt bestämt storlek och modell...

Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

halå vännen, du kan aldrig tråka oss med varken bild eller text, jag blir alltid fylld av energi oc inspiration efter besökt dig! du har verkligen underbara ting, thelådan, är den gammal, såååå fin och den gamla pillerburken, slurp... dina träskyltar skulle jag inte ha nåt emot, sååååååå fin!
varmastekamen du underbara energikälla!//lotten

bykerstin o. butikblandannat sa...

Måste bara tacka för hälsningen på min andra blogg. Så roligt med besök även där! Kram igen, Kerstin

(ps. Ja visst är butiken läcker! Det var tack vare att du skrev i ett inlägg om halsband från Turquoise osv. som jag fick nys om den och nu är jag frälst ;)

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag vill haaaaa ditt skåp! Fantastiskt ljuvligt underbart. När du bestämmer dig för att sälja det så hör av dig till mig, kommer och hämtar det ögonabums oavsett pris, även om jag måste övningsköra hela vägen! Fast inte efter v 29 då kan jag köra själv;o)(Och jag menar verkligen allvar, jag är seriös spekulant på skåpet!)

När planerar du att öppna din lilla gårdsloppis? Gissa jag tänker dyka upp nån gång när jag är i Dalarna, skulle kunna köpa allt OSETT :o)

Kan man få köpa ditt hus också? ;o)

Kramar!
Mia

Jenny Oak Fae sa...

Ett väldigt vackert kök! Och skylten är superfin ju !!!

: )

Kram, Jenny

<3

hemtrevnad marie sa...

Tråka ut oss.....?? med dina bilder......???
Nu är du nog lite snurrig, söta Susanne, hihi!!
Aldrig att vi blir uttråkade här!!!!
Här kan man sitta dag ut och dag in och bara titta!!!(om man hade tid....)
Älskar ditt fina äggfack!!!
Och skyltarna du gör sååå fina....
kan hända att jag köper en när jag kommer....fast jag själv målat välkommenskyltar i typ 15år....men inte sååå fina!
Burken är också gôrfin!!
Ha en superbra kväll!!!
Kramis

Kullan Pullan sa...

Hej i kurvan!
Det klarnade upp till slut, så frodigt och lysgrönt allting blir ute. Längtar efter dej! Kanske vi kan ses till helgen.
Kram Paula

Hagbacken sa...

Hej på dig, visst är det vackert m bokstäver...söt skylt du gjort!!

Du har ingen huv att sälja på loppisen heller? Skulle så gärna vilja ha en sån...hittade begagnad på en internet-sida, men där skulle de ha 1200:- för den...tyckte det var lite väl...el ligger de på de priserna tror du?

Kram Linda

Anonym sa...

Vilka otroligt vackra bilder! Och vilken underbar the låda! Känner nästan doften av härliga the sorter när jag ser bilden : )

Ha en super bra vecka!
Kram Maria

Tusenfröjd sa...

Man blir alltid så inspirerad när man läser er blogg. Jag gillar verkligen din underbara thélåda. Jag kan nästan känna doften ända hem till mig! Och den där ägghållaren är lika ljuvlig... Ha en underbar kväll/ Liv

My Lovely Things sa...

åh så vackra bilder från ditt kök!!

så många fina detaljer..och vackra ting..

Åh så fin skylten är..så duktig du är på att texta..
ha det så gott..
kram anna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men kära nån , skulle du tråka ut oss med för mycket bilder .... snarare tvärtom , jag kan inte få nog av allt erat vackra . Njuter och låter mig inspireras !!
Tack för det !!
Vilken fin skylt du gjort , va snajdig du är på att texta !!!
Kram/Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Dina bilder tråkar verkligen inte ut en. De är så inspirerande. Gillar ditt skåp väldigt mycket. Måste vara bra att det går in så mycket i det, fniss. Ser fram emot loppisen. Har du funderat när du ska ha den?

Kram Ullis

Millas hem sa...

Ingen risk att bli uttråkad här inte!! :)
Kram Camilla

s.m.i.l.e sa...

Dina bilder får man aldrig nog av! Fortsätt, visa mera!! :-) kram

Mamma C sa...

Ja, vädret blir man inte riktigt klok på längre. Läste nu på Aftonbladet att det skulle bli varmare i slutet av veckan. Får verkligen hoppas på att dom har rätt. Fina bilder som vanligt hos dig. Du har så mycket fina saker.
Kram mamma c

Fredrika sa...

Hejsan. Alltid lika fina, inspirerande bilder. Här blir man aldrig besviken. Jo, när du var sjuk förresten och det blev glest mellan inläggen... Du har ju så mycket fint också, burken är underbar!
/Fredrika

mig & alice sa...

Hej svejs Susanne.

vad duktig du är på att texta, jättefina skyltar!!

Jag bara älskar ditt köksskåp!
Och thelådan var ju helt underbar, vad det måste dofta underbart!
ha det så bra.
Kramisar
Melinda

vitating sa...

Du kan aldrig tråka ut mig med dina underbara bilder! Jätefina köksbilder! Älskar oxå allt med bokstäver!

Kram Maria

Kalkstenssommar sa...

Ja, jag säger då det! Jag har nog inte ens ett litet hörn i köket som kan mäta sig med ditt! Suckar hänfört, blir inspirerad, går ut i köket, blir deppig, känner att nu j...ar skall jag ändra på saker o ting!

Älskar din blogg!!!!

Kram L

Piffa och Puffa sa...

Vilket underbart fint skåp du har. Ska du verkligen byta ut det?
Saker kan man inte få för mycket av, åtmindtone inte sånt som har med inredning att göra.
Kram Anette

Mjuka sa...

Vackra bilder som vanligt, va fint med en ägghållare!!
kramar Malin

Granne med Selma sa...

Hej!
Du kan väl berätta lite om dina skyltar (pris storlek etc) Tror nog att jag är spekulant på en:-) Kan man isåfall välja text själv?
Kram Sussie
P.S Om du visst så många gånger jag fått inspiration från dig när det gäller fönstren inomhus! Jag är inne flera gånger på raken ibland! TACK D.S

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vilket jättefint skåp - du ska väl bara möblera om. Vilka fina skyltar du gör. Telådan var ju jättefin också. Du ha så mycket fint och inspirerande i din blogg.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

MiaMaria sa...

Hje!

Vackert skåp med vackra ting!
Ha´en bra vecka!
MiamAria

Galleri Hönshuset sa...

Halloi
Oj vilka härliga bilder, te burken och Välkommen skylten var ju så fina. Ha en bra dag. Pirre

Galleri MochB sa...

Vilket härligt skåp! Perfekt att förvara allt som man behöver i och kanske allt som man inte behöver också...:O) Gillar din träskylt. Ser nästan ut som en plåt...

Cecilia sa...

Inte kan du tråka ut oss med sååå vackra bilder! Man vill bara se mer! Gillar ägghållaren jättemycket.

Inte klokt det här vädret, precis som du säger ,ena stunden sol och varmt och nästa snålblåst och jättekallt!

Vad duktig du är på att texta!!!
Längtar efter ett nytt inlägg.....
Kram Cecilia

Maria renoverar sa...

Hej!
Fina bilder som vanligt. Blir jätteinspirerad.
Ha det bra!
Hälsn Maria

Inspiration i vitt sa...

Hej: om du visste vad duktig du är att få till det det blir alltid så smakfullt.Har varit inne på din sida hur många ggr som helst.Ditt kök är såå fint.

Äntligen har jag vågat att starta en egen blogg(är väldigt ny och oerfaren då det gäller allt det tekniska)

Du är VÄLKOMMEN att titta in på min nya blogg om du vill.
Kram på dig/ingelaB

anna k. sa...

Tråka ut oss med bilder? ALDRIG! Ha en skön dag på er!

Flickorna på Bellis sa...

Underbart skåp!!!1 Fina bilder du visar! Sitter med lilla V i famnen så det blir inte mycket skrivit...men en hälsning! Kram Johanna

Flickorna på Bellis sa...

Underbart skåp!!!1 Fina bilder du visar! Sitter med lilla V i famnen så det blir inte mycket skrivit...men en hälsning! Kram Johanna

Kristina sa...

Åhh va vackert du har det hemma!
Och vilket underbart skåp!
Ha en underbar dag. Kramar
/Kristinas Hus

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne! Jag surfar runt på din sida och ville bara säga att detta skåpet är underbart!! (Köksskåpet) Jag älskar det och skulle vilja hitta ett precis likadant. Har faktiskt aldrig sett något på auktion. Vad är det för material?

Kram Jenny

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin